حسین علائی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد کیست؟

احمد میدری وزیر کار در حکمی حسین علایی را به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد منصوب کرد. در این خبر می خوانید؛ حسین علائی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد کیست؟

حسین علائی مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد کیست؟
صفحه اقتصاد -

حسین علائی  مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد فرمانده نظامی، مدیر اجرایی و مدرس دانشگاه ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت‌کش ایران فعالیت می‌کند.

وی در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان میانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می‌شد و در اغلب عملیات‌های اصلی سپاه حضوری فعال داشت. او از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ به‌عنوان فرمانده قرارگاه نوح فعالیت می‌کرد. پس از تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه، در سال ۱۳۶۴ وی به‌عنوان نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انتخاب شد و تا سال ۱۳۶۹ نیز در این جایگاه فعالیت کرد.

دکتر علایی در دولت‌های پنجم و ششم، از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۱ قائم‌مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت. وی از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ مدیرعامل هواپیمایی آسمان بود.

سردار حسین علایی استاد دانشگاه امام حسین و مدیرمسئول ماهنامه صنایع هوایی است.

با آغاز کار دولت حسن روحانی، در ۱۹ آذر ۱۳۹۲ با حکم ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، علایی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان شد و در دوره مدیریت در شرکت آسمان، اقدام به تسویه کلیه بدهی‌های انباشته شده این شرکت نمود، که بالغ بر ۱٫۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شد و بخش اعظم آن مربوط به شرکت‌های دولتی همچون شرکت فرودگاه‌های کشور، شرکت ملی نفت ایران و ۸ بانک بود.[نیازمند منبع] علایی با خرید ۶ فروند هواپیمای ایرباس ای-۳۲۰ و ۴ فروند بوئینگ ۷۳۷، ظرفیت پروازی هواپیمایی آسمان را افزایش داد و در فاصله سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ این شرکت بیشترین ظرفیت حمل مسافر را در میان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به خود اختصاص داد.

مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد،  یکی از صندوق‌های بازنشستگی در ایران است که در سال ۱۳۵۳ تأسیس شده و زیر نظر شرکت ملی فولاد ایران قرار دارد که این صندوق منتقل به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است.  همچنین ۲۰٪ از مالکیت این صندوق در اختیار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) قرار دارد. از این صندوق به عنوان یکی از «بازیگران اصلی بورس اوراق بهادار تهران» نام برده می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر بازنشسته مستمری‌بگیر این صندوق هستند، که بسیاری در شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان کار می‌کرده‌اند. این در حالی است که این صندوق تنها ۱۲ هزار نفر بیمه‌شده دارد. از سال ۱۳۸۶ به بعد تمامی استخدام‌شدگان در صنعت فولاد به جای این صندوق در سازمان تأمین اجتماعی بیمه شده‌اند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد