آخرین خبر از طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ | از ساماندهی کارکنان دولت چه خبر؟

در این خبر می خوانید؛ آخرین خبر از طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ | از ساماندهی کارکنان دولت چه خبر؟

آخرین خبر از طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ | از ساماندهی کارکنان دولت چه خبر؟
صفحه اقتصاد -

نماینده مجلس گفت: طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در حال طی کردن آخرین مراحلعلی جعفری‌آذر با اشاره به اهمیت بحث تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی که مصوبه آن تحت عنوان «طرح ساماندهی کارکنان دولت» در حال طی کردن آخرین مراحل و در کمیته اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است؛ گفت: انتظار مردم و مجلس از عزیزان مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که با تصویب این طرح به دغدغه بخش کثیری از نیروی کار جامعه پاسخ دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: بر اساس طرح ساماندهی کارکنان دولت، قرار نیست فرد جدیدی به حقوق‌بگیران دولت اضافه شود و کارکنان مشمول این طرح اکنون نیز حقوق بگیر دولت هستند.

علی جعفری‌آذر با اشاره به اهمیت بحث تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی که مصوبه آن تحت عنوان «طرح ساماندهی کارکنان دولت» در حال طی کردن آخرین مراحل و در کمیته اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است؛ گفت: انتظار مردم و مجلس از عزیزان مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که با تصویب این طرح به دغدغه بخش کثیری از نیروی کار جامعه پاسخ دهند.

وی افزود: اگر علت مخالفت با طرح ایجاد بار مالی اضافه برای دولت یا به اصطلاح بزرگ شدن دولت است که همین الان هم همه دستمزد و حقوق، پاداش، عیدی و سایر مزایای همه شاغلان در دستگاه‌ها که در قالب پیمانکاری کار می‌کنند -و به نوعی با این قانون می‌خواهد تبدیل وضعیت شوند – را دولت پرداخت می‌کند، فقط با واسطه شرکت‌ها و پیمانکار است. روح این مصوبه این است که این واسطه‌ها حذف و نیرو به صورت مستقیم با خود دستگاه قرارداد داشته باشد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: این نیرو‌ها همین الان هم در دستگاه‌های دولتی یا مجموعه‌هایی که قانون شامل آنان می‌شود، کار می‌کنند و پرداخت‌ها اتفاق می‌افتد؛ بنابراین بار مالی به دولت اضافه نمی‌کند حتی ممکن است در برخی موارد هزینه‌های سرباری که به پیمانکاران و … داده می‌شود، از دوش دولت برداشته شود یا به عبارتی از بار مالی دولت کم کند.

وی گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به ارتقاء بهره‌وری نظام اداری کمک می‌کند. هر چقدر بتوانیم امنیت شغلی کارکنان دولت را بالا ببریم و از طرف دیگر مقررات انضباطی و انتظامی هم تقویت شود، بهره‌وری نیروی کار بالا می‌رود؛ یعنی هم از یک طرف امنیت و استحکام مقررات شغلی را بالا ببریم، هم از طرف دیگر اگر در قوانین انظباطی، تخلفاتی و انتظامی این حوزه مشکل یا ضعفی وجود دارد، آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: وضعیت فعلی خودش آسیب‌زاست. ما قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی را داریم و طبق قانون برای برخی معاملات آنها محدودیت ایجاد می‌شود. طبق قانون کارمندان دولت نمی‌توانند در هیئت مدیره شرکت‌ها حضور داشته باشند، نمی‌توانند با دستگاه‌های دولتی معامله داشته باشند، اما در وضعیت موجود بسیاری از نیرو‌هایی که به صورت شرکتی، حجمی و … در ادارات و دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند، در بیرون شرکت‌داری و با دستگاه‌های دولتی هم معامله می‌کنند. اگر از موضع برخورد هم با این نیرو‌ها مواجه شویم؛ دفاعشان این است که کارمند دولت نیستیم، بنابراین هرچه زودتر بتوانیم این نیرو‌ها را نظام‌مند کنیم، به بهتر شدن وضعیت موجود و جلوگیری از فساد اداری کمک می‌کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بخشی از بهره‌وری نیروی کار هم از اینجا ناشی می‌شود؛ زیرا اگر امنیت شغلی ایجاد شود، بهره‌وری هم محصول آن خواهد بود.

وی افزود: اجرای مصوبه طرح ساماندهی کارکنان دولت و ارتباط مستقیم قراردادی نیرو‌ها با دستگاه‌های دولتی از دو جهت حائز اهمیت است. هم انگیزه نیروی کار و از قِبَل آن بهره‌وری را بالا می‌برد، هم از طرف دیگر بخشی از نابسامانی‌ها و حتی فساد‌هایی را که از این جهت در نظام اداری وجود دارد کم می‌کند. الان بعضاً مناقصه‌های بی‌حاصل وقت بسیاری از مدیران ادارات و دستگاه‌‎های دولتی را گرفته که هیچ دستاورد و حسنی هم برای آن دستگاه ندارد.

مثلاً یک مناقصه برای نیرو‌های آشپزخانه و رستوران‌های ادارات، یک مناقصه برای نگهداری فضای سبز، یک مناقصه برای به‌کارگیری بخشی از نیرو‌ها در نظام اداری، دفتری و خدماتی و یک مناقصه برای نیرو‌های حراست، انتظامی، نگهبانی و … برگزار می‌شود که هیچ خاصیتی هم ندارد؛ زیرا نهایتاً براساس آن قرارداد، حقوق، دستمزد و مزایا و همه آنچه در قانون پیش‌بینی شده را دستگاه دولتی به پیمانکار پرداخت می‌کند و پیمانکار با کم کردن هزینه مدیریتی خودش آن را به نیرو‌ها پرداخت می‌کند؛ بنابراین همه آنچه پرداخت می‌شود هم از جیب دولت و پول بیت‌المال و از قبل بودجه‌هایی است که در قانون برای آن دستگاه پیش‌بینی می‌شود.

جعفری آذر گفت: اجرای قانون ساماندهی کارکنان دولت در آغاز دولت و مجلس جدید شروع و نقطه مبارکی هم برای دولت و هم برای مجلس خواهد بود. بسیاری از افرادی که در قالب شرکت‌های پیمانکاری در سیستم اداری با ادارات و دستگاه‌ها و سازمان‌ها کار می‌کنند با شنیدن خبر مثبت تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولتی و اتمام فرایند‌های قبل خوشحال می‌شوند. اجرای قانون ساماندهی کارکنان دولت برای دولت چهاردهم هم یک شروع مبارک خواهد بود؛ اما اگر به هر دلیل، تصویب آن با مشکل برخورد کند؛ تبعات جبران‌ناپذیری دارد؛ چراکه حتی اگر دولت بخواهد مجدد لایحه بدهد و مجلس مجدد آن را بررسی کند، چند سال طول می‌کشد. در حالی که کاری است که در مجلس یازدهم و دولت قبل انجام شده و الان باید تأیید و اجرا شود.

وی افزود: مخصوصاً در دولت سیزدهم، آیت‌الله رئیسی، از همان سال آغاز دولت به وزارت کار تأکید داشتند که شرکت‌های پیمانکاری حذف شوند. مجلس هم خوشبختانه فرایند قانونی و ریل‌گذاری آن را انجام داده است. البته خوشبختانه گفتمان رئیس دولت جدید هم گفتمان سلامت نظام اداری، حمایت از مردم، به‌ویژه اقشار پایین دست جامعه است و از آنجا که بسیاری از این نیرو‌هایی که در قالب پیمانکاری در دستگاه‌های اداری مشغول به کار هستند، جزو بخش‌های ضعیف جامعه‌اند؛ امیدواریم این مصوبه به نتیجه خوبی برسد و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به این انتظار جامعه بعد از چندین سال توجه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید جامعه را به سمت اصلاحات خوب در نظام اداری امیدوار کنیم. جامعه باید شاهد باشد که کار‌های خوبی در جهت گره‌گشایی از کار مردم اتفاق می‌افتد. انتظار امروز جامعه ایرانی، به‌ویژه شاغلان در ادارات، بعد از انتخابات بزرگی که در کشور اتفاق افتاد، این است که خبر‌های خوش اینچنینی از مجموعه دستگاه‌های نظام در جهت گره‌گشایی از کار مردم بشنوند؛ بنابراین اگر مصوبه ساماندهی کارکنان دولت به سرانجام برسد، در بخش قابل توجهی از جامعه یک گره‌گشایی اتفاق می‌‎افتد و خبر خوشی برای آنها خواهد بود.

وی افزود: اگر طرح ایرادات جزئی دارد بخش زیادی از آن در آیین‌نامه‌های اجرایی که دولت بعداً برای این مصوبات می‌نویسد، قابل رفع است، نباید جلوی اجرای این مصوبه مهم و مورد انتظار مردم را گرفت. خوشبختانه در دولت قبل از شخص رئیس جمهور گرفته تا بخش‌های پایین‌تر این مطالبه وجود داشت و مجلس هم آن را انجام داد. خوشبختانه این موضوع از نظر عدالت‌محوری و رفع مشکلات مردم با شعار‌های دولت چهاردهم و شخص رئیس جمهور بسیار انطباق دارد. به ویژه که بسیاری از جامعه هدف این مصوبه شاغل در دستگاه‌های اداری هستند ولی قرارداد آنها با پیمانکاران منعقد شده و از طریق آنها حقوق دریافت می‌کنند، اما در واقع برای دولت کار می‌کنند.

جعفری آذر گفت: اینجا کوچک یا بزرگ شدن دولت اصلاً معنا ندارد. همین الان هم این تعداد نیرو در دستگاه‌های دولتی و اداری شاغل هستند و افراد جدید به حقوق بگیران اضافه نمی‌شود. در ادامه مسیر هم اگر دستگاه‌های اداری به نیرو‌های جدیدی نیاز داشتند از سازمان امور اداری و استخدامی کشور دریافت مجوز می‌‎کنند که اتفاقاً هرچه اینها حذف شود، راه جذب و استخدام و به‌کارگیری نیرو‌های دولت از طریق سازمان امور اداری و استخدامی – به جای اینکه از طریق پیمانکاری‌ها که نظارتی بر آنها کم است – بسیار نظام‌مند می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • داوو

    باسلام آخهدتاکی تبعیض برده داری مدرن ..خواهشا این طرح رو عملی کنین تا ما هم باقی عمرا بدون استرس زندگی کنیم

  • ناشناس

    خدا خیرتون بده زود تمومش کنید مانیروهای حجمی خ شحال بشیم دعاتون کنیم

  • حامد

    احسنت آقای جعفری آذر تمام گفتنی هاراگفتید کارگران وخانواده هایشان منطضرند

  • ناشناس

    شرکتی هاکه دارن حقوق را از دولت میگیرن ، ولی این وسط یه پول اضافه هم پیمانکارا میگیرن که هیچ کاری هم انجام نمی‌دهند این بار مالی نیست آیا چرا پول الکی به پیمانکار میدن پس ایراد کار جای دیگست

  • ناشناس

    اگر شرکتی ها بدون واسطه حقوق بگیرن چه ایرادی داره اصلا این پیمانکار این وسط چه کارست ، خیلی از شرکتی ها اصلا پیمانکارشون رو هم ندیدن و نمیشناسن ، همه ایین رو خوب میدونن و اگر مجمع محترم مخالفت کنه همه به عدالت این مجمع بی اعتماد می‌شوند تمام

  • ناشناس

    مجمع محترم تشخیص این طرح رو قبول کنید یا حداقل یه بهونه ای بیارید که قابل قبول باشه برای شرکتی ها، خودتون هم خوب میدونید که پیمانکار این وسط پول اضافه میخوره و به کارگران ظلم میکنه ، پس شما برای چی اون بالا نشستید ، شما باید به داد گارگران برسید نه اینکه به نفع پیمانکاران ظالم کار کنید

  • ناشناس

    پیمانکاران حتی نیروهایی که زیر نظرشون هست رو نمیشناسن حتی نمیان یه سری بزنن ببینن گارگران بدبخت چه مشکلی دارند ، نمیدونم پس برای چی پول میگیرن ، از دولت پول میگیرن پول خودشونو با دستمزد کم میکنن وبا تاخیر به حساب کارگر واریز می‌کنند، آیا دولت نمیتونه خودش پول کارگرهارو واریز کنه حتما باید یه مفت خور این وسط باشه؟

  • علی محمودی

    فرمایشات آقای جعفری آذر بسیار عالی و به حق میباشد.باید دولت ومجلس دست پیمانکاران را از جیب کارگران زحمت کش بیرون بکشند.تا عدالت برقرار شود.

  • ناشناس

    چطور موقع خانواده شهدا جنباز با یک سال سابقه استخدام رسمی شدند چرا بین مردم کارگر فرق میزارند مردم جنگ دنبال حق پیمال نشه

  • امیرعلی عیسی بیگی

    اینها چند سال مردم رو سر کار گذاشتن موقع رأی که میشه هزاران قول میدن خرشان که از پل گذشت به گردن همدیگر میندازن آخرش از یادها میره اینها سیاستشان اینه همشون دروغ میگن

  • افشین

    عده ای رانت خوار و شرکای پیمانکار. که با بی غیرتی و بیشرفی در حال سنگ انداری و جلوگیری از اجرای این طرح اند.. بدانند که حق بر باطل پیروز میشه.. و حق و حقوق کارگران از حلقوم کثیف شان پایین نمیره..

  • حقیقی

    ما نیروهای نهضت سواد آموزی سال ۹۲ به بعد با مدارک کارشناسی به بالا ،چندین سال سابقه کار و کلاسداری که بدون حقوق و بیمه ماهیانه ۱۰ سال پیاپی در این راه از جانمان مایه گذاشته‌ ایم حق استخدام داریم لطفا زحمات ما آموزش دهنده های نهضت سواد آموزی را نادیده نگیرید

  • ابراهیم

    کسی از کارگر حمایت نمیکند پیمانکار پول کانکس اب لباس پاداش وغیره ازبلبت من گرفته هیچ کدام به من نداده مصلحت نظام شریک دزدان واخطلاصگران است

  • عبدالباسط معماری

    ✋️🙏درودبرشما دوستان خوب برنامه ریزی ادارات کشوربررسی وتنظیم خواهدشددرجلسه اینده نزدیک آقای دکترپزشکیان رئیس جمهور کشور اعلام خواهدشدباتشکر

  • فقط همین

    درود بر شرف آقای جعفری آذر

  • ناشناس

    ان شاءالله که عملی شود

  • ناشناس

    متاسفانه شرکتهای پیمانکاری یا اکثریت فک و فامیل مسعولین دستگاهها هستن یا با رانت وارد مناقصات میشوند بهمن دلیل هم پشتوانه دارند با نفوذی که دارن نمیزارن این طرح به سرانجام خوب برا نیروهای شرکتی برسد

  • مریم

    چقدتبیعض من الان 7ساله دارم به صورت شرکتی توبیمارستان باتمام شرایط بدم تواوج شرجی وگرما وباران شیفت میدم باشرایط بداقتصادی ونشکلات خانواده خداشاهده بالای 100شیفت میدم باحقوق13خداخوشش میاد پیمانکار نصف حقوق منو بخوره بهش میگم فیش حقوقی میخوام دست دست میکنع اخرشم فیش بهمون نمیده اخع اینو بایدبه کی بگیمم خستع شدیم بخدا خسته اگع مجبور نبودیم سرکار نمیومدیم 😥😥

  • سید محسن دادگر

    به نظر ایشان مدیریت زائد است و آبدارچی مستقیم با دولت قرارداد ببندد 🤣🤣
    چه شلم شوربایی خواهد شد ؟! 😇😇😇

  • نیرو شرکتی هستم

    سلام خدا کنه وقتی تایید میشه نگن از فلان تاریخ هر کسی سرکار بوده رسمی میشه خدا کنه هممون رو رسمی کنن من و شوهرم به شغل من خیلی نیاز داریم واقعا امنیت شغلی خیلی آرامش میده به زندگی خدایا خودت کمک کن من یکساله سرکار هستم و واقعا به این کار نیاز دارم

  • خدیجه نصیری

    سلام.وقت به خیر.نیرو های شرکتی با پارتی و زر و زور به اداره وارد شدند.مجلس دنبال کارشان را گرفته...که قرار داد اداره شوند!!!!!!!!!!!!به داد مردم برسید.

  • حمید

    اکثریت شرکتی ها با پارتی امدند تو اداره .فک و فامیلشون مدیر و مدیر کل هستن .باید ازمون بدن .این عدالت نیست .

  • ناشناس

    واقعا خدا وکیلی اگه این کار بازی با حال بدوبه سخره گرفتن افکار این قشر زحمت کش طبقات متوسط تا زیرین جامعه نیست پس وچیست ،این مصلحت نظام از چه لفرادی تشکیل شده والله تا انجایی که ما خبر داریم هر ریس جمهور وریس قوه ایی که نوعی با نظام زاویه پیدا میکند یا بنوعی در افکار عمومی شایعاتی که با رد خودشخص وسکوت نظام خاتمه پیدا میکند را میذارند عضو همین مجمع ،،حالا چرا گردن اینهمه ادم رو باید بدند دست اینا بعد هیچ جواب قانع کننده ایی که ازشون درنمیاد به جای خود کلا فقط پشت این هزینه هایی برای دولت ایجاد میکنه قایم شدند

  • فرهاد اصغری

    سلام خسته نباشید هر چند که ما خسته شدیم بلای بیست یک سال است که دارم کار میکنم نیروی شرکتی حجمی هستم یک کاری کنید ما را از دست پیمانکار نجات بدید من میخاستم ضامن بچه ام شوم برای وام ازدواج قبول نکردند خدای خودم خجالت کشیدم وقتی این همه سال کار کنی نمی توانی ضامن بچه ات بشی دیکر چه فایده داره این کار این زندگی

  • ابراهیم

    بسمه تعالی
    اینها از پیمانکاران پول می‌گیرند و اصلا به فکر قشر ضعیف مردم نیستند و نخواهند بود جون به خوردن پول راحت عادت کردند.

  • ناشناس

    فرمایشات آقای جعفری به حق ودرست است از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم که این بخش نامه روتصویب کند وآرامش رو به خانواده‌های کارگران برگرداند ‌که باعث تحکیم خانوادها وپیشرفت کشور میشود

  • صادق

    سلام من توشرکت توزیع برق مشغولم ونیروی حجمی هستم نگهبان هستم میگن نگهباناچارت سازمانی ندارن یعنی اگر هم طرحی بیادبرای تبدیل وضعیت شامل ما نمیشه که این هم خودش سیاه بازیه هروقت هم که موقع رای گیری میشه به ما میگن یک شبه مدارک بیارین برای تبدیل وضعیت بعدازرای گیری هم نه خانی اومده نه خانی رفته چند سالی هست وضعیت ماهمینه مصلحت نظام به سلامت روانی و جسمی مردمان یک کشوربستگی داره که با تصویب این طرح عملی میشه اگه واقعا مصلحت نظام براشون مهم باشه !!!!!!!?

  • ف

    شما را قسم میدم طرح را تصویب کنید همسرم تو دوره کرونا نیروی شرکتی بودن شما را قسم میدم به فکر کادر درمان باشید همه از ترس جان
    در خانه بودن شوهرم با حقوق پایین الان که کرونا گذشته چرا کادردرمان شرکتی را فراموش کردید

  • ناشناس

    یه عده ای که میگن نیروهای شرکتی با پارتی اومدن باید آزمون بدن چرا زمانی که طرح ایثارگری اومد طرف با کلاس پنجم ابتدایی استخدام اداره دولتی شد زبون نداشتن حرف بزنن این همه نیروی شرکتی همه که امسال شما افراد پارتی ندارن خیلیا زحمت کشیدن که اومدن سرکار قرار نیست پیمانکار حقشونو بخوره

    اگه بار مالی و آزمون مهمه برا ایثارگرا هم باید همین روال طی میشد

  • ناشناس

    من انم که رستم بودپهلوان -طرف پدرش ایثارگربوده به خودش که بیسواده وهرازبر تشخیص نمیده چه ربطی داره که بایدرسمی بشه نه اینکه همش بی عدالتیه یکی که واقعا کاربلده بایدپیمانکاری بمونه بعد اونا باسابقه وتجربه کم وباکارنابلدی رسمی بشن اینجوری یه ذره اعتقادمردم هم ازشون میگیرن

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد