گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از تغییرات اتریوم

پیامدهای بزرگ برای استخراج کریپتو و بیت کوین با بروزرسانی مرج اتریوم

ترجمه: مهتاب جهاندار - صفحه اقتصاد - به گفته پلتفرم اتریوم ، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان دستخوش دگرگونی قابل توجهی است. مرج اتریوم جیست؟

پیامدهای بزرگ برای استخراج کریپتو و بیت کوین با بروزرسانی مرج اتریوم

ترجمه: مهتاب جهاندار - صفحه اقتصاد - به گفته پلتفرم اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان دستخوش دگرگونی قابل توجهی است که فناوری آن را برای کاهش انتشار کربن تا بیش از ۹۹ درصد تغییر خواهد داد.

انتقال معروف به "ادغام" به اتریوم می رسد، که فناوری بلاک چین خود را از مدل مصرف انرژی فشرده که توسط رقیب آن بیت کوین استفاده می شود، ارتقا می دهد. در حالی که پیش بینی ها در مورد این حرکت باعث شده است که قیمت توکن اتریوم، اتر (ETH) در دو ماه گذشته دو برابر شود، همه منتظر تغییر نیستند.

در این بین یورونیوز نکس نگاهی به این حرکت اتریوم دارد.

ادغام اتریوم چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

اولین بخش ارتقای Merge در 6 سپتامبر با ارتقای Bellatrix آغاز شد که به اصطلاح "هارد فورک" را مشخص می کند که اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام پایه (PoS) تبدیل می کند. بنیاد اتریوم گفته که قسمت دوم ارتقا بین 13 تا 15 سپتامبر انجام خواهد شد.

تیم توسعه اتریوم Nethermind در 10 سپتامبر اعلام کرد که آزمایش پیش‌نیاز Shadow Fork را تکمیل کرده، آزمایشی که مفروضات همگام‌سازی را برای اطمینان از ایمنی شبکه آزمایش می‌کند. همگام سازی قبلی در بهار امسال صورت گرفت و مورد جدید اخیرا.

در سیستم PoS، هنگام به دست آوردن سکه ها، که به عنوان وثیقه در فرآیند سهام قرار می گیرند، نیازی به سخت افزار مصرف کننده انرژی ندارید و سپس انتخاب تصادفی از طریق نرم افزار انجام می شود.

اینکه چقدر دستگاه شما قدرتمند است، شانس شما را برای برنده شدن و توانایی ایجاد بلوک بعدی برای بلاک چین افزایش نمی دهد. تنها چیزی که شانس شما را برای برنده شدن افزایش می دهد، فقط گرفتن سکه های بیشتر است.

واکنش بازارها چگونه بوده است؟

از زمان تکمیل ادغام در روز پنجشنبه، تغییر گسترده ای در قیمت اتریوم رخ نداده است. ریچارد گفت: "این مدت طولانی بوده است، و تا کنون به آرامی انجام شده است. اقدامات قیمت در کوتاه مدت خاموش شده است، و من فکر می کنم که این به دلیل علاقه زیادی که اخیرا باز شده است، ادامه خواهد داشت." آشر، رئیس تجارت خارج از بورس در شرکت ارز دیجیتال BCB Group مستقر در لندن.

او در اظهاراتی گفت: "احساس من این است که امروز یک گام بسیار مهم رو به جلو در قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت است. در حالی که ممکن است مستقیماً بر بیت کوین (بیت کوین) و غیره تأثیر نگذارد، آینده همه دارایی های رمزنگاری رو به جلو را تشکیل خواهد داد." یورونیوز بعدی.

بازار پر نوسان کریپتو در ماه‌های اخیر تحت فشار بوده است که در آن زمستان کریپتو نامیده می‌شود، جایی که ارزش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ضربه خورده است.

آشر گفته که معتقد است زمانی که بازارهای ریسک گسترده‌تر شروع به بهبود کنند، قویاً معتقد است که ادغام امروز "به سرمایه‌گذاران محصور اطمینان می‌دهد که دارایی‌های رمزنگاری گسترده‌تر جایی در پرتفوی آنها دارند".

آیا مرج اتریوم می تواند کریپتو را با رشد رو به رو کند؟

الکس دی وریس، اقتصاددانی که وب سایت Digiconomist را اداره می کند، به یورونیوز نکست گفت: تغییر به PoS "گامی در جهت درست در زمینه پایداری" است.

او تخمین می زند که مصرف انرژی استخراج اتریوم حدود 72 تراوات ساعت در سال است که معادل ردپای کربن سوئیس است. وی افزود که او در حال کار بر روی این است که بفهمد سوئیچ چقدر در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. در حال حاضر، او برآورد می کند که حداقل 99 درصد است.

او بیان داشت: "این به معنای چیزی شبیه مصرف برق کشوری مانند پرتغال (یک چهارم کل مراکز داده در جهان) است که یک شبه ناپدید می شود."

اما او اضافه کرد که PoS مشکل انرژی کریپتو را به طور کامل حل نخواهد کرد. دی وریس گفته است: "بلاک چین از نظر طراحی هرگز فناوری فوق کارآمدی نخواهد بود."

تقسیم یا مرج؟

انتخاب نام Merge به این دلیل است که اتریوم از سیستم Beacon Chain PoS استفاده می‌کند، اما کمی فریبنده است زیرا احتمالاً شکاف بیشتری وجود دارد و زنجیره PoS و زنجیره PoW را ایجاد می‌کند. این فورک اولین بار نیست که در تاریخ کریپتو اتفاق می افتد. بیت کوین نیز پس از ارتقا شاهد انشعاب بوده و بیت کوین گلد و بیت کوین کش را ایجاد کرده است.

به گفته الویزا مارچسونی، کارشناس توکنومیکس، ادغام برای سرمایه گذاران و صحنه استارت آپ کریپتو تاثیر چندانی نخواهد داشت. او به Euronews Next گفت: "بدترین تأثیر روی ماینرها خواهد بود." او توضیح داد که احتمالاً ارزش نسخه قدیمی کاهش می یابد و تجهیزات مورد استفاده برای استخراج برای مدل جدید PoS کار نمی کنند.

برای اتریوم، اگر نسخه PoS شروع به کار کند و قیمت آن بالا باشد، ممکن است نسخه PoW قیمت پایینی داشته باشد که اکثر ماینرها را مجبور به تعطیلی می‌کند. مارچسونی که خودش اتر را استخراج می‌کند، گفت که تجهیزات گران‌قیمت هدر نمی‌رود، زیرا می‌توانید سکه‌های جایگزینی برای استخراج در PoS پیدا کنید که سازگار باشد. اگرچه ممکن است یک ماه طول بکشد تا این کار انجام شود، اما مشکلات بزرگی ایجاد نمی کند.

به گفته او، نکته اصلی که ماینرها از آن ناراحت هستند، جنبه تمرکز و این احساس است که اتریوم "مانند وال استریت و بانک ها عمل می کند".

به اندازه بیت کوین خواهد شد؟

اگرچه ممکن است برای محیط زیست پاک‌تر از بیت‌کوین باشد، اما بعید است که اتریوم ارتقا یافته در بازار کریپتو به رتبه اول برسد.

مارکسونی گفت: "بیت کوین همیشه مانند طلای دیجیتال الکترونیکی خواهد بود. و اتریوم مانند پول فیات است، فقط دو چیز کاملا متفاوت است."

هیچ‌کس سرمایه‌ی بزرگ‌تر خود را در اتریوم نگه نمی‌دارد، مردم سرمایه‌های بزرگی را در بیت‌کوین نگه می‌دارند. مارچسونی انتظار دارد اتریوم یک افزایش جزئی در قیمت داشته باشد اما شاید فقط برای چند روز یا چند هفته. در بلندمدت، او معتقد است که اتریوم در حال ایجاد زمینه برای PoS است، که بر خلاف PoW نمی‌توان از آن برای متاورس یا NFT استفاده کرد، اما سایر ارزهای دیجیتال بلاک چین را برای پروتکل‌های جدید و مدل‌های حکومتی جدید توسعه خواهند داد.

De Vries همچنین معتقد نیست ادغام باعث آخرین روند صعودی کریپتو شود. اگرچه "این گامی در جهت درست" برای استخراج رمزنگاری تمیزتر است، اما او گفت که مشکلات PoS، عمدتا مقیاس پذیری را حل نمی کند.

با این حال، ادغام می‌تواند سیاست‌گذاران را وادار کند که PoW را در سال‌های آینده ممنوع کنند، زیرا تلاش می‌کنند تا کریپتوها را تنظیم کنند و به نگرانی‌هایی در مورد اثرات زیست‌محیطی آن اشاره کرده‌اند.

دی گفت: «اگر اتریوم می تواند از اثبات کار به اثبات سهام تبدیل شود، چرا آنها نمی گویند بیت کوین، شما یا همان کار را انجام می دهید یا ما دیگر به بیت کوین اجازه نمی دهیم.» Vries.

"من فکر می کنم اگر آن (ادغام) واقعاً موفق باشد، خطر بسیار واقعی است. من کاملاً انتظار دارم که دوباره روی میز بازگردد، شاید نه فوراً، اما قطعاً به زودی."

چگونه وب 3 را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟

به گفته Conor Svensson، مدیر عامل و بنیانگذار Web3 Labs، ادغام در آینده نزدیک برای Web3 تغییر زیادی نخواهد کرد.

او به Euronews Next گفت: «رویداد ادغام چندین سال است که در ذهن جامعه اتریوم بوده است و با تیم‌های مختلف که بر پایه فناوری اتریوم ساخته شده‌اند، به اجتناب‌ناپذیر بودن آن اطمینان وجود دارد. Svensson گفته است چالش کنونی اتریوم این است که باید به روزرسانی‌های خود مانند امنیت یا سرعت ادامه دهد تا همچنان از رقبای خود پیشی بگیرد. اما او مطمئن است که جایگاه اتریوم در Web3 بلوک ساختمانی برای اکثر فناوری‌های Web3 مانند NFT است.

او گفته: "این سازمان‌های غیرمتمرکز خودمختار، همه این‌ها ابتدا در اتریوم ظاهر می‌شوند و این همان چیزی است که همه این پروژه‌ها را روی آن آورده است."و افزود: "نوآوری اصلی در Web3 کجاست؟"

منبع: https://www.euronews.com/next/2022/09/15/the-ethereum-merge-has-big-implications-for-crypto-mining-and-bitcoin-what-to-know

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان