اختصاصی صفحه اقتصاد - امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان درنشست خبری نمایشگاه فولاد اعلام کرد:

سهم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی فخوز تا سال ۱۴۰۴

ظرفیت تولید 55 میلیون تن هدفگذاری شده است که طبق اعلام مدیرعامل فولاد خوزستان سهم فخوز از این میزان 13.6 میلیون تن خواهد بود.به شرطی تحقق ۶ میلیون تن ظرفیت امسال و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن سهم هدفگذاری فخوز در ۱۴۰۴ تحقق خواهد یافت که چالش‌های پیش‌روی این شرکت کاهش یابد.

سهم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی فخوز تا سال ۱۴۰۴
صفحه اقتصاد -

مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری نمایشگاه فولاد ایران در برج میلاد اعلام کرد که تا پایان سال جاری، شرکت برنامه‌هایی دارد تا به ظرفیت 6 میلیون تن تولید برسد.

وی با اشاره به چالش‌هایی در حوزه فولاد، از جمله مشکلات تامین مواد اولیه و انرژی، برای دست‌یافتن به این ظرفیت بیان کرد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. فولاد خوزستان در حوزه تامین گاز بر روی ۳ پروژه تمرکز دارد.

ابراهیمی در پاسخ به خبرنگاران گفت: مشکل تامین گاز به یک بحران تبدیل شده است و فولاد خوزستان از روش‌های مختلفی از جمله ذخیره سازی، گنبدهای نمکی، خرید ال‌ان‌جی و اس‌ان‌جی برای تامین گاز استفاده می‌کند.

وی یکی از پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان را حضور در میادین جدید گازی اعلام کرد و گفت : عمده مشکل گاز در فصل سرد سال است و امسال نیز نسبت به گذشته بدتر شده است. فولاد خوزستان در راستای تامین گاز، تکنولوژی هیدروژن را در واحد شادگان مورد استفاده قرار می‌دهد. هدف استفاده از تکنولوژی هیدروژن، رسیدن به فولاد سبز است.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به هدفگذاری افزایش ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن تا ۱۴۰۴، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده این رقم  دست‌یافتنی است و احتمال دارد به 65 میلیون تن هم برسد. در حال حاضر، ظرفیت نصب‌شده 45 میلیون تن است و مجوز شرکت‌های جدید نیز نزدیک به 130 میلیون تن است.

در همین حال، ابراهیمی به نداشتن توجه کافی به مشکلات زیرساختی و تامین مواد اولیه در مجوزهای اعطایی اشاره کرد و تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی و چشم‌انداز سال 1404 برای تولید 55 میلیون تن فولاد نیاز به 167 میلیون تن سنگ‌آهن است. با این حال، این ذخایر تا 15 تا 20 سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی درباره تحقق عدد 13.6 میلیون تن توسط فولاد خوزستان تا سال 1404، گفت: ظرفیت تولید این شرکت که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن آن مربوط به فصل پاییز است و در جمع با تولیدات فصل بهار تا پایان سال جاری به 4 میلیون تن خواهد رسید. این میزان با وجود مشکلات برقی و گازی در تابستان و زمستان تحقق خواهد یافت.

ابراهیمی پیش‌بینی کرد که توسعه زنجیره فولاد تا پایان سال 1404 به پایان می‌رسدو پس از آن زنجیره پایین‌دست توسعه خواهد یافت.

وی درباره چگونگی تحقق دو میلیون تن دیگر تا پایان سال، تصریح کرد: در حال حاضر، واحد کنسانتره‌سازی در فولاد سناباد وجود دارد و دو واحد دیگر نیز در زنجان و جازموریان در حال راه اندازی هستند.

مدیرعامل فولاد خوزستان معتقد است می‌توان به آسانی به ظرفیت 6 میلیون تن دست‌یافت، بشرطی اکسین که فرزند فولاد خوزستان به شمار می‌آید تا پایان سال تعیین تکلیف شود و اگر قرار است از این مجموعه مستقر شود باید سرمایه‌گذاری نورد گرم را انجام دهیم. اگر قرار باشد ظرفیت جدیدی افزوده شود، باید معدن نیز ایجاد شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد