گفت‌وگوی وزرای خارجه عراق و امارات درباره تقویت روابط دوجانبه و ثبات منطقه‌ای

فواد حسین با اشاره به استقبال عراق از تفاهمات حاصل شده بین ایران و آمریکا ابراز امیدواری کرد که این تفاهمات به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک کند.

گفت‌وگوی وزرای خارجه عراق و امارات درباره تقویت روابط دوجانبه و ثبات منطقه‌ای
صفحه اقتصاد -

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق و عبدالله بن زاید، درباره تقویت روابط کشورش و امارات و حمایت از تلاش‌های ثبات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

فؤاد حسین بر عمق روابط عراق و امارات اهمیت آن و بر لزوم تداوم توسعه آن و تقویت همکاری مشترک تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق ضمن اشاره به موضع کشورش نسبت به تحولات منطقه‌ای اخیر، تاکید کرد که عراق از ابتدا موضع ثابتی را اتخاذ کرده که آن مخالفت با جنگ و تداوم آن یا گسترش آن و دعوت به آرامش و راه حل‌های دیپلماتیک علاوه بر محکومیت حملات به کشور عضو شورای همکاری است.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع)، وزیر خارجه عراق اشاره کرد که کشورش از تفاهمات میان ایران و آمریکا استقبال کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تفاهم ایران و آمریکا منجر به تقویت امنیت و ثبات در منطقه شود.

بن زاید نیز بر اهتمام امارات به تقویت روابط با عراق و توسعه چشم اندازهای همکاری دوجانبه تاکید و برای عراق تداوم امنیت، ثبات و شکوفایی را آرزو کرد.

وزرای خارجه عراق و امارات درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک رایزنی کردند.

فؤاد حسین به تماس‌های خود با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص شماری از مسائل مرتبط با اعضای کنونی اشاره کرد.

در پایان فؤاد حسین تاکید کرد که به زودی طی سفری رسمی در چهارچوب تقویت رایزنی و هماهنگی میان دو کشور به امارات سفر خواهد کرد.

منبع:
ایسنا

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه