آب و هوا کشور فردا ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ چگونه خواهد شد؟

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در هفته آینده از شنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آب و هوا کشور فردا ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ چگونه خواهد شد؟
صفحه اقتصاد -

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز در شرق گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال یزد بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در برخی مناطق شمال اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان و خراسان رضوی شدت خواهد داشت. از اواخر وقت امروز بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین از اواخر وقت شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال کشور بتدریج بارش در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران آغاز خواهد شد.

وی افزود: یکشنبه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز تقویت شده و گستره بارش به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز خواهد رسید. همچنین در ساعات بعد از ظهر روز یکشنبه در ارتفاعات شمالی فارس، برخی نقاط یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: دوشنبه در نیمه غربی سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور، ارتفاعات کرمان و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان عنوان کرد: امروز دریای خزر و طی پنج روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

وی در مورد وضعیت هوای تهران در دو روز آینده گفت: فردا شنبه (۵ آبان) آسمان تهران صاف در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با بیشینه ۱۷ و کمینه ۸ درجه سانتی گراد و برای یکشنبه (۶ آبان) کمی ابری از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید با کمینه ۱۰ و بیشینه ۱۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با ۲- و ۱- درجه سانتیگراد خنک‌ترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد