گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از نمادهای سودده بورس

کدام نمادها در بورس تهران بیشترین بازدهی را دارند؟ / این نمادها در صف عرضه اولیه هستند

نمادهای بورسی رافزا، بخاور، قزوین، کپشیر، تاصیکو، چکاپا و شستا از سهم‌های ارزنده بازار معاملات سرمایه در هفته پایانی شهریورماه بودند که با نگاهی به صورت‌های منتشره مشخص شد که رافزا با رشد ۲۳ درصدی، پربازده‌ترین سهم بوده و سدبیر با کاهش ۱۲ درصدی، کم‌بازده‌ترین سهم بوده است.

کدام نمادها در بورس تهران بیشترین بازدهی را دارند؟ / این نمادها در صف عرضه اولیه هستند
صفحه اقتصاد -

هفته پایانی شهریورماه ۹۷۵ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد و میانگین ارزش معاملات خرد نیز با افت پنج درصدی به چهار هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان رسید. میانگین حجم معاملات نیز در هفته چهارم شهریورماه هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم بوده است.

در هفته پایانی ماه شهریور، رافزا با رشد ۲۳ درصدی پربازده‌ترین و سدبیر با کاهش ۱۲ درصدی به عنوان کم‌بازده‌ترین سهم در بورس تهران شناخته شدند. سهام شرکت‌های رایان هم افزا، بخاور و قزوین نیز به ترتیب با رشد ۱۷ و ۱۸ درصدی به سطوح جدیدی رسیدند.

از طرف دیگر، سهام سدبیر، تپولا و حشکوه کاهش قیمت را تجربه کردند و کپشیر ، چکاپا و شستا با افزایش درآمد هم سود ناخالص بالایی را در سال مالی جاری به دست آورده‌اند.

کدام نمادها در بورس تهران بیشترین بازدهی را دارند؟

کدام نمادها در بورس تهران بیشترین بازدهی را دارند؟ / این نمادها در صف عرضه اولیه هستند

در هفته چهارم شهریورماه ۱۴۰۲، سهام شرکت رایان هم افزا با افزایش ۲۳ درصدی به قیمت هزار و ۹۷۷ تومان رسید و به عنوان پربازده‌ترین سهم بازار سرمایه شناخته شد. تحلیل تکنیکال نیز نشان می‌دهد که حمایت مهم برای این سهم در سطح هزار و 750 تومان و مقاومت نزدیک‌ترین آن در تراز دو هزار و ۱۷ تومان قرار دارد.

دو سهم بخاور و قزوین نیز در این هفته با ۱۷ و ۱۸ درصد افزایش قیمت به سطوح ۵۳۳ و ۸۵۰ تومان رسیدند. سطوح حمایت و مقاومت این دو سهم نیز در جدول ذکر شده است.

در بخش دیگر، سهم سدبیر با افت ۱۲ درصدی بدترین عملکرد را نشان داد و به قیمت چهار هزار و ۶۸۵ تومان رسید. سطوح چهار هزار و ۲۳۷ تومان و پنج هزار و ۵۳۱ تومان نیز به عنوان مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت برای این سهم شناسایی شده‌اند.

سهم‌های تپولا و حشکوه نیز در این هفته با کاهش ۱۱ درصدی به سطوح دو هزار و ۳۰۰ تومان و ۵۴۵ تومان رسیدند.

کپشیر، تاصیکو و چکاپا، سهم‌های ارزنده بازار بورس

کدام نمادها در بورس تهران بیشترین بازدهی را دارند؟ / این نمادها در صف عرضه اولیه هستند

کپشیر دیگر نماد فعال در بازار بورس که مربوط به شرکت پشم شیشه ایران است، توانسته سود ناخالص منتهی به سال مالی ۱۴۰۱ را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش دهد.

مهم‌ترین مسئله برای شرکت های تولیدی، فروش است. جایی که کپشیر توانسته است بیشترین میزان فروش پشم شیشه کل کشور را در مرداد ماه به نام خود به ثبت رساند. مقدار فروش پشم شیشه در مرداد ماه، نسبت به ماه قبل ۳۲ درصد و نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش ‌یافته است. تحلیل تکنیکال کپشیر نشان می دهد حمایت نزدیک مهم محدوده ۱۴۰۰ تومان می باشد.

حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که تاصیکو، سهامدار عمده کپشیر، برنامه تجدید ارزیابی سنگین حدود ۱۰۰۰ درصدی برای سهم در نظر دارد. «تاصیکو» با سرمایه ثبت شده ۳۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ مبلغ ۱۰,۵۹۲,۳۸۴ میلیون ریال سود محقق کرده است.

شرکت گروه صنایع کاغذ پارس «چکاپا» با سرمایه ثبت شده ۹,۳۵۸,۰۶۵ میلیون ریال بر طبق اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای در دوره ۹ ماهه منتهی حسابرسی نشده به ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ به ازای هر سهم ۱۷۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲% افت داشته است. این گزارش نشان می‌دهد که چکاپا طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ مبلغ ۱,۶۴۸,۱۷۵ میلیون ریال سود محقق کرده است.

رشد درآمدی دو نماد تاپیکو و شستا

کدام نمادها در بورس تهران بیشترین بازدهی را دارند؟ / این نمادها در صف عرضه اولیه هستند

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا در آخرین اطلاعیه صورت‌های مالی خود در سامانه کدال از افزایش درآمدهای عملیاتی به صورت حسابرسی نشده در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد که نسبت به سال مالی قبل رشد ۴۱ درصدی داشته است.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین تاپیکو نیز در گزارش سه ماهه منتهی به ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ از درآمد ۶۹۰ میلیارد تومانی خود رونمایی کرد. 

گفتنی است؛ دو نماد شستا و تاپیکو از جمله نمادهای ارزنده بازار بورس می‌باشند که در طول سال‌های فعالیت خود توانسته‌اند جایگاه ارزنده‌ای را در بین سهام‌های معاملاتی بازار سرمایه کسب کنند.

افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی

کدام نمادها در بورس تهران بیشترین بازدهی را دارند؟ / این نمادها در صف عرضه اولیه هستند

اطلاعیه‌های اخیر شرکت‌های بورسی و فرابورسی نشان می‌دهد که تعدادی از آنها قصد دارند سرمایه خود را افزایش دهند. بر این اساس، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران (شکام) سرمایه خود را از مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۷,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال افزایش داده است.

همچنین، سرمایه شرکت‌های دیگری مانند کویر تایر (پکویر) از مبلغ ۴,۳۶۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۶,۵۴۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۲۱۸۰۰۰۰ میلیون ریال، سیمان تهران (ستران) از مبلغ ۱,۷۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سپرده) از مبلغ ۱۰,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۳,۶۵۰,۰۰۰ میلیون ریال، ومشان نماد بورسی شرکت سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر از مبلغ ۲۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۶۰,۰۰۰ میلیون ریال، اعتلاء البرز (اعتلا) از مبلغ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال افزایش سرمایه را به ثبت رسانده‌اند.

علاوه بر این، شرکت‌های بیمه کوثر با نماد بورسی کوثر افزایش سرمایه از مبلغ ۱۶,۸۸۵,۰۳۰,۶۲۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۴,۹۹۹,۹۹۹,۶۲۰,۰۰۰ ریال، لوله وماشین سازی ایران (فلوله) از مبلغ ۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، بیمه پاسارگاد (بپاس) از مبلغ ۶۱,۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه) از مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان (قشرین) از مبلغ ۲,۰۶۸,۲۰۸ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۵۰۸,۲۰۸ میلیون ریال، عمران و توسعه فارس (ثفارس) از مبلغ ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) از مبلغ ۱۴۳,۴۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶,۶۲۷,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده (کباده) از مبلغ ۷۴۵,۲۶۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۱۱۷,۸۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال و افزایش سرمایه میدکو مربوط به شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه  از مبلغ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال دیگر نمادهای بورسی هستند که درخواست افزایش سرمایه‌ آنها به ثبت رسیده است.

نمادهای قرار گرفته در صف عرضه اولیه

عرضه اولیه روز چهارشنبه مشخص شد | میزان نقدینگی عرضه اولیه

سهام ۱۳ از ابتدای سال جاری تاکنون در صف عرضه اولیه قرار گرفتند که عبارتند از؛ شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان، بهار رز عالیس چناران، سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان، گروه مالی شهر، نیان الکترونیک و توسعه صنایع و معادن کوثر عرضه اولیه شده و مخازن گاز طبیعی آسیا ناما،  شرکت خمیر مایه رضوی، شرکت صبا فولاد خلیج فارس،  شرکت توسعه فن‌افزار توسن، شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس با نماد بمولد  و شرکت تامین سرمایه کاردان با نماد تکاردان عرضه اولیه شده اند.

با توجه به برگزاری جلسات معارفه نماد حپرتو انتظار می رود این نماد به عنوان چهاردهمین عرضه اولیه سال جاری ثبت گردد. شرکت نورایستا پلاستیک (سهامی عام) با نماد خنور نیز پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۴۰۲.۰۶.۲۹ به عنوان سیصد و پنجمین نماد معاملاتی (یکصد و نود و هفتمین شرکت در بازار دوم)، در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج گردید.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد