بازار طلا در چه وضعیتی است؟ / شرایط کمی بهتر شده

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملات هفته احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار را رد کرد.

بازار طلا در چه وضعیتی است؟ / شرایط کمی بهتر شده
صفحه اقتصاد -

نادر بذر افشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بازار طلا امروز اولین روز رسمی کار خود بعد از تعطیلات را داشته اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز اولین روز رسمی کار  بعد از تعطیلات مذهبی بوده نمی‌شود گفت شرایط بهتر شده و بازار در همان حالت رکود و کاهش تقاضا قرار دارد. 
وی افزود: با توجه به ورود به ماه ربیع الاول امیدواریم مشکلاتی که در حوزه طلا از ابتدای سال وجود داشته تغییر پیدا کند و رونق به این صنعت برگردد.
بذرافشان گفت: امروز در بازارهای جهانی انس طلا کاهش ۲۰ دلاری داشت و به تبع آن در بازارهای داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان  کاهش قیمت داشته و آخرین قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون ۶۰۰هزار تومان بود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت سکه نیز در بازار کاهش یافت؛ خاطرنشان ساخت: سکه یک طرح جدید حدود ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک طرح قدیم حدودا ۲۵۰ هزار  تومان کاهش داشته است. ربع سکه و نیم سکه نیز هرکدام ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. 

وی در رابطه با نوسانات بازار گفت: در حال حاضر بازار شرایط مساعدی دارد؛ در یکی دوماه گذشته در بازارهای جهانی شاهد نوسان ۳۰ تا ۵۰ دلاری انس طلا بوده‌ایم که این نوسان گاه کاهشی بود و گاه افزایشی.
وی در رابطه نوسان قیمت طلا و سکه در هفته های اخیر گفت: در چند هفته گذشته در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار بین  ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان داد و ستد شده است همچنین سکه هم بین ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار  تومان تا ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. به طور کلی قیمت طلا و سکه در بازار به ثبات رسیده است.   
بذرافشان در پیش بینی از آینده بازار نیز اظهار داشت: در بازار داخلی احتمال کاهش قیمت وجود ندارد؛ اما باتوجه به پیش بینی‌ها و تحلیل هایی که درسطح‌ دنیا نسبت به افزایش انس جهانی تا پایان سال میلادی وجود دارد و در صورتی که این تحلیل که پیش بینی ها رخ دهد به تبع بازارهای داخلی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است  در آینده قیمت‌ها به صورت تدریجی افزایش یابد.
وی افزود:در حال حاضر قیمت ها ثبات نسبی خود را طی کرده و همانطور که گفته شد احتمال کاهش قیمت وجود ندارد اما عواملی نظیر انس جهانی طلا، نرخ ارز و عرضه و تقاضا می‌توان باعث افزایش قیمت طلا شود. 
بذرافشان در رابطه با شرایط فعلی بازار گفت: شرایط کنونی بازار مساعد است و مردم می‌توانند بدون دغدغه خرید و فروش طلا را انجام دهند. 
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی دلیل افزایش قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نیز اظهار داشت: بخشی از نوسانات به دلیل نوسان بازارهای جهانی بوده و بخش دیگر هم مربوط به نوسانات ارز بوده است و البته نیمه تعطیل بودن بازار هم مزید بر علت شد؛ اما بازار شرایط افزایش تقاضا یا التهاب نداشت. 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه امروز به صورت فیزیکی معاملات انجام شده اظهار امیدواری کرد که شرایط و رونق به این صنعت برگردد و شاید شکوفایی خوبی در این صنعت باشیم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد