چگونه در مزایده سراسری بانک‌ ها و مزایده اموال تملیکی شرکت کنیم؟

شرکت در مزایده سراسری بانک‌ها می‌تواند یک فرصت عالی برای کسانی باشد که قصد سرمایه‌گذاری سودآور را دارند.

چگونه در مزایده سراسری بانک‌ ها و مزایده اموال تملیکی شرکت کنیم؟
صفحه اقتصاد -

شرکت در مزایده سراسری بانک‌ها می‌تواند یک فرصت عالی برای کسانی باشد که قصد سرمایه‌گذاری سودآور را دارند. بسیاری از املاک در این نوع مزایده‌ها با قیمت‌های بسیار پایین به فروش گذاشته می‌شوند تا هر چه سریعتر بانک به وجه نقد دسترسی پیدا کند. هیچ محدودیتی برای شرکت در مزایده بانک‌ها وجود ندارد و همه افراد با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند در این مزایده‌ها شرکت کنند.

مزایده اموال منقول و غیر منقول بانک‌ها

به طور کلی می‌توان گفت مزایده بانک‌ها در دو گروه متفاوت برگزار می‌شود. گروه اول مزایده بانک‌ها مربوط به اموال و دارایی‌هایی است که خود بانک در طی سال‌ها فعالیت آن‌ها را به دست آورده است که می‌توان به انواع خودرو، ماشین آلات، انواع ملک تجاری، اداری و مسکونی، اوراق بهادار و سایر موارد اشاره کرد. بانک‌ها این امکان را دارند تا با سپرده‌هایی که در بانک وجود دارد، اموالی را خریداری و از آن‌ها به نفع بانک و سپرده گذار بهره برداری کنند. اما در برخی از موارد بانک‌ها به دلیل دستیابی به پول نقد برای تامین بودجه و یا سرمایه‌گذاری کلان، ترجیح می‌دهند تا اموال مازاد خود را که اموال منقول و غیرمنقول هستند، به فروش برسانند که طبق قانون این اموال باید در مزایده فروخته شوند.

مزایده اموال تملیکی بانک‌ها

گروه دوم مزایده در بانک‌ها، مربوط به اموال تملیکی هستند. بسیاری از وام گیرندگان از بانک‌ها، به دلیل‌ عدم پرداخت اقساط و بازپرداخت تسهیلات، وثیقه آن‌ها که می‌تواند ملک یا خودرو باشد، توسط بانک ضبط می‌شود. در واقع بانک رضایتی برای دریافت املاک و اموال وام گیرندگان ندارد، اما به دلیل‌ عدم پرداخت اقساط، بانک‌ها مجبور هستند این اموال و املاک را تحت تملک خود درآورند. از آنجایی که بانک خود علاقه‌ای به تملک این اموال ندارد و از سویی نگهداری از آن‌ها شامل هزینه می‌شود، آن‌ها را در مزایده به فروش می‌گذارد تا از این طریق مطالبات معوق وصول و بدهی فرد بدهکار به بانک پرداخت شود و بانک بیش از پیش متضرر نشود. با مراجعه به لیست مزایده اموال تملیکی بانک‎ها، می‌توانید بر اساس بودجه خود، در این مزایده‌ها شرکت کنید.

آگهی مزایده بانک‌

با توجه به اینکه در کشور بانک‌های خصوصی و دولتی بسیاری تاسیس شده‌اند، روزانه می‌توانید با انواع آگهی‌های مزایده بانک‌ها روبرو شوید. در آگهی مزایده بانک، اطلاعات کاملی در خصوص کالا یا ملک مورد مزایده، همراه با قیمت پایه درج شده است که شما می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید در هر یک از این مزایده‌ها شرکت کنید. اموال مربوط به بانک‌ها که مزایده گذاشته می‌شوند، می‌توانند در همه استان‌های کشور باشند و محدود به استان تهران نیست. از جمله اطلاعات در آگهی مزایده بانک می‌توان به توضیح کامل کالا یا ملک مورد مزایده، قیمت پایه، شرایط پرداخت، تاریخ ارسال پیشنهاد، شهر برگزاری مزایده، تاریخ و ساعت برگزاری مزایده اشاره کرد.

نحوه شرکت در مزایده بانک

پس از تکمیل شدن آگهی مزایده، آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت‌های معتبر منتشر می‌شود. ارتباط گستران هزاره، تمام آگهی‌های مربوط به مزایده بانک‌ها را در یک بخش جداگانه منتشر می‌کند. افراد متقاضی می‌توانند با بررسی آگهی‌ها در سایت، در مزایده شرکت کنند. با توجه به شرایطی که در آگهی درج شده است متقاضیان باید یک ضمانتنامه که شامل پرداخت مبلغی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد از قیمت پایه است را پرداخت کنند. نگران این مبلغ نباشید، این ضمانت نامه بیشتر برای تثبیت ثبت نام شما در مزایده است، کسانی که این مبلغ را پرداخت کنند جزو مزایده گران واقعی محسوب می‌شوند. اگر برنده مزایده نشوید مبلغ تضمین شده به شما بازگردانده می‌شود.

پس از تکمیل مدارک، باید قیمت پیشنهادی را ارائه دهید. در بسیاری از موارد برای مزایده خودرو و یا املاک امکان بازدید حضوری برای متقاضیان فراهم می‌شود که این موضوع کمک بسیاری به تعیین قیمت‌گذاری صحیح و درست می‌کند.

پس از ارسال پاکت پیشنهادها، در روز مزایده پاکت‌ها بازگشایی می‌شود و کسی که بالاترین قیمت را برای کالا و یا ملک مورد نظر ارائه داده است، به عنوان فرد برنده معرفی می‌شود. فرد برنده تا ۴۸ ساعت فرصت دارد، وجه را به طور کامل پرداخت کند و مراحل سند نقل و انتقال انجام شود.

برای مشاهده آگهی مزایدات هزاره می توانید وارد لینک شده و تمام آگهی های مزایدات کشور را در دسته بندی های مختلف از جمله بانکها مشاهده نمایید.

سخن پایانی

آنچه بسیاری از افراد را ترغیب می‌کند که در مزایده بانک‌ها شرکت کنند، قیمت‌های پایین نسبت به قیمت بازار است. علاوه بر این، اموال و دارایی‌هایی که بانک‌ها به مزایده می‌گذارند، بسیار متنوع است که می‌توان به فروش انواع خودروها، املاک، اوراق بهادار و یا تجهیزات اداری اشاره کرد. شرکت در مزایده بانک یک مسیر ساده و آسان است که بدون هیچگونه پیچیدگی همه افراد حقیقی و حقوقی امکان ثبت نام و ارائه ضمانتنامه را دارند. پس از جستجوی آگهی مزایده بانک در سایت‌های معتبر، شانس خود را برای انجام یک معامله سودآور محک بزنید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان