گفتگو با خانم مینا جعفری

برابری عدالت جنسیتی و حفظ و ارتقای جایگاه های مدیریتی بانوان

عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانوان بازیگران اصلی برای رسیدن به حکمرانی موفق وپایدار هستند.

برابری عدالت جنسیتی و حفظ و ارتقای جایگاه های مدیریتی بانوان
صفحه اقتصاد -

میناجعفری دبیر کنگره بانوان تحول آفرین پیشران با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره بانوان تحول آفرین ، رسیدن به یک زیسته با برابری عدالت جنسیتی و حفظ و ارتقای جایگاه های مدیریتی بانوان دانست و تاکید کرد برای آن به قول حافظ شیرازی، ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید  /  هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند 

با همدلی ،همیاری و نوآوری موانع پیش روی حضور در عرصه خدمت را از میان برداشت.

میناجعفری، عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اساساً مسئولین و مدیران باید بانوان حمایت کنند و خود پیش قراول شده وشرایط مساوی وامکانات بهتری را برای حضور بانوان در عرصه های مدیریتی فراهم آورند و این را الزام پیشرفت بانوان دانست.

مینا جعفری با بیان اینکه بانوان خود به یک خود باوری بی بدیلی در حضور در اجتماع و فعالیت رسیده اند گفت: بانوان با تکیه بر توانایی های ذاتی خود به همراه همدلی ،همیاری و نوآوری توانسته اند موانع بسیاری را از پیش رو بر دارند وبااطمینان میتوانند نشان دهند که بانوان در کنار مردان عاملان تغییر و پیشرفت در کشور خواهند بود.وتعهد نمایند که با استفاده از تمامی ویژگی ها و ظرفیت ها ی خود به ویژه در حوزه های اقتصاد ،سیاست،صنعت،فناوری ،هنر،فرهنگ و آموزش به بهبود زندگی همه انسان ها کمک کنند.چرا که تا داشتن دنیای عادلانه تر و دوست داشتنی تر و پایدار حضور بانوان تحول آفرین پیشران بی شک الزام آور خواهد شد.

وی تاکید کرد: قطار پیشرفت و تکنولوژی چندین سال است که به کشور مارسیده است وقطعاً رشد اقتصادی به صورت نوین و سنتی در غیاب 50 درصد از جمعیت کشور رخ نخواهد داد،  بانوان بیش از نیمی از سرمایه های اجتماعی ،فکری و تخصصی را بانوان تشکیل می دهندوبرای رسیدن به رشد اقتصادی به 100 صد در صد از جمعیت کشور نیاز هست و قطعاً باید از تمام ظرفیت های موجود بهره برد.

عضو کمیسیون زنان وخانواده جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی انگار اعتقادی به حضور زن در ساختار حکمرانی و اینکه زنان محور تحول باشند، ندارند. ممکن است ویترینی را برای عرصه بین الملل رعایت کنند اما نگاه متقنی به ساحت زنانه ندارند و عرصه عمل زن را صرفاً در خانه می‌بینند را عمیقاً رد و خواستار دفع عادات نادرست در این مهم شد.

جعفری با بیان اینکه ،پیرو فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای«مدظله العالی» ، عفت زن را مهم‌ترین ویژگی شخصیتی او دانسته و توصیه می‌ نمایند که همه فعالیت‌ها در حوزه زنان با توجه به این ویژگی زنان باشد: حفظ عفت به معنای حفظ روح از هرگونه ناپاکی بوده و توجه ابتدایی به این موضوع نشان دهنده اهمیت رشد معنوی زن در گفتمان انقلاب اسلامی است. باید براین اصل ره رو بوده آن را رویکرد الزام آور در جوامع اجتماعی برای همگان بدانیم را تاکید کرد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد