حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با صفحه اقتصاد :

فشار حداکثری علیه ایران به طرز وحشتناکی شکست خورد

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل آمریکا، در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد، درباره اظهارات رابرت مالی در خصوص فشار حداکثری علیه ایران

فشار حداکثری علیه ایران به طرز وحشتناکی شکست خورد

تحلیلگر مسائل آمریکا براین باور است: برای شروع کار آمریکا باید آغاز کند، اقدامات تخریبی که دولت آقای ترامپ انجام داده بود کنار بگذارد و یک سیاست جدیدی را در پیش بگیرد و محور آن می تواند پایان دادن به تحریم هایی باشد که آقای ترامپ وضع کرده بود و می تواند نشان دهد با لغو تحریم بانک مرکزی و همچنین ایجاد مبادله پول بین ایران و کشورهای دیگر می خواهد به ریل برجام برگردد.

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل آمریکا، در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد، درباره اظهارات رابرت مالی در خصوص فشار حداکثری علیه ایران به طرز وحشتناکی شکست خورد گفت: به نظر من، این صحبت کاملاً درست است، سیاست فشار حداکثری که ترامپ، پمپئو و تیم آنها طراحی کردند، کاملاً شکست خورده است اما عجیب که اصرار بر ادامه چنین سیاستی را دارند. انتظار می رفت آقای بایدن اولین اقدامی که می کرد این بود رسماً اعلام می کرد این سیاست شکست خورده است و سیاست را کنار می گذاشت و سیاست جدیدی اعلام می کرد.

وی ادامه داد: آقای بایدن نه تنها سیاست را کنار نگذاشت بلکه این سیاست را ادامه می دهد و سیاست جدیدی هم اعلام نکرده و فقط وارد گفتگوی مستقیم با ایران شده است که البته غیرمستقیم بودن آن را به گردن ایران می اندازد ولی مهم این است هیچ برنامه جدیدی آقای بایدن اعلام نکرده است و همان سیاست قبلی را همچنان ادامه می دهد. رابرت مالی باید به این سوال جواب دهد با وجود اینکه این سیاست شکست خورده چرا دولت آقای بایدن همچنان این سیاست را ادامه می دهد.

حسن بهشتی پور

حسن بهشتی پور

بهشتی پور در پاسخ به این پرسش، با توجه به این که این سیاست شکست خورده، احتمال دارد سیاست دیگری را جایگزین کنند؟ تصریح کرد: بله، دولت بایدن باید واقعیت های موجود را در تحولات امروز ایران بپذیرد که چاره ایی جز پذیرش ان ندارد و این تحریم ها و سیاست شکست خورده خود را کنار بگذارد. حداقل نسبت به تحریم های عمده همچون نفت، بانک مرکزی و پتروشیمی و غیره که برای اقتصاد ایران مهم است و بازگشت پول های ایران به داخل کشور مهم است، این سیاست را نشان دهد که دنبال حل مشکل با ایران است و شروع آن را با این اقدامات اغاز کند.

او با اشاره به اینکه رابرت مالی اظهار دارد آماده رفع تحریم ها علیه ایران هستیم، پاسخ داد: آمریکا شروع کننده این ماجرا بود و در کنار گذاشتن تعهداتی که در برجام پذیرفته بود برای شروع کار آمریکا باید آغاز کند، اقدامات تخریبی که دولت آقای ترامپ انجام داده بود کنار بگذارد و یک سیاست جدیدی را در پیش بگیرد و محور آن می تواند پایان دادن به تحریم هایی باشد که آقای ترامپ وضع کرده بود و می تواند نشان دهد با لغو تحریم بانک مرکزی و همچنین ایجاد مبادله پول بین ایران و کشورهای دیگر می خواهد به ریل برجام برگردد.

حسن بهشتی پور

حسن بهشتی پور

بهشتی پور در پایان اظهار کرد: آمریکا منتظر است ببیند که ایران ابتدا اقدامات خود را انجام دهد و بعد آنها اقدام انجام دهند که این اصلاً منطق ندارد ضمن این که ایران دنبال گرفتن تضمین از آمریکاست که اگر به توافقی رسیدند حداقل این توافق بعداً به وسیله دولت جدید لغو نشود که طرف آمریکایی حاضر به دادن چنین تضمینی هم نیست و می گوید این اختیارات را نداریم در حالی که حداقل می تواند پیش بینی در توافق کنند.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان