بانک ملی طرح پرداخت تسهیلات با میانگین حساب مشتریان را از بام حذف کرد

بانک ملی طرح پرداخت تسهیلات با میانگین حساب مشتریان را از سامانه بام بانکی خود حذف کرد.

بانک ملی طرح پرداخت تسهیلات با میانگین حساب مشتریان را از بام حذف کرد
صفحه اقتصاد -

یکی‌از مشتریان بانک ملی در این باره به خبرنگار صنعت مالی گفت: در این طرح مشتریان می‌توانستند میانگین حساب حقیقی خود را محاسبه کرده و به ازای آن به صورت آنلاین تقاضای تسهیلات دهند.

با وجود اینکه بسیاری از مشتریان از عملکرد تسهیلات دهی بانک ملی ایران ابراز نارضایتی کرده اند، این بانک در اقدامی جالب به‌جای ارایه خدمات جدیدتر به مشتریان، صفحه نیکوکاری و صدقات بام خود را به روز رسانی کرده است.

این بانک دولتی علاوه بر مشکلاتی که در ساختارهای حوزه فناوری دارد نتوانسته سهم بالایی از رضایتمندی مشتریان را کسب کند.

 

در این باره مراجعه به خبر اقدام عجیب بانک ملی در مواجهه با متقاضیان تسهیلات با میانگین حساب، سطح خدمات دهی به مشتریان نمایان می‌شود.

گفتنی است بانک‌ های دیگر در حوزه قرض الحسنه با توسعه زیرساخت های فناورانه بدون حتی یک شعبه در سطح شهر با محاسبه میانگین مانده رسوب پول در حساب، وام‌های بدون دردسر پرداخت می‌کنند.

اما این بانک دولتی با وجود ساختارهای عریض و طویل و وجود شرکت هایی مانند سداد هنوز رضایت مشتری را جلب نکرده اند.

اختلال همراه بانک‌ ملی بام

ناگفته نماند که همراه بانک بام ملی در برخی مقاطع دچار اختلال در ایام پایانی و شروع ماه می‌شود و کار نقل و انتقال پول و جابجایی از حساب به دشواری انجام می شود.

بانک ملی طرح پرداخت تسهیلات با میانگین حساب مشتریان را از بام حذف کرد

شکایت از بانک ملی

نکته جالب تر اینکه‌ برخی از مشتریان به علت عدم پاسخگویی صحیح و قانع کننده شعبات بانک در فضای مجازی به دنبال شکایت از بانک ملی در بانک‌ مرکزی، یافتن شماره ای از سازمان بازرسی و یا شکایت از بانک ملی درباره وام ازدواج هستند.

به‌نظر می‌رسد مدیران و اعضای هیأت مدیره بانک ملی به جای توجه به لزوم مشتری مداری، به سمت نارضایتی مشتریان حرکت می کند چراکه مقایسه خدمات برخی بانک های خصوصی تازه کار نمایان گر سطح مشتری‌مداری آنان است.

  • این درحالی است کهن نجارزاده مدیر عامل بانک ملی گفته بود توسعه بانکداری نوین اولویت بانک ملی ایران در سال 1403 است!
  • نکته جالبتر ماجرا این است که ابوالفضل نجارزاده گفته بود برنامه و  دغدغه اساسی بانک حرکت به سمت بانکداری نوین است. همه ارکان بانک و همکاران باید بسیج شوند تا طرح های فناورانه و برنامه های حوزه فناوری با سرعت اجرایی شود.
  • معتقدم اگر همه همکاران به این باور برسند که اکنون زمان تغییر است و باید از بانک سنتی به بانک مدرن تغییر کنیم قطعا شاهد تحول اساسی در حوزه خدمات دهی و افزایش سهم بازار بانک خواهیم بود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آماری از میزان جذب سپرده در یکسال گذشته در پورتال بانک ملی ایران منتشر نشده است در حالی که طی دهه ۹۰ آمارهایی از میزان جذب سپرده و افزایش منابع بانک ملی در دسترس مخاطبان بوده است.

به نظر می‌رسد برخی بانک ها که در حوزه توسعه فناوری‌های نوین پیشگام بوده اند با جذب منابع و ارایه تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه آنلاین و … توفیق بیشتری نسبت به بانک‌های دولتی داشته اند.

به‌نظر می رسد علاوه بر تعهد سود دهی در صندوق های بازنشستگی که پزشکیان قول آن را داده بود باید از مدیران بانک‌های دولتی و نیمه دولتی هم بابت سود دهی و توسعه فناوری‌های نوین و … تعهد اخذ شود تا شاهد نارضایتی بیشتر مردم از خدمات بانک های دولتی نباشیم.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد