گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از شرکت های بیمه ای:

بیمه پارسیان؛ از رشد ۲۶ درصدی تراز عملیاتی تا افزایش ۴ درصدی سهم بیمه ثالث

بیمه پارسیان با ثبت تراز مثبت یک هزار و 450 میلیارد تومان در پایان آذر ماه 1400 نسبت به دوره مشابه سال گذشته 26 رشد داشته است .

بیمه پارسیان؛ از رشد 26 درصدی تراز عملیاتی تا افزایش 4 درصدی سهم بیمه ثالث

بیمه پارسیان با ثبت تراز مثبت یک هزار و 450 میلیارد تومان در پایان آذر ماه 1400 نسبت به دوره مشابه سال گذشته 26 رشد داشته است و همچنین سهم بیمه شخص ثالث از پرتفوی شرکت چهار درصد افزایش یافت.

به گزارش صفحه اقتصاد ، در آخرین گزارش ماهیانه بیمه پارسیان منتهی به پایان آذر ماه سال جاری این شرکت در آذر ماه 476 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و 302 میلیارد تومان از زیان بیمه گذاران این شرکت را جبران کرد که احتساب عملکرد هشت ماه گذشته این شرکت حق بیمه تولیدی به رقم سه هزار و 153 میلیارد تومان رسید و خسارت پرداختی هم به رقم یک هزار و 703 میلیارد تومان افزایش یافت.

بر این اساس تراز عملیاتی 9 ماه این شرکت بورسی به رقم یک هزار و 450 میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 26 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است و همچنین حق بیمه تولیدی 32 درصدی و خسارت پرداختی 38 درصد افزایش پیدا کردند. این شرکت در پایان آذر ماه سال گذشته دو هزار و 387 میلیارد تومان حق بیمه و یک هزار و 232 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده بود.

بیمه شخص ثالث در این دوره بیشترین درصد از پرتفوی این شرکت را به خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است، بیمه درمان 14 درصد سهم از پرتفوی با کاهش یک درصدی و بدنه خودرو با 11 درصد با کاهش یک درصد و بیمه های زندگی با 9 درصد سهم و بدون تغییرنسبت دوره مشابه سال گذشته در رتبه های بعدی بودند.

جدول

جدول

نسبت خسارت بیمه پارسیان در پایان این دوره به 54 درصد رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 1.42 درصد کاهش داشته است حاکی از کنترل مناسب خسارت هاست. اما افزایش سهم بیمه های ثالث و درمان به دلیل نسبت خسارت بالا این رشته های می‌تواند برای شرکت های بیمه ای ریسک های بالای دارد.

گزارش: علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان