برف «آذربایجان‌ شرقی» را سپیدپوش کرد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و جاده های نیمه شمالی استان در شب گذشته، گفت: ارتفاع برف در برخی شهرها از جمله مرند به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر رسید.

برف «آذربایجان‌ شرقی» را سپیدپوش کرد
صفحه اقتصاد -

«غلامرضا رسول زاده» با بیان اینکه در آخرین روز پاییز در بیشتر شهرها و مناطق کوهستانی نیمه شمالی استان از جمله، اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند شاهد بارش برف بودیم، افزود: ارتفاع برف در روستاهای دارانداش و اوندین شهرستان مرند به حدود ۲۰ سانتی متر رسید.

وی با تاکید بر اینکه بارش برف مشکلی برای تردد خودروها در راه های فرعی و اصلی استان ایجاد نکرد و گروه های راهداری این شهرستان ها با حضور به موقع در جاده های ارتباطی، اقدام به برف روبی جاده ها کردند، یادآور شد: اکنون در راهدارخانه های استان به میزان کافی شن و نمک انبار شده و ۵۰ درصد از ماشین آلات راهداری نیز به تجهیزات نمک پاشی و برف روبی مجهز شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی گفت: گروه های راهداری از امروز تا شنبه در راهدارخانه ها و گردنه های استان از جمله پیام، گویجه بل، شیبلی و آزادراه تبریز - زنجان مستقر شده اند تا در صورت بارش برف، به مردم و مسافران خدمات رسانی کنند.

تمام راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است

رسول زاده، با بیان اینکه اکنون تمام راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، ادامه داد: با توجه به پیش بینی بارش برف در استان، رانندگان و مسافران برای اینکه غافلگیر نشوند، پیش از سفر و عزیمت به مناطق کوهستانی از وضعیت راه ها اطلاع کسب کنند.

وی اظهار کرد: رانندگان با رعایت موارد ایمنی در رانندگی، تجهیزات ایمنی زمستانی و زنجیرچرخ و مسافران نیز پوشاک گرم و زمستانی به همراه داشته باشند.

رسول زاده، با بیان اینکه تلفن گویای ۱۴۱ به طور شبانه روز در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی پاسخگوی رانندگان و مسافران است، افزود: ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد