صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

بورس در هفته دوم آذر ماه ۱۴۰۲ به کدام سمت می رود؟ پیش بینی بورس هفته دوم آذر ۱۴۰۲

بازار بورس در هفته نخست آذر ماه ۱۴۰۲ روند نسبتا متعادلی را آغاز کرد. اما در انتها با کندل های سبز قدرتمند خود، از توافق جمعی معامله گران برای معامله در سطوح بالاتر، حداقل برای آخرین روز کاری پرده برداشت. در این گزارش به بررسی بورس در هفته ای که گذشت و همچنین پیش بینی و طرح سناریو برای بازار در هفته پیش رو خواهیم پرداخت.

بورس در هفته دوم آذر ماه ۱۴۰۲ به کدام سمت می رود؟ پیش بینی بورس هفته دوم آذر ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

بازار بورس همواره به عنوان یکی از نماگرهای اصلی اقتصاد ایران مطرح بوده است.

 خاطره جمعی معامله‌گران همواره بورس را پیرو بازار طلا و ارز دیده و در پی تحرک عوامل مذکور انتظار دنباله‌روی بازار سرمایه از بازار طلا و ارز را دارند.

 با وجود ثبات دلار، اما بازار طلا متاثر از عوامل خارجی از جمله رشد عجیب اونس در بازار جهانی قرار گرفت و با طی اندکی صعود به ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان رسید.

بورس در هفته دوم آذر ماه به کدام سمت می رود؟

بورس در هفته اول آذر ماه

شاخص کل بورس نیز درست در محدوده درست در محدوده ۲ میلیون واحد که بیم‌ها و امیدها را در پی داشت، در دو روز اخیر و مخصوصاً چهارشنبه با کندل قدرتمند صعودی مجدداً توجه ها را به سمت خود جلب کرد.

شاخص صنایع در هفته ای که گذشت

در هفته اول آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس با ۱.۴ درصد رشد، شرایط متعادلی را تجربه کرد. هرچند در این بین صنایعی چون فنی مهندسی، حمل و نقل و خودرو از پربازده ترین صنایع بوده و به ترتیب رشد ۶.۴ ، ۴ و ۳ درصدی را رقم زدند.

به علاوه شاخص دستگاه‌های برقی، زغال سنگ و شاخص لاستیک با بازدهی ۲.۱۷، ۱.۲۸ و ۱.۲۲ منفی جز صنایع با بازدهی معکوس نسبت به شاخص بودند.

بورس در هفته دوم آذر ماه ۱۴۰۲ به کدام سمت می رود؟

 

نکته جالب توجه رشد ۱.۲ درصدی شاخص هم وزن در برابر ۱.۴ درصدی شاخص کل بوده که نمایانگر پیشتازی شاخص سازها در رشد هفته گذشته است.

نمای تکنیکال بازار در هفته اول آذر ماه

در نمای تکنیکال هم شاهد کندل مارابوزوی قدرتمندی در روز چهارشنبه بودیم که نمایانگر توافق جمعی معامله گران جهت معامله در سطوح بالاتر می‌باشد.

بورس در هفته دوم آذر ماه به کدام سمت می رود؟

اتفاق مهمی که در هفته گذشته در بعد کلاسیک تکنیکال روی داد، تثبیت شکست موفق خط روند نزولی برای بار سوم بود که با پشتوانه حجمی مطلوب، امیدوار کننده می‌باشد.

آخرین کندل هفته اول آذر ماه، برای ابر کومو در اندیکاتور شگفت انگیز ایچیموکو جالب توجه است. در محدوده کراس ابر، شکست ابر قرمز رنگ، هر چند از محدوده کراس ابرها و با پشتیبانی میانگین کوتاه مدت محتمل به نظر می‌رسید ولی با کندل‌های کم قدرت و بدون پشتیبانی حجمی ممکن نبود. کندل قدرتمند انتهایی هفته گذشته این مهم را به سرانجام رساند.

بورس در هفته دوم آذر ماه به کدام سمت می رود؟

پیش بینی بورس شنبه

واضح است که بازار بورس به عنوان یکی از بازارهای اساسی در تمامی اقتصادها، مانند سایر شاخص‌ها، مغلوب اصل عدم پیش بینی قطعی است. هرچند برخی نشانه‌ها وزن سناریوی با احتمال بیشتر را سنگین‌تر می‌کند.

این نشانه‌های بنیادین در تحلیل تکنیکال بررسی شده و به عنوان نمادی از تحولات خود را نشان می‌دهد. در نمودار شاخص کل در هفته گذشته، امیدواری‌های بسیاری از بابت شکست خط روند نزولی، حجم معامله بیشتر از میانگین و افزایش ارزش معاملات رقم خورد.

البته تثبیت این رشد و ادامه‌دار شدن آن در روزهای آتی به نظر جمعی معامله‌گران بستگی خواهد داشت که هر چند این سناریو پر رنگ تر و محتمل تر است.

 ما در گروه بورس پایگاه خبری صفحه اقتصاد، بنا به رسالت خبری خود، طی گزارشات هفتگی به بررسی بازارهای مالی و طرح سناریو برای هر بازار از جمله بورس می‌پردازیم .

در مقاله هفته گذشته  با عنوان "بورس در هفته آخر آبان ماه، نشانه ای از صعود یا اصلاح بیشتر؟"  بیان شد که شاخص تحت حمایت قدرتمند ۲ میلیون واحد قرار گرفته و در صورت تشکیل سناریوی صعود،  اولین هدف محدوده دو میلیون و ۱۴۰ هزار واحد در دسترس می‌باشد.

 در حال حاضر در صورت تثبیت شاخص در محدوده فعلی و بالاتر از سطح حمایتی ۲ میلیون و ۵۰ هزار،  سناریوی ذکر شده قابل تحقق می‌باشد. البته لازم به ذکر است که بازارهای مالی با ساختاری به هم پیوسته همواره تحت تاثیر یکدیگر بوده و اتفاقات بنیادین در هر بازار بی‌شک در دیگر بازارها نمود خواهد کرد.

گروه اقتصاد کلان صفحه اقتصاد به بررسی این عوامل پرداخته و تحلیل‌های منظم هفتگی از شاخص‌های کلان اقتصادی را ارائه می‌کند که می تواند برای علاقه مندان به تحلیل های اقتصادی در ابعاد خرد و کلان بسیار مفید باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان