محرومین، ولی نعمتان ما هستند/

سازمان اموال تملیکی برای محرومیت زدایی مناطق کمتر برخوردار آماده است

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: محرومین و بچه‌های محروم، ولی نعمت‌های ما هستند. چه بهتر که بتوانیم از آن‌ها برای محرومیت زدایی استفاده کنیم.

سازمان اموال تملیکی برای محرومیت زدایی مناطق کمتر برخوردار آماده است
صفحه اقتصاد -

سید عبدالمجید اجتهادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مراسم طرح ملی نسیم مهربانی اظهار کرد: درسال‌های گذشته نیز چنین اقداماتی انجام شد و تلاش شد که کمک‌ها به دست به دست افراد کاملا مستحق رسیده است.

به گزارش بورس نیوز، وی افزود: با مسئولیتی که در این دوره از دولت داریم می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. از همکاران، مدیران کل سازمان در استان ها، هیات عالی نظارت و مدیران ستادی در تمام کشور نیز تشکر می‌کنم که این کار خوب را انجام دادند.

اجتهادی ادامه داد: شاید ابتدا که این موضوع مطرح شد چندان راغب نبودم، اما امروز به برکات این کار خیر قطعا انگیزه همکاران ما در استان ها، هیات مدیره و هیات عالی نظارت مضاعف خواهد شد که قدم خیر را محکم‌تر برداریم.

رئیس هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: یکی از نکاتی که احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد مکررا مورد توجه قرار داده بود، این است که از این مسیر بتوانیم کمک هرچند ناچیزی در بحث محرومیت زدایی داشته باشیم. این موضوع در دولت سیزدهم در دستگاه‌های مختلف مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی، قرارگاه‌های محرومیت زدایی سپاه و وزارت آموزش و پرورش تاکنون مطرح نشده بود که در آیین نامه اجرایی هیات وزیران در سال گذشته اسم آموزش و پرورش نیز به فهست اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: تا چندی پیش بسیاری از مردم و مسئولین سازمان اموال تملیکی را نمی‌شناختند. وضعیت نگهداری کالا‌ها با ورود رئیس جمهور در سفر به بوشهر و ورود رئیس قوه قضائیه بسیار تغییر کرد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی توضیح داد: به نوعی انجام وظایف سازمان اموال تملیکی، فراقوه‌ای است. احکام از طرف قوه قضاییه یا سازمان تعزیرات حکومتی باید صادر شود. از اواخر سال ۱۴۰۰ تا قبل از شهریور ۱۴۰۱، حدود ۳۰ برابر ۲۹ سال گذشته کالا‌ها تعیین تکلیف شدند. کالا‌هایی که شاید اگر به موقع به آن‌ها توجه می‌شد، به مراتب بیشتر قابل استفاده بود.

وی عنوان کرد: اقدامات جهادی خوبی صورت گرفت و دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند. رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه از تحول به معنای واقعی در اموال تملیکی یاد کردند. وزیر اقتصاد به دلیل اقدامات شایسته لقب "سازمان رکوردها" را به سازمان اموال تملیک داد. احساس می‌کنم یکی از مواردی که خیر و برکت آن به همکاران ما، همکاران در وزارت آموزش و پرورش و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌رسد، امور خیری است که اینجا انجام شد.

اجتهادی گفت: ما اقداماتی فراتر از این نیز در کمیته امداد داشتیم. از پوشاک، کیف و کفش و... و امیدواریم این موضوع را تقویت کنیم. از همکاران در وزارت آموزش و پرورش خواهش می‌کنم که پیگیر این موضوع باشند.

وی گفت: مشابه این کار را در قرارگاه‌های محرومیت زدایی سپاه انجام دادیم. یادم نمی‌رود که از یکی از استان‌ها عکسی به دست من رسد که یک کفش به یک دانش آموز یتیم داده بودند و آن دانش آموز کفش را بغل کرده و خوابید. محرومین و بچه‌های محروم، ولی نعمت‌های ما هستند. چه بهتر که بتوانیم از آن‌ها برای محرومیت زدایی استفاده کنیم. امیدواریم این آمادگی در همکاران ما در سازمان تعزیرات بیش از پیش باشد. در اولین جلسه‌ای که در این خصوص با حضور ستاری فرد برگزار شد، با یکسری محدودیت‌ها و موانع مواجه شدیم که به کمک همکاران در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق موانع رفع شد. اقدامات خوبی صورت گرفت که امیدواریم توسعه یابد.

وی در ادامه گفت: عرب اسدی، معاون سازمان امور استخدامی یک روز از بشاگرد با من تماس گرفت. در هرجلسه‌ای که مرا می‌دید همیشه تاکید می‌کرد در بشاگرد، چیزی فراتر از مباحثی که شما می‌گویید خودمان بچه عشایر هستیم وجود دارد. من افتخار می‌کنم که بچه عشایر هستم که این مباحث را با عمق جان درک کرده تا کمک‌های مردمی به دست بچه‌های محروم برسد.

فارغ از اقداماتی که آموزش و پرورش انجام می‌دهد، سازمان برنامه و بودجه استان هرمزگان پیگیری کردند، مدیر سازمان برنامه به سازمان اموال تملیکی آمد و اقلامی که برای مدارس شبانه روزی بشاگرد با همکاری شورای فروش سازمان و معاونت بهره برداری فروش تامین شده بود را به دست آن‌ها رساندیم. امیدواریم خداوند به همه ما در راستای گام برداشتن در مسیر اجرای عدالت کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان