گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | زمان پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور، سازمان تامین اجتماعی موظف است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | زمان پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

صفحه اقتصاد - همسان‌سازی حقوق بازنشستگان جزو مطالبات جدی و به حق این قشر است که به صورت مستمر از مسئولان صندوق در حال پیگیری است. بنابر اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، قرارشده تا پایان تیرماه امسال، ۹ هزار میلیارد تومانی که در بودجه بابت مطالبات همسان‌سازی تخصیص یافته، تعیین تکلیف و پرداخت شود.

به گزارش صفحه اقتصاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که سازمان تامین اجتماعی موظف است در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، متناسب‌سازی حقوق را انجام دهد.
این اقدام به منظور پایداری و توانمندسازی صندوق‌های بیمه‌ای و تطبیق با تغییرات مختلف مؤلفه‌هایی مانند متوسط سن امید به زندگی انجام می‌شود. دولت نیز در حال حاضر در حال شناسایی و حل این مشکلات است.

سازمان تامین اجتماعی باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور، سازمان تامین اجتماعی موظف است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.
متناسب‌سازی مرحله اول از تاریخ اول مرداد ۱۳۹۹ و مرحله دوم از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ اجرا شده است.
روش اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در قانون مشخص نشده است و هیچ آیین‌نامه اجرایی در این زمینه صادر نشده است. با مشارکت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور، سناریوی متناسب‌سازی تدوین شده است.

اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه

 زمان پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

با توجه به پیگیری مستمری بگیران و تصمیمات مشترک با نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور در سال جاری، متناسب‌سازی مرحله دوم حقوق مستمری‌بگیران انجام شده است.
بنابر اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور ، تا پایان تیرماه، ۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای مناسب سازی حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف و پرداخت خواهد شد.
صندوق بازنشستگان کشور در حال حاضر یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عضو دارد. میانگین حقوق بازنشستگان در سال جدید با افزایش‌های اعمال شده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که ماهانه ۳۱۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود.
با این حال، هیچ راهکاری برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی در برنامه هفتم ارائه نشده است.

بیمه درمانی و خدمات رفاهی جدید برای بازنشستگان

 زمان پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

به منظور ارتقای خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد. سال گذشته سه هزار و ۷۷۶ نفر و در سه ماه ابتدای امسال، ۹۴۵ نفر از خدمات این بیمه استفاده کردند.
به گفته مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی، اقدامات خوبی در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق صورت گرفته در طرح اختیاری بیمه تکمیلی جدید درمان (صبا)، محدودیت سقف پرداخت از تمامی خدمات بستری و اعمال جراحی و تأمین دارو برای بیماران خاص برداشته شده، برای نخستین بار خدمات دندانپزشکی و دارو اضافه شده و برخی تعهدات از جمله، ویزیت با افزایش سقف چهار برابری همراه است.
بازنشستگان مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری در صورت تمایل به استفاده از این بیمه تکمیلی باید از اول مردادماه امسال به درگاه خدمات الکترونیکی به آدرس sabasrm.ir نسبت به درخواست خود اقدام کنند.
سرانه مشارکت مشمولین طرح انتخابی صبا به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده و تاریخ ثبت نام از اول مرداد و تاریخ اجرای طرح از یکم اردیبهشت ماه است.
در بخش درمانی بازنشستگان، قسمتی از بیمه تکمیلی بدون سقف تعیین شده و بقیه هزینه‌ها در تمام مراکز درمانی تحت پوشش بیمه اصلی قرار می‌گیرند. همچنین، ۷ هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص بازنشسته اختصاص یافته است و هر بازنشسته بیمار خاص در هر مرکز درمانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان معاف پرداخت هزینه می‌شود و بقیه هزینه‌ها از بیمه تکمیلی تامین می‌شود.
علاوه بر این، هر بازنشسته می‌تواند از مراکز رفاهی و گردشگری سازمان مرتبط و کانون برای استفاده از مراکز رفاهی بهره‌مند شود.
استفاده از خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت از دیگر خدمات است که بازنشستگان می‌توانند با شرایط مناسب از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • اوس تقی بازنشسته

    ببینیم وتعریف کنیم آخرتیرماه همدیگررامی بینیم امیدواریم روسفیدباشید.

  • ایرج روح الامینی

    سلام متاسفانه تا این لحظه هنوز حقوق به حساب اینجانب واریز نشده است خواهشمندم دستورات لازم را بعمل آورید

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد