اجتهادی: سازمان اموال تملیکی آمادگی دارد تا بیش از پیش در مسیر محرومیت‌زدایی گام بردارد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به ارسال اولین مرحله هدایای دانش‌آموزی به مناطق کمتر توسعه‌یافته با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امیدواریم در مسیر اجرای عدالت و محرومیت‌زدایی بیش از پیش گام برداریم.

اجتهادی: سازمان اموال تملیکی آمادگی دارد تا بیش از پیش در مسیر محرومیت‌زدایی گام بردارد
صفحه اقتصاد -

عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در نشست اولین مرحله ارسال هدایای دانش‌آموزی طرح ملی نسیم مهربانی اظهار کرد: این طرح شروع خوبی بود و انگیزه مسئولان را در استان‌های مختلف برای محرومیت‌زدایی مضاعف خواهد کرد تا این قدم خیر محکم‌تر برداشته شود.

وی در ادامه افزود: وزیر اقتصاد مکرر تاکید دارد تا در موضوع محرومیت‌زدایی فعالیت داشته باشیم و این مساله در دولت سیزدهم در سازمان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش در حال انجام است.

اجتهادی با اشاره به اینکه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را بسیاری از مردم و حتی مسئولان در سال‌های گذشته نمی‌شناختند، تاکید کرد: ورود قوه قضاییه و رئیس‌جمهور به موضوع تعیین تکلیف کالا‌ها موجب شناخت و معرفی این سازمان شد.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، از اواخر سال ۱۴۰۰ تا شهریور سال ۱۴۰۱ حدود ۲۹ برابر نسبت به ۳۰ سال گذشته کالا تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف به موقع کالا‌های رسوبی موجب استفاده بهینه از آن‌ها می‌شود، گفت: در این چند سال گذشته کالا‌ها و انبار‌های سازمان به خوبی سامان‌دهی شده است و امیدواریم این اقدام ادامه‌دار باشد.

اجتهادی درباره طرح ملی نسیم مهربانی گفت: یکی از مواردی که خیر و برکت آن به آموزش‌وپرورش و این سازمان خواهد رسید همین کار خیر است و ارسال کالا‌ها و تقدیم آن به دانش‌آموزان با احترام، یک کار ویژه است.

به گفته مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، این سازمان آمادگی دارد تا بیش از پیش این فعالیت را ادامه دهد و در مسیر اجرای عدالت گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه حمایتی برای رفع محرومیت به سایر دستگاه‌ها اضافه شده است، اعلام کرد: سازمان اموال تملیکی از اواخر سال گذشته با این وزارتخانه در راستای محرومیت‌زدایی تعامل داشته است و اکنون نیز به‌عنوان یک تکلیف قانونی با رعایت کامل قوانین و مقررات در حال انجام این کار است.

وی با اشاره به اینکه اموال سازمان اموال تملیکی متعلق به دولت است، اظهار کرد: این اموال با احکام قطعی به ضبط دولت درآمده است و بهترین راه برای استفاده بهینه از این کالا‌ها همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های حمایتی با این سازمان است.

اجتهادی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۶ استان در طرح ملی نسیم مهربانی همکاری داشته‌اند، گفت: در آینده نزدیک کلیه استان‌ها نیز به این طرح افزوده خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پاسخ به میزان درباره نظارت بر ارسال و تحویل کالا‌ها اعلام کرد: براساس قانون، اجرای مصوبات با مدیرکل استانی سازمان اموال تملیکی است و پس از تحویل کالا از نماینده آموزش‌وپرورش تعهد اخذ می‌شود و دستگاه‌های نظارتی آموزش‌و‌پرورش بر تحویل کالا‌ها نظارت خواهند داشت.

به گفته وی، همکاری سازمان اموال تملیکی با سازمان بهزیستی، کمیته امداد خمینی(ره) و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد