یک خبر آخر هفته ای برای بازنشستگان امروز ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ | تصویبنامه مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی

در این خبر، یک خبر آخر هفته ای برای بازنشستگان امروز 14 مهر ماه ۱۴۰۲ و تصویبنامه مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی را در ادامه بخوانید.

یک خبر آخر هفته ای برای بازنشستگان امروز 14 مهر ماه ۱۴۰۲ | تصویبنامه مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی
صفحه اقتصاد -

بازنشستگان کشوری 8 درصد و بازنشستگان تامین اجتماعی در زمانی که مشغول به کار بودند 30 درصد از حقوق‌شان بابت بازنشستگی شان کسر می‌شد؛ اما حالا برای دریافت حق و حقوق بازنشستگی‌شان درچار مشکل هستند، چراکه دولت‌ها در زمان کسری بودجه به صندوق‌های بازنشستگی دست اندازی کرده و سیستم پرداخت حقوق را با مشکل مواجه می‌کنند.

رئیس بنیاد فرزانگان اصفهان ادامه داد: اکثر مدیران صندوق‌های بازنشستگی حقوق چند 10 میلیون و بالای شصت میلیون تومان دریافت می‌کنند تا امور پرداخت هفت میلیون تومانی یک بازنشسته را رصد کنند!! چرا باید مدیران از بازنشسته‌ای که سال‌ها از حقوقش کسر شده تا دوران بازنشستگی توام با رفاه مالی داشته باشد، بیشتر حقوق بگیرد و بازنشسته عزیز حقوق دریافتی‌اش با خط فقر بسیار فاصله داشته باشد؟

بلایی به اسم لایحه توسعه هفتم

سخنران بعدی دبیر اجرایی خانه کارگر بود که پشت تریبون رفت و با اشاره به معایب لایحه توسعه هفتم اظهار داشت: این لایحه در صورت تصویب سبب کوچک تر شدن سفره کارگران و بازنشستگان می‌شود.

حمیدرضا امینی اضافه کرد: نمایندگان و مسئولان در مجلس هیچ فکری به حال مردم نکرده و نمی‌کنند و ماده تبصره‌هایی که در نظر گرفته‌اند، به ضرر قشر ضعیف جامعه است.

وی تصریح کرد: وضعیت معیشت و سلامت جامعه به ویژه در حوزه سالمندی نامطلوب است و در صورت تصویب لایحه هفتم توسعه شرایط بحرانی خواهد شد. امیدواریم نمایندگان و مسئولان حضار در مجلس به خواسته‌های مردم برای تغییر ماده های قانونی این لایحه اهمیت داده و مانع کوچک‌تر شدن سفره شهروندان و افزایش هزینه‌های زندگی شان شوند.

پیاده روها و اماکن باید مناسب سازی شود

ناصر چاووشی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بعد از اجرای گروه سرود ناشنوایان پژواک روی سن رفت و به سالمندان حاضر در جلسه برای طی کردن پله‌های زیاد سالن خداقوت گفت و افزود: لازم است در همه جا به ویژه اصفهان که شهر دوستدار سالمند لقب گرفته، فضاها و اماکن عمومی و پیاده روها مناسب سازی شود.

دبیر شورای سالمندی تصریح کرد: بهزیستی تلاش کرده برای سالمندان تحت پوشش خود زمینه رفاه و اشتغال را فراهم کند.

سیدرضا اسحاقی و نیتا شفا و وحیده دریازاده کارشناس تغذیه نیز در این مراسم از تغذیه سالمندی، شیوه مراقبت از خود با تغذیه و مشکلات جسمانی و روحی این گروه سنی صحبت کردند.

در انتها مهرداد بهشتی مدیرعامل مهرمهتران نیز به عنوان یکی از برگزار کنندگان همایش روز سالمند و ارائه دهنده خدمات به مثبت شصت ساله‌ها در اصفهان با اشاره به مشکلات فراوان برای برگزاری این همایش گفت: از مردادماه در تلاش بودیم که یک سالن آبرومند با کمترین پله و داشتن آسانسور را تهیه کنیم که کمتر ارگانی با ما همکاری کرد.

وی ادامه داد: با این حال از خانه کارگر اصفهان بابت همکاری و در اختیار گذاشتن سالن کمال تشکر را داریم که فرصت برگزاری همایش در روز جهانی سالمند را فراهم ساختند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور ضمن اشاره به وضعیت بحرانی معاش بازنشستگان گفت: در کشوری که الگوی زن و مرد آن پیامبر مهربانی و ائمه اطهار هستند، انصاف نیست که کارگران و بازنشستگان درفقر و محرومیت رو به افزایش به سر ببرند. 

دریابیگی گفت؛ آیا حق نداریم مراتب گلایه خود را از نمایندگان محترم مجلس اعلام نماییم؛ سالهاست که صدای اعتراض بازنشستگان درخصوص متناسب‌سازی حقوقشان را می‌شنوند و دربرابر مفاد ضد کارگری و تضعیف کننده تامین اجتماعی فقط به صحبت کردن و وعده دادن بسنده می‌کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • قربان غلامی

    باسلام ممنون از لطفتون

  • بازنشته تامین

    خداوند قوت نده به برنامه نویسان وبه شورای عالی ضدکارگران

  • ناشناس

    امیدوارم ک حقیقت داشته باشه روزی ۱۰۰ بار میمیریم و زنده میشم...با این حقوق ب هیجا نمیرسه ....

  • بلکامه

    مستاجرم 5م اجاره میدادم حالا مالک 10م و100رهن کرده 5شنبه منو از خانه با وسایل میریزه بیرون چکنم با ابرم جلو عروس وداماد 6600م حقوق بمیر وبدم شده مسلمونی که نیست کافرستونه...

  • ناشناس

    نظربدیم فایده نداره.شماکه توجه نمیکنید.

  • امین

    چه نظری تورم کمر همه رو شکسته با این مستمری چکنیم

  • علی

    خودتان را اذیت نکنید حقوق اضافه نمیشود که هیچ با وعده دادن پوچ به خدا قسم در خلوت خود مسخره مان میکنن وبه ریش سفید مامیخندن امان از مدیر بی. لیاقت

  • بازنشسته

    بازنشستگان منتظر همسان سازی هستن لطفا باحقوق مهرماه انجام وپرداخت شود

  • حقیر

    بازنشستگان تامین اجتماعی تزبازنشسگان دیگر از نظر حقو ووووبسیار کم حقوق دارند.تورم ۵۰ول حقوق صفر.خداوکیلی باید ماهی ۳۰ میلیون بدن.پسته کیلیوی یک میلیون چهارصد و.......( کمک به قشر بازنشسگان تامین اجتماعی اصلاح وهمسان شود.حقوق ها باهم متفاوت وعدالت حقوقی نیست.ممنون

  • عبدالله

    مثلث شوم سلطه مافیای قدرت و ثروت ،دولت و مجلس و نظام اعتقادی به حقوق بر حق ملت و بازنشستگان ندارند نه فقط به شعائر عامه پسند تا آنجا که به کسب و کار دنیوی آنها رونق دهپد با بلندگوهای گوش خراش فریاد میزنند چون ما را ساده دل و خوش باور و بی بصیرت فرض کردند به این روال ادامه می دهند.

  • بازنشسته

    درصورتی که به قولتان عمل نمکنیدلااقل شایع نکنید حقوقها اضافه شده

  • یوسف صادقی کرمانشاه

    با۳۸سال خدمت که ۸۵ ماه آن درجبهه درسال۹۹بازنشسته یک ریال تاکنون بحساب نیامده وبجزدروغ چیزی ندیدیم دنیاخالی نیست

  • ناشناس

    با سلام با حلوا حلوا گفتن آقایون که دهن ما شیرین نمی شود بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ کسی را ندارند که کمکشون بکند خدا به داد ما برسد واه ما را که در این سن وسال به این حال وروز افتاده ایم بگیرد ایشالا

  • ناشناس

    چوپان گله گرگ رفتن پیش گرگ گفتند بیا چوپان ما شو شروع کرد به گریه کردن گفتند جرا گریه می کنی گفت والله باور نمی کنم ولی الان ما باید باورم بشه واقعا گرگ چوپان

  • آهنگریبا

    با حقوق ۶۶۰۰۰۰۰آیا میشه زندگی کرد که کشیدن یک دندان که نتونستم پر کنم ماند تا به کشیدن رسید ۲۰۰۰۰۰۰ملیون با اُپیجی برایم تمام شد با مابقی پول میشه زندگی کرد پول آب برق گاز تلفن دیگه تهش چی ماند پیدا کنید پرتقال فروش را.

  • مجتبی

    من وامثال من که بیش از سی سال حق بیمه اندوخته برای دوران بازنشستگی به صندوق تامین اجتماعی واریزکرده ایم نه سرباربودجه دولت هستیم کنه از جیب کسی که یک نماینده بگویند بازنشستگان سربارهستند ایاخودشان بازنشسته نمی شوندکه البته باید هم دقدقه نداشته باشند چون اینقدراختلاس کرده وپساندازدارندکه نیازی به حقوق بازنشستگی نداشته باشندایالحال پس انداز هربازنشسته به ه قدری هست که حقوق یک بازنشسته را جوابگوباشد که به دولت فشاری واردنکندواگرانصاف داشته ودرست حساب کنن الان باوضع تورم و گرانی حقوقها باید بالای چهل پنجاه میلیون باشد بلکه هم بیشتر اما بادست درازی دولت به صندوقهای بازنشستگی و برداشت غیرقانونی صندوقهای رابه ورشکستگی رسانده اند که اگربرداشتی هارابرگرداننداین وضع روبراه گشته بازنشستگان خجالت زتوبچه وفک وفامیل رانمی کشند که هرروزبخواهدازانها قرض بگیردوتوان بازپرداخت هم نداشته باشددردل زیاد است وکسی هم وقعی نمی گذارد پس درهمین جا تمام

  • علی

    چرا اینقدر حرف های تکراری تو را بخدا عمل کنید 6ماه از سال گذشت این دل شکسته های بازنشستگان تامین اجتماعی را کمی خوشحال کنید از خدا بترسید 🙏🙏🙏🙏

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان