پایان سرمایهگذاریهای زیر بالشی با راهاندازی صندوقهای ارزی
با راه اندازی صندوقهای ارزی در بازار سرمایه، زمینه جذب رسمی سرمایههای ارزی مردم و بنگاهها فراهم میشود.
مجید عشقی رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی در مورد امکان جذب سرمایههای مردم در صندوقهای ارزی گفت: صندوقهای ارزی حلقه مفقوده ابزارها و نهادهای مالی بازار سرمایه ما بوده که موافقتنامه آن دریافت شده و بزودی راهاندازی میشود.
اهمیت این صندوق به این دلیل است که ما ابزار رسمی قابل دسترس برای سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی برای آنکه بتوانند مازاد ارزهای خود را در آن سرمایهگذاری کنند نداشتیم.
از سرمایهگذاری زیرباشتی تا یک بازار ارز رسمی
اقلب سرمایهگذاریها بر روی ارز به صورت زیربالشی و خرید خارج از شبکه بانکی و رسمی کشور شاهد بودیم. این صندوق میتواند روزنه جدیدی باشد که براساس آن اشخاص حقیقی و حقوقی بتوانند به صورت ارزی سرمایهگذاری کنند. درآمد ارزی داشته باشند.
این ابزار به صورت کاملا قانونی و رسمی خواهد بود.
نظر شما