صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره ارز دیجیتال پالیگان + تاریخچه و مزایای شبکه پالیگان

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره ارز دیجیتال پالیگان و تاریخچه و مزایای شبکه پالیگان خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. 

همه چیز درباره ارز دیجیتال پالیگان + تاریخچه و مزایای شبکه پالیگان

در این مطلب از صفحه اقتصاد، به توضیحاتی درباره ارز دیجیتال پالیگان و تاریخچه و مزایای شبکه پالیگان خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

تاریخچه ارز پالیگان

ارز پالیگان در اکتبر 2017 و توسط دو برنامه‌نویس حرفه‌ای بلاک‌چین ایجاد شد. این دو در شهر بمبئی هند فعالیت خود را شروع کردند و یک مشاور تجاری باسابقه هم آن‌ها را همراهی کرد.
نخستین شخص در بین این تیم جنتی کنانی (Jaynti Kanani) است. او یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه‌نویسان بلاک‌چین است که در حال حاضر در سمت مدیرعامل پالیگان فعالیت می‌کند. او در سال 2019 نقش اساسی در توسعه پروتکل‌های web 3 ،Wallet Connect و البته پلاسما اتریوم داشت.
نفر دوم این تیم سندیپ یانیوال (Sandeep Nailwal) است که او هم به‌عنوان یکی از توسعه دهندگان مطرح شبکه‌های بلاک‌چینی قلمداد می‌شود. او در حال حاضر مدیر ارشد شبکه پالیگان بوده و وظیفه برنامه‌نویسی را در آن بر عهده دارد. سندیپ پیش از این به‌عنوان مدیر اجرایی Welspun و مدیرعامل Scope Weaver فعالیت داشته است.
انوراک آرجون (Anurag Arjun) سومین عضو از این تیم می‌باشد. او تنها شخصی است که مهارتی در زمینه برنامه‌نویسی ندارد، اما در عوض تجربه زیادی در امور اقتصادی دارد.
این موضوع سبب شده تا به‌عنوان مشاور تجاری این پروژه منصوب شود. او پیش ‌از این در شرکت‌های مطرحی همچون SNL Financial ،Dexter Consultancy و IRIS Business فعالیت داشته است. همین مورد سبب شده تا شناخت مناسبی از دنیای ارزهای دیجیتال پیدا کند.

ارز دیجیتال پالیگان

این تیم که کامل‌کننده همدیگر هستند، قصد دارند تا توکن پالیگان را بعد از بیت‌کوین و اتریوم به سومین ارز موجود در بازار تبدیل نمایند. البته آن‌ها تا این لحظه هم توانسته‌اند به موفقیت مناسبی برسند چرا که در طی چند سال گذشته توانسته‌اند توکن خود را به مقام 18اٌم بازار برسانند که بسیار منحصربه‌فرد است.

البته حجم زیادی از این موفقیت مرهون آپدیتی بود که آن‌ها در فوریه سال جاری بر روی شبکه بلاک‌چین خود اعمال کردند. چرا که این کار باعث رشد 125 درصدی آن در طی یک ماه شد.

معماری شبکه پالیگان

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که موجب رشد و پیشرفت شبکه پالیگان شده، معماری منحصربه‌فرد آن می‌باشد. طراحان برای این شبکه چهار لایه مختلف تعبیه کرده‌اند که هرکدام از آن‌ها ویژگی و البته ساختار منحصر به خود را دارند. برای انجام فعالیت باید حتماً اقداماتی در دولایه صورت گیرد.

اما دولایه دیگر آن برای امور جانبی است و در برخی از موارد اجرا نمی‌شود. به عبارت ساده‌تر دولایه آن اجباری و یک‌لایه هم اختیاری است. ما در ادامه این لایه‌ها را خدمت شما عزیزان شرح داده‌ایم.

اگر جزو فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، بدون شک طی یک سال گذشته میزان رشد ارز دیجیتال پالیگان توجه شما را به سمت خود جلب کرده است. در واقع ارز دیجیتال پالیگان، توکن یکی از پیشرفته‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین است که قصد دارد تحولی در دنیای رمزارزها ایجاد کند.

شبکه بلاک‌چین پالیگان باهدف تسهیل ارتباط بین شبکه‌های بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده که می‌تواند بستر کاری و ارتباطی را برای این شبکه‌ها تسهیل نماید. همین مورد سبب شده تا عنوان اینترنت بلاک‌چین‌های اتریوم را به آن اعطا نمایند.

افزون بر این موارد شبکه پالیگان قصد دارد تا بخشی از عمده‌ترین مشکلات بلاک‌چین اتریوم را برطرف نماید و تا حدودی هم در این مسیر موفق بوده است.همین موفقیت هم موجب رشد بالای توکن آن شد.

با این وجود هنوز هم طیف زیادی از مردم با ارز دیجیتال پالیگان و جنبه‌های مختلف آن آشنایی ندارند. ما در این مطلب ارز دیجیتال قصد داریم تا مروری دقیق بر روی این شبکه بی‌نظیر و توکن آن داشته باشیم؛

ارز دیجیتال پالیگان چیست؟

شبکه پالیگان در ابتدا با نام متیک نتورک (Matic Network) عرضه شد. این شبکه در تلاش است تا راهکاری امن برای اتصال و تعامل شبکه‌های بلاک‌چین با همدیگر ایجاد کند. هدف اصلی این پروژه رفع مشکلات اساسی اتریوم یعنی عدم مقیاس‌پذیری، توان عملیاتی محدود، کارمزد بالا، تراکنش‌های معوقه و البته سرعت پایین آن است.

به همین منظور هم یک سایدچین یا لایه دوم ویژه برای آن طراحی شده که تراکنش‌ها و البته قراردادهای هوشمند اتریوم را بر بستر آن انجام می‌دهد. این لایه در حقیقت تأییدیه‌های برون زنجیره‌ای را با امنیت و البته سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد.

همین مورد سبب می‌شود که دیگر برای تأیید تک‌تک تراکنش یا قراردادها نیازی به پروسه طولانی ساخت بلاک نباشد. چرا که تمام آن‌ها خارج از زنجیره اصلی و بر روی یک‌لایه دوم انجام می‌شود.

از زمان عرضه این شبکه تا فوریه 2021 قیمت توکن آن همچنان در یک محدوده اندک قرار داشت. دلیل این موضوع شک و تردید سرمایه‌گذاران نسبت به دستیابی این شبکه به اهداف خود بود. اما در این ماه تیم توسعه‌دهنده، از تکنولوژی لایه دوم خود تحت عنوان 2 Ethereum Matic Network رونمایی کرد و آن را با نام تجاری پالیگان عرضه نمود.

این لایه از یک تکنولوژی بسیار پیشرفته موسوم به پلاسما استفاده می‌کند که می‌تواند سرعت و امنیتی تراکنش‌ها و قراردادها را افزایش دهد. همین مورد هم سبب شد تا بعد از این تاریخ، قیمت ارز پالیگان رشد بسیار بالایی را تجربه نماید.

مزایای شبکه پالیگان پالیگان

شبکه پالیگان دارای مزیت‌های منحصربه‌فرد فراوانی است که آن را نسبت به سایر شبکه‌های دیگر متمایز می‌کند. در حقیقت این شبکه توسط افرادی توسعه‌یافته که به خوبی با اشکالات موجود در شبکه اتریوم آشنایی داشته‌اند. از طرفی دیگر از دانش و ایده‌ی لازم برای رفع آنها هم برخوردار بوده‌اند.

ترکیب این دو موضوع در کنار همدیگر سبب شده تا این شبکه مزایای مختلفی را داشته باشد. ما در ادامه چند مورد از این مزیت‌ها را خدمت شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

سرعت عملیاتی: یکی از مهم‌ترین مشکلات شبکه اتریوم، سرعت بسیار پایین آن است. اما پالیگان توانسته به‌سرعت بسیار بالایی برسد. این شبکه توانسته به نرخ 65 هزار تراکنش در ثانیه (TPS) برسد. این موضوع در نوع خود یک امتیاز بسیار منحصربه‌فرد است.

ارز دیجیتال پالیگان

مقیاس‌پذیری: شبکه پالیگان تراکنش‌های موجود در بستر اتریوم را در سایدچین خود انجام می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا تراکنش‌ها با سرعت بالاتری انجام شوند و این در نوع خود مشکل عدم مقیاس‌پذیری اتریوم را برطرف می‌کند.

امنیت عالی: امنیت از دیگر مزیت‌های منحصربه‌فردی بوده که موجب محبوبیت ارز دیجیتال پالیگان شده است. در حقیقت این شبکه برای تأیید بلاک‌ها از همان روش اثبات سهام اتریوم استفاده می‌کند. از طرفی دیگر خود اپراتورهای این شبکه نیز در بستر اتریوم به‌عنوان سهام گذار (استیکر) شناخته می‌شوند. این موضوع باعث شده تا امنیت بالای اتریوم هم در داخل شبکه پالیگان دیده شود.

داشتن سایدچین عمومی: ساید چین‌های موجود در شبکه پالیگان عمومی هستند. بدین‌جهت استفاده از آنها نیاز به کسب اجازه ندارد. خود سایدچین‌ها نیز می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از چندین پروتکل پشتیبانی نمایند.

این در حالی است که اغلب برنامه‌های غیرمتمرکز دارای سایدچین یا زنجیره خصوصی هستند. این موضوع به نفوذ بیشتر شبکه پالیگان کمک می‌کند.

تجربه کاربری روان: UX موجود در شبکه پالیگان روان بوده و کار با آن بسیار ساده است. در این نوع خود باعث محبوبیت بیشتر نزد توسعه دهندگان شده است.

امنیت شبکه پالیگان

شبکه پالیگان سعی داشته امنیت را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد. همین مورد هم سبب شده تا راهکارهای مختلفی را برای آن تعیین نماید. نخستین اقدام این شبکه، استفاده از روش اثبات سهام اتریوم به‌عنوان زنجیره جانبی می‌باشد.

در حقیقت پالیگان خود یک الگوریتم اثبات سهام به نام Matic PoS دارد که انشعابی از زنجیره اصلی اتریوم است. این موضوع سبب شده تا این شبکه از امنیت بالای موجود در شبکه اتریوم برخوردار شود.

استکینگ هم از دیگر شیوه‌های رایج تأمین امنیت اثبات سهام است که در شبکه بلاک‌چین پالیگان هم دیده می‌شود. در این روش افرادی که می‌خواهند به‌عنوان اعتبارسنج وارد شبکه شوند، بایستی ارز ماتیک یا همان پالیگان خود را به‌عنوان وثیقه در شبکه قرار دهند. البته آن‌ها می‌توانند دوباره به عنوان پاداش توکن دریافت نمایند. این روش باعث می‌شود تا تعداد نودهای شبکه افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان