مدارس اصفهان فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس اصفهان چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس اصفهان فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس فردا اصفهان چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس اصفهان فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس اصفهان چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس اصفهان چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به علت آلودگی،بارش برف یا برودت هوا یا تعطیلات نوروز و ... تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مدیران مدارس می‌توانند بنابر شرایط (اوقات شرعی، موقعیت جغرافیایی، نوع مدرسه و…) با توجه به نظر معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها، با اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، کلاس‌های درس را با یک ساعت تاخیر آغار کنند. 

معلمان از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش آموزان در این ماه مبارک خودداری کنند

به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر معلمان و دانش آموزان از فیوضات معنوی سومین شب از شب‌های احیا (شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان)، فردا چهارشنبه پانزدهم فروردین، فعالیت آموزشی مدارس ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

ساعت شروع به کار ادارات نیز، فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ساعت ۹ صبح خواهد بود.

تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی کامل مدارس فردا استان اصفهان چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اعلام نشده است. 

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان جزئیات ساعات کاری مدارس استان تا پایان ماه رمضان را اعلام کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، جلال سلمانی درباره جزئیات ساعت کاری مدارس اصفهان تا پایان ماه رمضان، اظهار کرد: مدیران مدارس می‌توانند به اقتضای شرایط (اوقات شرعی، موقعیت جغرافیایی، نوع مدرسه و…) با توجه به نظرات معلمان، دانش‌آموزان و اولیای ایشان، ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، نسبت به شروع ساعت کار مدرسه با یک ساعت تأخیر اقدام کنند.

وی افزود: شایسته است طی مصوبه شورای مدرسه، معلمان از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش آموزان در این ماه مبارک خودداری کنند. نظارت بر حسن اجرای این موضوع بر عهده مدیران مدارس خواهد بود.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد کرد: همکاران در ایام باقی مانده ماه مبارک، ارائه تکالیف و کار در منزل به دانش‌آموزان را محدود و درس تربیت بدنی، با ورزش‌های سبک اجرا شود.

وضعیت جوی استان اصفهان در ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

با ورود سامانه ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر امروز همراه با رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع صاعقه، در ارتفاعات و نواحی سردسیر رگبار برف در استان پیش بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ضعیف از لایه میانی جو از امروز تا پایان وقت چهارشنبه گفت: بر این اساس شرایط به نسبت ناپایدار به صورت افزایش ابر، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، وزش باد به نسبت شدید و موقتی در بیشتر نواحی استان مورد انتظار است. 

لیلا امینی افزود: شدت ناپایداری‌ها در روز چهارشنبه و در قسمت‌هایی از مناطق غربی و جنوبی بصورت احتمال بارش پراکنده رگبار بهاری و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

او درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر امروز تا پایان شب وقت چهارشنبه در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع صاعقه، در ارتفاعات و نواحی سردسیر رگبار برف، وزش باد شدید موقت در نقاط مستعد احتمال تگرگ، شدت ناپایداری‌های بهاری در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ها در روز چهارشنبه همراه است.

امینی با بیان اینکه اثرات مخاطرات سامانه مذکور طی روز سه‌شنبه چهاردهم فروردین در مناطق غرب و جنوب استان تأثیرگذار است، گفت: فعالیت این سامانه چهارشنبه در نیمه غربی، جنوبی و مرکزی اصفهان، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، شهرضا، فریدون‌شهر، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نطنز، مورد انتظار است.

او افزود: در پی فعالیت سامانه ناپایدار؛ احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و محصولات کشاورزی در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

امینی با هشدار درباره مخاطرات جوی احتمالی، احتیاط در سفر‌های درون و برون استانی، تجهیزات لازم زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، لزوم پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، کنترل دمایی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها تاکید کرد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: کمینه دما هوا در بیشتر مناطق استان بامداد سه‌شنبه یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت.

در همین خصوص رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: کشاورزان شرق اصفهان با حضور در چند نقطه این کلانشهر از جمله مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای، تداوم جریان آب زاینده‌رود را تا ۲۳ فروردین به منظور تداوم آبیاری مزارع این خطه از استان خواستار شدند.

حسین وحیدا روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: میزان آب رها شده در زاینده‌رود در روزهای اخیر در حدی نبوده که مزارع اصفهان و شرق این دیار بخوبی آبیاری شود و این امر کشت کشاورزان را با مشکلات عدیده‌ مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با مسوولان مربوطه، قرار بود در این دوره از آبیاری، ۴۶ مترمکعب آب بر ثانیه در محل «سد آبشار» واقع در شرق اصفهان به کشاورزان تحویل شود، اما میزان آب تحویلی کمتر از این رقم و بر اساس برآورد ما حدود ۳۳ یا ۳۴ متر مکعب بر ثانیه بوده لذا مزارع این نواحی بدرستی آبیاری نشده است.

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان ادامه داد: قرار شد جلسه‌ای برای پیگیری مطالبات ما برگزار شود تا در نهایت ببینیم نتیجه به چه صورت خواهد شد.

رودخانه زاینده‌رود از بیستم آبان سال قبل برای انجام کشت پاییزه کشاورزان استان و آبیاری دوره اول مزارع بازگشایی شده بود و جریان آن پس از تخصیص آب به زمین‌های کشاورزی دوباره قطع شد.

سپس خروجی سد زاینده‌رود سوم فروردین امسال به منظور آبیاری دوره دوم زمین‌های کشاورزی افزایش یافت و در پی آن آب در نواحی خشک این رودخانه جاری شد.

زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های بیرویه در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد