سردار مهندس مصطفی مولوی رئیس ستاد مردمی دکتر پزشکیان کیست؟

در این مطلب به بررسی نقش و اهمیت سردار مهندس مصطفی مولوی به عنوان رئیس ستاد مردمی دکتر پزشکیان می‌پردازیم. او جانشین فرمانده (شهید باکری) در لشکر ۳۱ عاشورا بوده است.

سردار مهندس مصطفی مولوی رئیس ستاد مردمی دکتر پزشکیان کیست؟
صفحه اقتصاد -

مصطفی مولوی فرد جانشین شهید « مهدی باکری » در لشکر عاشورا از جمله رزمندگانی است که از اوایل تشکیل سپاه به این نهاد پیوست و علیرغم اینکه بارها در عملیّات های مختلف همچون طریق القدس والفجر ۸ و کربلای ۵ به شدّت زخمی و شیمیایی شد ولی تا آخرین روزهای جنگ با حضور مستمر خود در جبهه های دفاع مقدّس حضور داشت.
مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، مسئول مهندسی وزارت دفاع در شمال غرب کشور و مدیر عامل اسبق سازمان قطار شهری تبریز در کارنامه فعالیتی وی دیده می شود.

سردار مصطفی مولوی

 

در حکم پزشکیان خطاب به مصطفی مولوی آمده است:
نظر به تجارب و سوابق ارزنده جنابعالی در عرصه های سیاسی و اجتماعی به موجب این حکم شما را به سمت رئیس ستاد مردمی خویش در کشور منصوب می نمایم.
امید است با تلاش و همت تمام عزیزان و با تکیه بر اساس اصول حق و عدالت به عنوان متعالی ترین نمود انسانی و اسلامی شاهد خلق یک حماسه بزرگ و با مشارکت و حضور حداکثری ملت با ایمان و عزتمند ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

سردار مولوی به عنون یک سیاست‌مدار اصلاح‌طلب شناخته می‌شود که در سال ۱۳۹۲ نیز قائم مقام ستاد حسن روحانی بود. نام او بعد از آن‌که در مناظره‌ها از سوی مسعود پزشکیان برده شد، بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاده است. اخیرا نیز عکسی از او در جبهه با رهبر انقلاب منتشر شده تا کانون توجهات بیشتر به سوی او جلب شود. 

638539049094029421

مصطفی مولوی کیست؟ 

مصطفی مولوی متولد ۹ آبان ۱۳۳۸ در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی است. او سه برادر و یک خواهر دارد. فقط یک برادر او که سابقه حضور در جبهه را نیز دارد در قید حیات است.

او تا دوم نظری در شهرستان میانه تحصیل کرد. در همین ایام او به تهران آمد و در ادامه تحصیلات به دبیرستان مرو رفت و سپس به دانشگاه تهران رفت. بعد از جنگ به تبریز می‌آید و تحصیلاتش را در رشته عمران در این شهر ادامه می‌دهد. 

مصطفی مولوی از سال ۱۳۷۱ در رشتة مهندسی عمران دانشگاه تبریز ادامة تحصیل داد و در سال ۱۳۸۸ بازنشسته شد. 

همراهی با انقلاب اسلامی و حضور موثر در جبهه 

همراهی مصطفی مولوی با جریان‌های انقلابی از سال ۱۳۵۶ تحت تاثیر آقای جهرمی از معاونین دبیرستان مرو که بعد‌ها به عنوان معاون امور استخدامی شهید رجایی در جریان انفجار حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید، آغاز کرد. او با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه می‌شود. در همین ایام نیز ازدواج می‌کند. 

در زمان شروع جنگ به عنوان نیروی سپاه آذربایجان به جبهه می‌رود و بلافاصله در پاسگاه خاسبان مسئول آموزش سپاه نیز می‌شود. در ابتدا به دلیل مسئول آموزش بودن، اجازه حضور در خط مقدم جنگ را به او نمی‌دهند. در ادامه او از اوایل سال ۱۳۶۰ تا اتمام جنگ در جبهه حضور پیدا می‌کند. دو سال از این مقطع نیز در منطقه کردستان است. 

او در ابتدا به جبهه سوسنگرد اعزام می‌شود و در همین دوران او با شهید مهدی باکری در عملیات فتح المبین آشنا می‌شود که در آن مقطع جانشین سردار کاظمی در تیپ نجف اشرف بود. بعد از اینکه شهید باکری فرمانده تیپ عاشورا می‌شود، سردار مولوی نیز در تیپ ایشان حضور دارد.

مولوی معاون گروه در عملیات طراح و فرماندة گردان امام سجاد (ع) از تیپ عاشورا در عملیات طریق‌القدس بود. او در عملیات والفجر مقدماتی معاون اطلاعات‌عملیات تیپ عاشورا و در عملیات والفجر یک، دو و چهار مسؤولیت اطلاعات‌عملیات تیپ ۹ حضرت عباس (ع) را به عهده گرفت. او مسؤول اطلاعات‌عملیات لشکر ۳۱ عاشورا در عملیات خیبر بود و از سال ۱۳۶۳ با سمت جانشین لشکر عاشورا در عملیات بدر و والفجر ۸ شرکت کرد. مولوی در عملیات کربلای ۵ به‌عنوان فرماندة تیپ در لشکر عاشورا منصوب شد. سپس جانشینی همان لشکر را تا پایان جنگ بر عهده گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان