تا روز ملی صادرات/ تدوین نقشه راه صادرات

نماینده مردم اسلامشهر، پردیس، ری، تهران و شمیرانات مجلس شورای اسلامی ضمن معرفی صادرات به‌عنوان اهرم پیشرفت توسعه اقتصادی بر تدوین نقشه راه صادرات در کشور تاکید کرد.

تا روز ملی صادرات/ تدوین نقشه راه صادرات
صفحه اقتصاد -

کامران غضنفری صادرات را به عنوان یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی معرفی کرد و افزود: اگر ما بتوانیم مناسبات اقتصادی و تبادلات تجاری خود را با سایر کشورها به‌ویژه کشورهای پیرامونی توسعه بدهیم بدون تردید منبع عمده‌ای برای درآمد ارزی کشور خلق خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش توانمندی‌ها کارآفرینان داخلی در سایه رشد صادرات، گفت: صادرات علاوه‌بر افزایش قدرت چانه‌زنی و رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی، زمینه‌های بهبود اوضاع اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

غضنفری بر تدوین نقشه راه صادراتی کشور تاکید کرد و افزود: نبود برنامه‌ریزی دقیق در تولید کالاهای صادرات محور باعث شد برخی بازارهای نوظهور خود را از دست بدهیم. در سال‌های اخیر یکی از کشورهای تحریم شده از سوی اروپا و آمریکا، خواهان تامین میوه و تره‌بار خود از سوی کشاورزان ایرانی بود این تقاضا بازار بزرگی را پیشروی کشاورزان ما باز ‌کرد اما متاسفانه به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در تولید و توزیع نتوانستیم نیاز آنها را پاسخ بدهیم و این بازار را از دست دادیم.

عضو کمسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تولید و صادرات را با برنامه‌ جلو می‌بردیم؛ کشاورزان ایرانی می‌توانستند بدون دغدغه محصول تولیدی خود را بفروش برسانند و فروش محصول آنها تضمین شده بود.  

وی با انتقاد از فقدان مدیریت و برنامه‌ریزی در صادرات، افزود: انتخاب صادرکننده نمونه زمانی می‌تواند به رشد صادرات کمک کند که حمایت‌ها واقعی شوند؛ اگر سازوکار انتخاب صادرکنندگان دقیق و کنترل شده باشد انتخاب صادرکننده نمونه می‌تواند به‌عنوان یک اهرم انگیزشی برای صادرکنندگان عمل کند.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد