طلا به پرواز خود ادامه می‌دهد؟

در این خبر می خوانید؛ آیا طلا به صعود خود ادامه می‌دهد؟

طلا به پرواز خود ادامه می‌دهد؟
صفحه اقتصاد -

مدیر آموزش کارگزاری آرمان تدبیر ، ضمن تحلیل اونس جهانی طلا، آینده فلز زرد را مورد ارزیابی قرار داد.

دانیال شهبازی، ضمن تحلیل اونس طلای جهانی ، آینده سایربازار های جهانی دیگر را وابسته به طلای جهانی دانست و گفت:با توجه به آمار های اشتغال و اقتصاد منتشر شده در آمریکا ، علائم رکود اولیه در بازار ها حس می شود. پیش بینی های صورت گرفته نیز نشان دهنده، سیاست های انبساطی فدرال رزرو در جهت کاهش نرخ بهره است که این سیاست در سال ۲۰۲۴ می‌تواند انجام پذیر باشد و بازار های جهانی را دچار نوسانات شدیدی کند.

وی افزود: اونس طلای جهانی نسبت به بازار های دیگر، واکنش سریع تر و با شدت تری را دارد. نکته حائز اهمیت این است که طلای جهانی نسبت به این اخبار باید روند نزولی در پیش گیرد اما علت روند صعودی حال حاضر طلای جهانی ،افزایش تنش ها در خاورمیانه به خصوص در اوکراین و روسیه و تمدید این اتفاقات در خاورمیانه و شرق اروپا است که باعث شده افزایش قیمت طلا بیش از انتظار هم باشد.

شهبازی همچنین محدوده های مهم اونس طلای جهانی را بررسی کرد و گفت:محدوده ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار اونس جهانی طلا ارزش گذاری ای است که میتوان در سال ۲۰۲۴ داشت. در حال حاضر نزدیک به محدوده متصور شده برای سال میلادی هستیم. در ناحیه ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار انتظار می رود که بازار به ثبات برسد و یک سری اصلاحات برای صعود های بیشتر در بازار شکل گیرد .

مدیر آموزش کارگزاری آرمان تدبیر با توجه به خرید های طلا توسط بانک های مرکزی جهان گفت :با بررسی صورت گرفته در سایت gold.org که یک سایت منبع برای بررسی رفتار های طلا است مشاهده شد که بانک های مرکزی جهان همچنان در حال خرید و انباشت طلا هستند که این مهم یک سیگنال صعودی برای بازار است.

وی در ادامه با نگاهی تکنیکالی به بررسی بازار اونس جهانی طلا پرداخت و افزود:

با بررسی های صورت گرفته میتوان یک روند صعودی را در بازار جهانی طلا مشاهده کرد.در محدوده موج impulsive هستیم که موج پنجم میتواند در محدوده ۲۶۰۰ باشد . در ادامه می شود شاهد یک اصلاح کوتاه مدت و روند ثبات قیمت بود. واکنش های قیمت طلا در این بازار رکودی بررسی تاریخی دارد و درگذشته این اتفاقات را در بازار طلا شاهد بوده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد