همه چیز درباره شرکت تک ماکارون + تاریخچه و فعالیت ها

توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های شرکت تک ماکارون (TAK Makaron Co) به عنوان اولین صادرکننده ماکارونی در ایران در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره شرکت تک ماکارون + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های شرکت تک ماکارون خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت تک ماکارون (TAK Makaron Co) به عنوان اولین صادرکننده ماکارونی در ایران و همچنین یکی از شرکت های تولید کننده ی محصولات غذایی بر پایه آرد در سال 1373 شمسی توسط خانواده های صادقیان، کرمانیان، کرمان شاهانی و میثمی و اندکی پس از تحولات تکنولوژی صورت گرفته در جهان در راستای تولید بهداشتی و تغذیه ای ماده غذایی ماکارونی در مقیاس انبوه، با هدف تهیه غذای سالم اقدام به خریداری و تاسیس پیشرفته ترین ماشین آلات و فناوری های روز دنیا از کشور سوئیس نمود!

اولین کارگاه تولید ماکارونی در ایران در سال 1313 شمسی و با ظرفیت تولید روزانه 30 کیلوگرم منحصرا برای سفارت خانه ها و کنسولگری های خارجی شروع به فعالیت کرد.

جالب است بدانید این ماشین آلات قادر بودند کیفیت برتر ماکارونی را به صورت پیوسته و همراه با استانداردهای ملی و بین المللی تولید و بسته بندی کنند. محصولات این شرکت در مهر ماه سال ۱۳۷۷ شمسی با تنوعی بالغ بر ۵ محصول رشته ای و ۱۰ محصول فرمی در ایران توزیع شد.

کارخانه تک ماکارون به مساحت 120000 متر مربع در فاصله 80 کیلومتری شهر تهران و 14 کیلومتری غرب شهرستان کرج واقع شده است. این کارخانه شامل سالن های تولید محصول، انبار محصول ، انبار ملزومات و مواد اولیه، فضاهای اداری، فضای رستوران، تاسیسات آبرسانی و تغذیه آب، تعمیرگاه ها و همچنین فضای سبز می باشد.

شرکت تک ماکارون در حال حاضر با شش خط، ظرفیت تولید ۴۵۰ تن محصول را دارا می باشد! لازم به بیان است برای ساخت خط تولید این شرکت تولید کننده ی محصولات غذایی ، شرکت بولر سوئیس (ارائه دهنده تکنولوژی منحصر به فرد پلی‌ ماتیک یا به زبان ساده تر تکنولوژی حذف مخلوط کن های متعدد و انطباق کامل خطوط بولر با آردهای ویژه ماکارونی) و فاوا ایتالیا انتخاب شدند.

تک ماکارون در سال ۱۳۸۲ شمسی، واحد آردسازی آردداران با گندم نرم را راه اندازی کرد؛ این شرکت در سال ۱۳۸۴ شمسی به راه اندازی و بهره برداری واحد دور دوم اقداک کرد. خطوط ۵ و ۶ این کارخانه، توانایی تولید روزانه ۲۰۰ تن محصول را دارا می باشد! بد نیست بدانید در فضای کارخانه تک ماکارون، فضای کافی نیز برای طرح های توسعه در آینده نیز در نظر گرفته شده است.

سعید آقا صادقیان، مدیر عامل شرکت تک ماکارون بر این اعتقاد است که طراحی لوگو تک ماکارون به صورت ساده و فانتزی که توسط بیژن جناب طراحی شده است، دلیلی برای ماندگاری بیش از پیش آن در ذهن مردم ایران بوده است.

از محصولات برند تک ماکارون می توان به انواع ماکارونی حالت دار ، انواع ماکارونی فرمی ، انواع اسپاگتی (نوعی پاستای استوانه ای نازک و کشیده با ریشه ایتالیایی و سیسیلی) ، انواع لازانیا (نوعی غذا متشکل از لایه های سه‌گانه پاستا ورقه ای، سس مخصوص و پنیر پیتزا) ، انواع کورن فلکس (برگه ذرت یا برشتوک) ، انواع پودر کیک ، انواع پیکوتک ، انواع رب ، آرد سفید، روغن کنجد و روغن زیتون تصفیه شده و تصفیه نشده اشاره کرد.

برند تک ماکارون در سال ۱۳۹۲ شمسی و در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران انتخاب شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان