پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ | بورس شنبه صعود می کند یا سقوط؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی بورس فردا شنبه 12 اسفند ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است. بورس شنبه صعود می کند؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 12 اسفند ماه ۱۴۰۲ | بورس شنبه صعود می کند یا سقوط؟
صفحه اقتصاد -

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات چهارشنبه، نهم اسفند با هشت‌هزار و ۷۲۳ واحد افزایش به ارتفاع ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۳۹ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن چهارشنبه با چهار هزار و ۹۱۷ واحد افزایش به ۷۱۴ هزار و ۱۷۰ واحد و شاخص قیمت نیز با ۲ هزار و ۲۷۰ واحد رشد به ۴۰۲ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس تهران نزدیک‌به پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۵۶ هزار معامله و به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال دادوستد کردند.

شاخص فرابورس هم در پایان معاملات چهارشنبه با ۱۴۶ واحد افزایش به ۲۴ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

چهارشنبه حدود چهار میلیارد و ۲۱۳ میلیون سهم و اوراق مالی در قالب ۲۷۹ هزار معامله داد و ستد شد که ارزش آن به بیش از ۴۹۰ هزار میلیارد ریال رسید.

فولاد، کگل، شپنا و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشتند. از نماد‌های پرتراکنش می‌توان به شستا، خودرو، سصف‌ها و فولاد نیز از نماد‌های پرتراکنش آخرین روز فعالیت بورس در هفته جاری بودند. روز چهارشنبه فرابورس ایران نیز ۱۴۶ واحد افزایش پیدا کرد و به عدد ۲۴ هزار و ۴۵۰ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس بیش از ۳۶۵ هزار فقره به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان بود.

اخبار مهم بورس فردا 12 اسفند 1402

۱- تعلیق نماد معاملاتی شسم به استناد تبصره ۱ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ادامه می‌یابد.
۲- درصد افزایش سرمایه نخریس به ۱۵۷ درصد تغییر یافت.
۳- نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۲ درصدی به ۲۳.۵۸ درصد رسید
۴- تولید در پتروشیمی شیراز متوقف شد: پتروشیمی شیراز به دلیل محدودیت گاز تولیدات خود را متوقف کرده است.
۵- تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده با کاهش ۱۴.۴ واحد درصدی، از ۴۲.۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۸ درصد در بهمن‌ماه سال جاری رسید.
۶- مجمع عمومی شبهرن:مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۰۹:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار میگردد
۷- مهم برای خودرو و بازار: ایران خودرو نامه مهم و مفصلی از برخی راهکار‌ها برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ ارائه داد، در این نامه موضوع تجدید ارزیابی و قیمت گذاری دستوری مورد تاکید قرار گرفته که اتفاق مهمی برای این دو خودروساز و بازار است.
۸- بعد از چند هفته بالاخره بانک مرکزی ۸ همت اعتبار به سیستم بانکی تزریق کرد.
۹- افزایش سرمایه پکویر: پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت کویر تایر  /درصد افزایش سرمایه: ۱۰۹، 
۱۰- سخنگوی دولت گفت: بر اساس تصمیم هیات وزیران عوارض صادرات کالا‌های خام و نیمه خام که قبل از این طبق قانون بودجه مقرر شده بود، اصلاح شد و این عدد کاهش پیدا کرد
۱۱- در پایان معاملات فردا شنبه نماد‌های سجام، فولاژ و ثعمرا به دلیل برگزاری مجمع در روز دوشنبه ۱۴ اسفند متوقف خواهند شد.

پینی بورس شنبه 

در حالی که تنها ۱۶ روز معاملاتی تا پایان سال باقی مانده است اما نوسان ناپایدار شاخص بورس در زیر کانال ۲ میلیون و ۱۰۰‌هزار واحد همراه با خروج سرمایه‌‌‌های خرد و حقیقی از گردونه معاملات سهام همچنان ادامه دارد و مُسکن‌‌‌های مقطعی از قبیل منع فروش بازارگردان ها صرفا به دست و پازدن شاخص‌‌‌های سهامی منجر شده است.

شواهد تاریخی موید این است که رونق بورس با نرخ اوراق بدهی و سپرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بانکی رابطه تنگاتنگی دارد بنابراین تحولات بازار بدهی و متغیرهای پولی به عنوان عامل تعیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده ریل گذاری مسیر آینده بورس از اهمیت زیادی برخوردار است.

اکنون اهالی بازار سرمایه با خواندن دست سیاستگذار پولی مطمئن هستند که بورس میزبان چندان خوبی برای نقدینگی سرگردان در جامعه نیست. از همین رو انتظار رشد و جبران عقب‌ماندگی در اسفندماه بعید به‌نظر می‌رسد و پیش بینی می شود روزهای برزخی تالار شیشه ای ادامه دار باشد.

باید منتظر ماند دید که روز شنبه چه سرنوشتی برای سهامداران رقم خواهد خورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد