برقراری مستمری بازماندگان صندوق بیمه اجتماعی چه شرایطی دارد؟

بازماندگان با جامعه آماری حدود ۹۷ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امکان دریافت مستمری از این صندوق را دارند. در همین راستا افراد باید ضمن داشتن شرایط برای برقراری مستمری بتوانند از حقوق و مزایای این صندوق بیمه‌ای استفاده کنند.

برقراری مستمری بازماندگان صندوق بیمه اجتماعی چه شرایطی دارد؟
صفحه اقتصاد -

براساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برای برقراری مستمری بازماندگان واجد شرایط بیمه شده متوفی با جامعه آماری ۹۶ هزار و ۹۹۳ نفر، چندین شرط وجود دارد تا این افراد بتوانند استحقاق بهره‌مندی از مزایای مستمری بازماندگان این صندوق بیمه‌گر را داشته باشند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر حدود سه میلیون بیمه شده و بیش از ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته را تحت پوشش دارد که از سال ۱۳۸۴ تاکنون برای ارائه خدمات گسترده به این افراد در بخش بیمه‌ای، بازنشستگی و پرداخت مستمری تلاش خود را بکار گرفته است.

شرایط پرداخت مستمری بازماندگان صندوق

شرایط برخورداری از مستمری بازماندگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در صورت فوت بیمه شده بازنشسته و همچنین با فوت بیمه شده ازکارافتاده کلی مستمری‌بگیر امکان برقراری مستمری بازماندگان در این صندوق فراهم است.

همچنین در صورت فوت بیمه‌شده‌ای که در ۱۰ سال آخر حیات خود حق بیمه یک سال را پرداخت کرده باشد البته مشروط به اینکه ظرف آخرین سال حیات خود حق بیمه ۹۰ روز را پرداخت کرده باشد، بازماندگان می‌توانند مستمری از این صندوق بیمه‌ای دریافت کنند.

یکی دیگر از شرایط برخورداری از مستمری بازماندگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، فوت بیمه شده براثر حادثه ناشی از کار است تا افراد بازمانده بتوانند با داشتن این شرط از مستمری بازماندگان (فوت) بهره‌مند شوند.

افزایش ۲۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان صندوق

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر درباره خدمات رفاهی به مستمری‌بگیران تحت پوشش گفت: مستمری مستمری‌بگیران صندوق برای حداقل بگیران با افزایش ۲۱۰ درصدی همراه بوده است و با اعمال افزایش مستمری‌ در سال ۱۴۰۳، این اعداد به افزایش ۸۳ درصدی برای تمام مستمری‌بگیران خواهد رسید.

برقراری یکی از خدمات نظام مقدس اسلامی ایران را تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد و گفت: مزایای صندوق پرداخت مستمری سالمندی، ازکارافتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به اعضای اصلی و تبعی است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برای ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان و مستمری‌بگیران هدف‌گذاری درستی را در بخش رفاهی، معیشتی و پرداخت مستمری برنامه‌ریزی کرده و در مدت یک هزار روز گذشته فعالیت این صندوق بر خدمات‌رسانی همه‌جانبه در بخش بیمه‌ای، بازنشستگی، بیمه تکمیلی و پرداخت مستمری متمرکز شده است.

افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان

یکی دیگر از رویکردهای مثبت صندوق بیمه اجتماعی در راستای ارائه خدمات گسترده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش رشد میزان مستمری آنان است که در سال جاری افزایش ۲۰ درصدی مستمری این افراد در صندوق محقق شد و در حال حاضر پرداخت حقوق و مزایای آنان با رشد پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر به عنوان مستمری‌بگیر و بازنشسته از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره‌مند هستند که شامل ۲۰۴ هزار و ۶۴۷ نفر بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده می‌شوند. این صندوق در طول سال خدمات بیمه‌ای، معیشتی و رفاهی به این گروه‌ها ارائه می‌دهد.

آمارهایی جدید از بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی

براساس جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی اکنون ۹۶ هزار و ۳۹ بازنشسته، ۹۶ هزار و ۹۹۳ بازمانده و ۱۱ هزار و ۶۱۵ ازکارافتاده از خدمات گسترده این صندوق برخوردار هستند و به همین منظور پرداخت مستمری و مزایا به این افراد نیز در دستور کار این نهاد بیمه‌گر قرار دارد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان که از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اکنون حدود ۲۰۶ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته و بیش از سه میلیون نفر به عنوان اعضا و بیمه‌شده تحت پوشش دارد. ارائه خدمات به گروه بازنشستگان یکی از وظایف ذاتی این صندوق محسوب می‌شود.

برآورد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این است که حدود ۳۰ میلیون نفر جامعه هدف این صندوق در میان جامعه روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند البته شرط اصلی برای برخورداری از این بیمه، افراد با داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ ساله در مناطق اشاره شده است که جامعه هدف در این گروه‌های سنی به حدود ۱۰ میلیون نفر می‌رسند.

براساس آمارهای موجود در حال حاضر اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تا پایان خرداد ماه سال جاری به عدد ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۲۴ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵.۵۲ درصدی این اعضا را نشان می‌دهد. آمارهای مربوط به اعضای فعال این صندوق بیمه‌گر نشان می‌دهد که در همین مدت یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر اعضای فعال صندوق را تشکیل می‌دهند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور از وضعیت مطلوبی از نظر تأمین منابع و هزینه مصارف برخوردار است در همین راستا یکی از صندوق‌های جوان به شمار می‌رود. ضریب پشتیبانی در این صندوق بیمه‌گر ۱۰ به یک است یعنی به ازای هر ۱۰ بیمه شده به یک نفر مستمری‌بگیر خدمات ارائه می‌دهد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد