متن مجری راجع به ایام فاطمیه ۱۴۰۲ و غربت حضرت فاطمه زهرا (س)

اگر قصد اجرا یا دکلمه خوانی برای مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها را دارید متن های ادبی راجع به ایام فاطمیه ۱۴۰۲ در این مطلب آورده ایم که خواهید خواند.

متن مجری راجع به ایام فاطمیه ۱۴۰۲ و غربت حضرت فاطمه زهرا (س)
صفحه اقتصاد -

در ایام فاطمیه مراسم ها و آیین بسیاری برگزار می شود، اگر به دنبال متن مجری گری در دهه فاطمیه هستید، این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

نمونه متن مجری گری دهه فاطمیه

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله نور دل دوستان است و آیینه ی جان عارفان، بسم الله چراغ سینه ی موحدان است و آسایش دل مقربان

فاطمه جان

امشب از حسرت رویت دگر آرامم نیست دلم آرام نگیرد که دلارامم نیست

گردش باغ نخواهم نروم طرف چمن روی گلزار نجویم که گل اندامم نیست

سلام ما بر نمونه ی بارز تقوا و فضیلت، نشانه ی کامل حقیقت، افتخار دنیای تشیع و انسانیت، ستاره ی درخشان ملک و مملکت، شمع دل افروز طالبان سعادت و نمونه ی بارز صیانت، حضرت صدیقه ی کبری، فاطمه ی زهرا ( س ) و سلام بر شما عزاداران آن بانوی همام.

ایام فاطمیه

اینجانب - - - - -  عرض خیرمقدم و تسلیت دارم محضر شما بانوان مکرمه، عاشقان زهرای مرضیه و رهروان شیفته ی حوریه ی انسیه.

با امید به اینکه رهرو راه آن طاهره ی مطهره باشیم، مراسم پر سوز و گدازی را جهت بزرگداشت خصایل و فضایل فاطمه ی زهرا ( س ) مهیا نموده ایم تا در سوگش خالصانه بگرییم. پس در این فضای آکنده از غم و اندوه که یادش حزن انگیز است و وصفش غم انگیز ما را صفای جان باشید و تسلا بخش روح و روان.

متن مجری دهه فاطمیه-

متن مجری دهه فاطمیه

بسم الله الرحمن الرحیم

ای داغداران یاس کبود،

ای صاحبان عزا

یا رسولِ احمدِ محمود،

یا علیِّ عالی اعلا

یا صاحب الزمان (سلام الله علیهم اجمعین)، غم فراق مادر بر شما تسلیت باد. ایام شهادت صدیقه کبری حضرت زهرا (سلام الله علیها) را خدمت آقا رسول الله صلی الله علیه وآله و وجود مقدس امیرالمومنین (علیه السلام) و محضر فرزند دلبندش امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف تسلیت می گوییم.

عرضه می کنیم ،یا فاطمه سلام الله علیها اگر آن شب کنار فرزندانتان برای دلداری و تسلی نبودیم امروز همراه این عزیزان در ماتم غم جانسوز شما به سوگ می نشینیم تا مرهمی بر دردهای حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) باشیم. خدا کند، ادب در محضر این عزا را درک کنیم تا بتوانیم با معرفتی عمیق با آن بزرگواران انس بگیریم.

یاد غم خانم نباید از ذهن ها و از دلها بیرون رود زیرا آن بزرگوار اولین مدافع ولایت الهیه بودند. ودر این راه جان خود را ایثار نمودند. دشمنان می خواهند و سوء قصد نموده‌اند که این ایام فراموش شود.

اما امروز با هشیاری علما و بزرگان دینمان که امر به بزرگداشت فاطمیه فرموده ‌اند و حتی خود به عنوان پیشگامان دسته ‌های عزاداری شرکت می کنند. توطئه های دشمنان خنثی شده است و شیعیان با حفظ هشیاری ضمن دعوت به وحدت اسلامی نباید وظایف خود را در ابراز و اظهار مصیبت مظلومانه دخت گرامی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فراموش نمایند.

هر یک از ما حداقل می توانیم پرچم عزایی در محل زندگی یا کار خود نصب نماییم و با پوشاندن لباس مشکی بر خود و فرزندانمان این عزا را تبلیغ کنیم. بطور نمونه دوستان ما این مجموعه را که حاوی پنج مدرک مهم از اهل سنت در سند آتش زدن خانه وحی است آماده نموده‌اند.

که می‌توانید آن را در بُرد (تابلو) مکان های عمومی مانند: مدارس، دانشگاه ضمن آرزوی سلامتی برای شما و خانواده‌ های گرامی‌ت ان از شما دعوت می‌کنم به غرفه بعد تشریف بیاورید. خدمتگزاران شما در سرای شفاعت آماده ارائه ‌ی برنامه هستند. از همه شما التماس دعا داریم. خدانگهدار

--متن مجری دهه فاطمیه

متن برای ایام فاطمیه برای مدرسه

فاطمه جان

ای گوهر یکدانه و در دردانه، ای دختر پاک پیغمبر خدا و خدیجه ی کبری (س ) و ای زوجه ی باوفای علی مرتضی ( ع )، ای مادر گرامی امام حسن ( ع ) و امام حسین ( ع ) و ام الائمه، ای مادر پیشوایان و یازده امام (ع)

تو مجسمه ی تقوا و فضیلتی که در خانه ی وحی و نبوت و رسالت تربیت یافته ای و از دانش و بینش و تهذیب و هدایت آراسته ای و با ایمان کامل در خط صراط مستقیم حق و حقیقت در اشارات نبوت دنباله رو ولایت بودی

به صبح و شام نگویم به جز دریغ، دریغ یکی چنان که تو بودی جهان، به یاد نداشت

امروز رحیل رحلت و کاروان هجرت، گوهر گران سنگی را از صدف حیات به معراج ممات رحمت رحمان رسانیده است و عاشقان و شیفتگان جوهر قدسیه را به سوگ نشانده است.

با قلبی محزون و اندوهی سترگ، نخل حسرت در دل ارادتمندان و در دشت جانمان به بار آمده است.با امید به اینکه به حله ی رحمت و مغفرت نور نیرین مزین گردیم از سرور گرامی ............... دعوت می نمایم به جایگاه تشریف فرما شوند؛ به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد.

متن مجری دهه فاطمیه0

متن مجری دهه فاطمیه

متن مجری شهادت حضرت فاطمه (س)

و حالا علی (ع) است و شب و تنهایی و پیکر مطهر همسر و ناله های معصومانه فرزندان و به اندازه تمام جهان غم و بغضی که گلوی حضرتش را می فشارد و خیل ملائکه که آمده اند تا در این تنهایی، غمخوارعلی باشند ...

عرشیان در سوگ فاطمه(س) نالانند. فرزندان فاطمه(س) ناباورانه پیکر مطهر و بی جان مادر را در آغوش کشیده، معصومانه می گریند و با ذره ذره وجودشان از مادر می خواهند که بار دیگر با آنان سخن بگوید، فاطمه(س) اما مظلوم و زجر کشیده همچنان ساکت است.

ماه با شرمساری، خود را پشت ابرهای سیاه پنهان ساخته تا تاریکی شب، چنان همه مدینه را بپوشاند که کسی نبیند و نداند که پیکر پاک دختر رسول خدا(ص) بر روی دستان مبارک امام علی(ع) به سوی کدامین خاک می رود.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد