وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا یکشنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی خراسان رضوی ۶ خرداد ۱۴۰۳

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا یکشنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ و هواشناسی خراسان رضوی پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا یکشنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی خراسان رضوی ۶ خرداد ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد و باران‌های پراکنده که از اواخر هفته گذشته این استان را فرا گرفته، تا روزهای میانی هفته جاری همچنان پدیده غالب در خراسان رضوی است.

محمد غیوری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عصر امروز این بارش های پراکنده با شدت و ضعف در نقاط مختلف استان خراسان رضوی باریدن خواهد گرفت.

وی ادامه داد: وزش باد با احتمال خیزش گرد و خاک نیز از دیگر پدیده های چند روز آینده خراسان رضوی است که با شدت گرفتن آن در مناطق جنوبی و جنوب شرقی، احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز به جز روز دوشنبه هفته جاری که دمای هوا در استان گرم خواهد شد، در مجموع خراسان رضوی هفته پیش روی خنکی را پیش روی دارد.

غیوری خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با کمینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس و گناباد با بیشینه ۳۳ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای هوای امروز کلانشهر مشهد نیز بدون تغییر خاص نسبت به روز گذشته، بین ۱۵ تا ۲۳ درجه سلسیوس در نوسان است.

آذر رضایی‌پور در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل و مدل‌های هواشناسی، تا روز چهارشنبه وزش باد پدیده غالب در سطح استان خواهد بود که در نواحی بادخیز به‌ویژه در پاره‌ای از نقاط جنوب‌شرق، نیمه‌جنوبی و دامنه‌های جنوبی بینالود وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امکان انتقال ذرات گردوغبار به برخی نواحی استان به‌ویژه مشهد مقدس وجود دارد، افزود: امروز و فردا در ارتفاعات، شاهد رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد لحظه‌ای هستیم.

این کارشناس هواشناسی تأکید کرد: روز دوشنبه به طور موقت و محسوس افزایش دمای روزانه را خواهیم داشت و در سایر روزها، تغییرات قابل‌توجه دمایی رخ نخواهد داد.

به گفته وی، بعدازظهر امروز در مشهد وزش باد شدید با احتمال گردوخاک و در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان