فتاحی خبر داد:

۹ قرارداد با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ و طی نشست خبری گفت: در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی ۱۰ ماه گذشته ۹ قرارداد با حجم سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورو منعقد شده یا در شرف انجام است.

۹ قرارداد با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
صفحه اقتصاد -

کورش فتاحی در ابتدا به برتری نسبی و موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصاد لامرد اشاره کرد و گفت: شهرستان لامرد گرچه از نظر تقسیمات کشوری جزء استان فارس محسوب می شود، اما در نقطه تلاقی سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر قرار دارد و از امکانات زیربنایی سه استان بهره برداری میکند.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: وجود فرودگاه بین المللی لامرد در این منطقه و نزدیکی به فرودگاه بین المللی خلیج فارس واقع در منطقه ویژه انرژی پارس (عسلویه) همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس جهت  تبادلات تجاری، نزدیکی به بنادر و تأسیسات بندری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) و بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان، همجواری با قطب های مهم انرژی (پارس جنوبی و شمالی، لاوان)، اتصال به مسیر کریدورهای مهم ترانزیتی کشور و تأمین آب از طریق خلیج فارس،مهمترین دلایل برتری این منطقه مهم اقتصادی است.

او با بیان اینکه، فعالیت نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با خط انتقال گاز سراسری 56 اینچ چهارم، هفتم، هشتم و امکان تأمین گاز  مورد نیاز، اراضی مسطح بدون نیاز به هزینه های سنگین آماده سازی، وجود سرمایه اجتماعی بالقوه جهت مشارکت در طرح ها و صنایع مستقر در منطقه، مجاورت با شهر لامرد و امکان تأمین خدمات عمومی مورد نیاز در زمینه های آموزشی، بهداشتی، درمانی، رفاهی و خدماتی از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به نقش مهم ایمیدرو در اقتصاد ملی اشاره کرد و افزود: با حمایت های بی دریغ سازمان ایمیدرو از منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شاهد رشد و توسعه زیر ساخت ها از جمله تامین آب، گاز، برق همچنین ایجاد شریان های دسترسی، فضای سبز و ...هستیم.

وی با اشاره به ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی لامرد تصریح کرد: ما هیچ دغدغه ای جهت تامین منابع آبی سرمایه گذاران نداریم.

کوروش فتاحی در ادامه با اشاره به کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در کشور در منطقه لامرد و همچنین وجود میادین گازی وراوی، تابناک ، هما و .... به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داد در خصوص تأمین گاز با مشکلی مواجه نخواهند شد.

او در خصوص تأمین برق صنایع استقرار یافته در منطقه ویژه گفت: در طرح جامع ۴ هزار مگاوات پیش بینی شده که ۲هزار مگاوات آن به صنایع اختصاص دارد.

فتاحی افزود: در حال حاضر هلدینگ غدیر برای تولید ۱۰۰۰ مگاوات گذاری سرمایه گذاری کرده و به زودی ۳۱۳ مگاوات دیگر نیز به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از آن مشکلی برای تأمین برق صنایع نداریم.

 مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، به سرمایه گذاری های و صنایع مستقر در این منطقه که به سرانجام رسیده اشاره و تصریح کرد: ۴ قرارداد سرمایه گذاری تولید در منطقه به سرانجام رسیده که مهمترین آنها مجتمع آلومینیوم جنوب با مدرن ترین تجهیزات و با تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن در سال، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، کارخانجات تولید آسفالت و کارخانه تولید سنگ مصنوعی است.

فتاحی از آغاز به کار و بهره برداری از ۲ پروژه سرمایه گذاری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کارخانه پتروپالایش ستاره هرمز و کارخانه اکسید منیزیم به زودی به بهره برداری می رسد.

او از اهتمام ویژه منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای سرمایه گذاری در این نهاد مهم صنعتی و معدنی خبر داد و افزود: طی ۱۰ ماه گذشته ۹ قرارداد با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون یورو منعقد شده و یا در شرف انعقاد است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به سایر قرارداد های سرمایه گذاری منعقد شده اشاره کرد و گفت: پتروشیمی سیگلو با حجم سرمایه گذاری ۲۷۷ میلیون یورو یکی از مهمترین قرار دادها است. این پروژه ارزش رشد مالی ۲۷ درصدی را ثبت کرده است. کارخانه منیزیم رستا با حجم سرمایه گذاری ۱۳ میلیون یورو، پتروشیمی نگین الماس با حجم سرمایه گذاری ۹۰ میلیون یورو از دیگر قراردادهای انجام شده است.

او در ادامه از انعقاد قرار داد با ۳ سرمایه گذار فولادی خبر داد و بیان کرد: این ۳ قرارداد، منعقد شده و به زودی از آن ها رو نمایی می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پایان افزود:

۳ قرارداد سرمایه گذاری در شرف انعقاد است که این طرح ها شامل ۲ قرارداد سرمایه گذاری در حوزه آلومینیوم و یک قرار داد در حوزه صنعت پتروشیمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان