خرید تضمینی گندم در محلات با ۶۱درصد افزایش

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان محلات گفت: خرید تضمینی گندم در شهرستان محلات نسبت به سال زراعی گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته است.

خرید تضمینی گندم در محلات با  ۶۱درصد افزایش
صفحه اقتصاد -

عباس ارشدی اظهار کرد: برداشت گندم از ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان محلات از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و تا اوایل شهریورماه ادامه داشت و در این مدت ۲۱۱۰ تن گندم توسط شرکت تعاونی روستایی از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: میزان خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به ۱۳۱۰ تن خریداری شده در سال گذشته، ۸۰۰ تن افزایش داشته که نشان‌دهنده رشد ۶۱ درصدی خرید تضمینی این محصول است. در این مدت حدود ۴۳۰ محموله گندم از ۲۱۱ بهره‌بردار خریداری شده است.

وی افزود: درصد سن زدگی یکی از آیتم‌هایی است که نشان‌دهنده کیفیت گندم است و این آیتم در گندم‌های خریداری شده از کشاورزان شهرستان محلات حدود یک دهم درصد است. این موارد بیانگر افرایش کمی و کیفی تولید گندم در شهرستان محلات بوده و نتیجه اقدامات کارشناسی، آموزشی و ترویجی کارشناسان پهنه و ستادی برای کشاورزان است.

ارشدی گفت: یکی از بهره‌برداران شهرستان محلات از حدود ۳۰ هکتار سطح زیر کشت گندم، حدود ۳۱۷ تن گندم برداشت کرده است که برداشت بیش از ۱۰ تن در هر هکتار را نشان می‌دهد.

وی افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و طی چند روز آینده، مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد. مقدمات و آمادگی‌های لازم برای کشت پاییزه در حال انجام است و امیدواریم سال زراعی جدید را به خوبی آغاز کرده و کشت مناسبی را در پیش داشته باشیم.

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد