با رویداد چادرو زنجیره کامل چادرملو کامل‌تر شد

اختتامیه نخستین رویداد چادرو، رویداد جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری "نوچاد" که توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ایجاد شده در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

با رویداد چادرو زنجیره کامل چادرملو کامل‌تر شد
صفحه اقتصاد -

این مراسم با حضور مقامات کشوری، اساتید، دانشجویان و خبرنگاران در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با رونمایی از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای: زنجیره ارزش فولاد، (از اکتشاف معدن تا محصول نهایی) – انرژی، آب و محیط زیست – هوشمندسازی و تحولات دیجیتال برگزار شد.

در مقدمه، گزارش این مراسم به معرفی مرکز نوآوری چادرملو “نوچاد” و رویداد چادرو پرداخته می‌شود و در ادامه شرح گزارش مراسم منتشر می‌گردد.

“نوچاد” مرکز نوآوری چادرملو سکوی سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای نوپا و فناورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

بیانیه ماموریت این مرکز به شرح ذیل می‌باشد:

توسعه توانمندی‌های شرکت چادرملو از طریق ایجاد قابلیت‌های پویا بر بستر نوآوری شامل تسهیلگری در جهت حل نوآورانه چالش‌ها و مسئله‌های موجود در اکوسیستم چادر ملو و زنجیره ارزش فولاد در قالب توسعه کسب و کار و سرمایه‌گذاری توانمندسازی داخلی و خارجی در حوزه نوآوری بالاخص نوآوری باز در حوزه معدن و صنایع معدنی تسهیل دسترسی به شبکه علمی تحقیقاتی و فناوری داخل و خارج از کشور و توسعه ایده‌های نوین و تیم‌های نوپای حوزه فناوری معدنی و صنایع معدنی به منظور حفظ مزیت رقابتی و ایجاد ارزش پایدار برای کلیه ذینفعان.

چشم انداز نوچاد به شرح ذیل می‌باشد:

ما تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه در کنار پتانسیل‌های معدنی و صنعتی موجود و سرمایه‌های انسانی خلاق برترین ارزش آفرین در حوزه معدن و صنایع معدنی در زیست بوم نوآوری را خلق کنیم.

اهداف و راهبردهای نوچاد به شرح ذیل می‌باشد:

ارتقا قابلیت‌های پویای سازمانی و توانمندسازی مبتنی بر نوآوری به منظور حل مسئله شرکت

توسعه همکاری‌های مرکز نوآوری با شبکه زیست بوم نوآوری و مرکز دانشگاهی در داخل و خارج از کشور

ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش در قالب شتابده و استودیوی استارتاپ

ارتقا ارزش شرکت مبتنی بر فناوری و نوآوری‌های مرکز نوآوری

توسعه زیست بوم فناوری در مرکز نوآوری

سرمایه‌گذاری و مشارکت در توسعه کسب و کارهای نوپا و فناورانه

برگزاری دوره‌های توانمندسازی در حوزه توسعه کسب و کارهای نوپای حوزه معدن و صنایع معدنی

برگزاری رویدادهای توانمندسازی جذب تیم فناوری و همچنین رویدادهای ترویجی

کمک به بومی‌سازی تکنولوژی‌های حوزه معدن و صنایع معدنی

توسعه همکاری‌ها با مجموعه‌های نوآوران همسو

فرهنگ سازی نوآوری در اکوسیستم چادرملو

مرکز نوآوری چادرملو (نوچاد):

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در راستای همکاری خود با ترندهای روز دنیا مرکز نوآوری خود با نام نوچاد را تاسیس نموده است این مرکز با حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا یک قدم بزرگ در جهت تقویت همکاری‌های علمی صنعتی و نوآورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی برداشته است.

“نوچاد” با تکیه بر تخصص و تجربه متخصصان خود و با هدف ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه و اکوسیستم نوآورانه در زمینه‌های تحقیق و توسعه بهبود فرایندها بهینه‌سازی تولید و کاهش هدر رفت‌ها به ماهیت پیشروی و نوآوری در بخش معدن و زنجیرهای فولاد و استارتاپ‌های مرتبط با این حوزه پرداخته بر بهبود پایدار کیفیت فعالیت‌های این زمینه‌ها متمرکز است.

از مرحله اکتشاف منابع معدنی گرفته تا تولید محصول نهایی در زنجیره فولاد و ایجاد استارتاپ‌های نوآور “نوچاد” با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته فرایندهای نوآوری و تحقیقات پیشرفته نقش بی‌قید و شرطی در بهبود ارتقای تمامی مراحل این زنجیره و حمایت از رشد و توسعه استارتاپ‌های معدنی و صنایع معدنی ایفا می‌کند. با تلاش‌های مداوم نوچاد تسهیلگری مهم در تعاملات استارتاپ‌ها با اکوسیستم‌های دانشگاهی و صنعتی خواهد بود و با ارائه راهکارها و ابتکارهای جدید توسعه پایدار و افزایش برابری در بخش معدن و زنجیره فولاد و عرصه استارتاپ‌های نوآور را به واقعیت تبدیل می‌کند.

شرکت چادرملو با توجه به اتفاقات پیش روی دنیا در حوزه تکنولوژی پلتفرمی جهت توسعه هرچه بهتر در حوزه نوآوری تنظیم نموده است قسمتی از فعالیت این پلتفرم بر دوش مرکز نوآوری نوچاد است. استارت‌آپ استودیو جهت حل مسائل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به صورت نوآورانه تسهیلگری و شبکه‌سازی در اکوسیستم نوآوری توانمندسازی نیروی انسانی فناورانه در حوزه فناوری معدنی و صنعتی و توسعه کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه به عهده تیم نوآوری مرکز نوچاد می‌باشد.

معرفی رویداد چادرو:

در جهت جذب ایده و ورود به توسعه کسب و کار رویدادهای سالانه مرکز نوچاد با نشان چادرو برگزار می‌شود. در نخستین دوره از رویداد چادرو فراخوان سال ۱۴۰۲ با ۳ محور “زنجیره ارزش فولاد (از اکتشاف معدن تا محصول نهایی)” ، “انرژی، آب و محیط زیست” و “هوشمندسازی و تحول دیجیتال” برگزار و تعداد ۷۰ ایده و طرح فناورانه و نوآورانه به دبیرخانه دائمی نوچاد ارسال شد. در مرحله ارزیابی کیفی تعداد ۳۶ طرح به مرحله بعدی راه یافت در مرحله بعدی ارزیابی در دو بعد فنی و کسب و کاری صورت گرفت. ارزیابی فنی توسط متخصصین شرکت چادرملو و ارزیابی کسب و کاری در قالب برگزاری جلسات بیزینس منتورینگ انجام شد. پس از مرحله ارزیابی تخصصی تعداد ۲۰ طرح به مرحله داوری راه یافت ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت توانمندسازی تیم‌ها و تشکیل کمیته داوران رویداد چادرملو در جلسه داوری در اسفند ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ طرح جهت ورود به فرایند مشارکت با مرکز نوآوری نوچاد برگزیده شدند. در نهایت با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور ۱۰ تیم برگزیده به منظور معرفی و تقدیر از تیم‌های برتر اول تا سوم اولین دوره از رویداد چادرو به ایستگاه پایانی می‌رسد.

در ادامه خبرنگار این رسانه به گزارش مراسم اختتامیه پرداخته و بخشی از سخنرانی‌های مهم این مراسم منتشر می‌شود:

معرفی طرح های برگزیده نخستین رویداد “چادرو”

مراسم پایانی رویداد فناورانه و نوآورانه (چادرو) با معرفی و تقدیر از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی ، آب‌ و محیط زیست ، هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در نهایت اعلام ۳ تیم برتر نخستین دوره رویداد چادرو به کار خود پایان داد .

بر اساس این گزارش، رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد هنزمان با روز جهانی کارکر ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آمفی تاتر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مقامات کشوری و استانی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان، پژوهشگران، شرکتهای استارتاپ و مدیران چادرملو برگزار گرید.

در نخستین دوره رویداد چادرو از ۷۰ ایده و طرح فناورانه و نوآورانه ارائه شده در نهایت ۱۰ طرح برگزیده معرفی و از بین این طرح ها ۳ طرح برتر معرفی گردیدند.

بر اساس همین گزارش، میرسینا امیر شنوا مدیر مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد چادرو به عنوان نخستین سخنران با تاکید بر اینکه نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، گفت: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است.

وی با تشکر از مدیر عامل چادرملو برای حمایت از این مرکز گفت: در حقیقت مدیریت عالی این شرکت با ایجاد فضای باز و مهندسان با انگیزه معمار نوچاد است. اگر اعتماد مدیرعامل چادرملو نبود این مرکز بعد از یک سال به این نقطه نمی رسید.

امیرشنوا با تاکید بر اینکه نوچاد برند چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، افزود: با وجود اینکه در آغاز، راه اندازی این مرکز سخت بود اما چراغ امیدواری در مسیر پیشرفت روشن بود.

وی با تاکید بر اینکه ۳۵ تیم با مرکز نوچاد در یک سال اخیر همکاری کردند، تصریح کرد: فراخوان دور بعدی رویداد هفته های آینده منتشر خواهد شد.

مهندس امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو گفت: پلتفرم نوچاد با حمایت از پایان نامه ها ، تولیدات دانش بنیان ها و پروژه ها ایجاد شده و مرکز نوچاد بعنوان سکوی سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد.

وی ادامه داد: آنچه در بخش بومی سازی نوچاد انجام شده است تولید ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال گذشته که با صرفه جویی ارزی ۴۷/۸ میلیون یورویی همراه است و این امر نشان دهنده رشد ۷۶درصدی در تعداد قطعات اولیه و رشد۹۱ درصدی در مبلغ صرفه جویی ارزی نسبت به سال۱۴۰۱ می باشد.

مدیر عامل چادرملو اظهار داشت: مهمترین فعالیت مجموعه نوچاد صدور ضمانت ها ، انواع تسهیلات و کارگزاری مالی است.

وی درخصوص کچاد گفت: چادرملو به لحاظ ارزش بازار با ۱۴۵ هزار میلیارد تومان جز ۳۰ شرکت فعال در بورس می باشد. این مجتمع در بخش های گسترده ای از اکتشاف، استخراج، تولید گندله ، فولاد و آهن اسفنجی فعالیت دارد و موقعیت های زیادی را برای مجموعه های نوآور ایجادکرده است.

در ادامه، روز دوم خبرنگاران اعژامی از معدن دیسپچینگ نیز بازدید خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان