صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

بانک تجارت بانک برتر در ارائه خدمات خدمات چک دیجیتال

بانک تجارت همواره در ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان پیشگام بوده است راه‌اندازی چک دیجیتال، می‌تواند به عنوان بستری امن در امور روزمره مشتریان بانک مورد

بانک تجارت بانک برتر در ارائه خدمات خدمات چک دیجیتال

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری: از آنجا که بانک تجارت به‌عنوان یکی از سه بانک نخست حاضر در رونمایی از سامانه چک دیجیتال و به‌عنوان بانک برتر در ارائه سرویس نسبت به سایر بانک‌های حاضر در طرح، این خدمت نوین را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، نشان از اهمیت این بانک بر تمرکز به ارائه خدمات نوین دارد.

بانک تجارت همواره در ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان پیشگام بوده است راه‌اندازی چک دیجیتال، می‌تواند به عنوان بستری امن در امور روزمره مشتریان بانک مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش هزینه مبادله برای تولید‌‌کنندگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی که یکی از اساسی‌ترین اهداف برای صدور این چک در نظر گرفته شده است، نشان می‌دهد که بانک تجارت همواره مصمم به برقراری و تسهیل امور مشتریان بوده و در حالی این خدمت از سوی بانک تجارت ارائه می‌شود که هنوز بسیاری از بانک‌ها در سطح کشور مقدمات ارائه این سرویس را هم فراهم نکرده‌اند.

سرعت در مبادلات تجاری و صنعتی و نیز سرعت گرفتن گردش کالا با افزایش اطمینان به ابزارهای پولی الکترونیک از مزایای این خدمت نوین بانک تجارت است ضمن کمک کردن به تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی، موجب رضایت بیشتر مردم و کاهش هزینه غیر بهره‌ای بانک‌ها خواهد شد.

به بیان دیگر با قانون جدید، چک کارکرد حقیقی و واقعی خود را در اقتصاد کشور پیدا می‌کند که این امر علاوه بر رضایت مندی تجار و فعالان اقتصادی که مشتریان بانک تجارت به شمار می‌روند به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک موثری می‌کند.

همچنین از مزایای این خدمت جدید در بانک تجارت می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، اطمینان افراد از ثبت چک در سامانه مربوطه، امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد که بستر همه این موارد در بانک تجارت فراهم شده است.

درخواست و صدور دسته‌چک دیجیتال، دریافت، انتقال و وصول درون بانکی و بین بانکی چک دیجیتال، ضمانت آن توسط شخص ثالث، ابطال و مسدودی، دریافت گواهی عدم پرداخت، استعلام و مشاهده کارتابل چک‌های دریافتی از جمله مهم‌ترین قابلیت و مزیت‌های راه‌اندازی چک امن دیجیتال بانک تجارت است.

سامانه " چکاد " با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که تمامی قوانین و مقررات چک کاغذی در مورد این خدمت نوین صدق می‌کند. در چک امن دیجیتال چک کاغذی حذف و با استفاده از امضای دیجیتال معتبر می‌شود. چک دیجیتال سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد.

گفتنی است پس از فعال‌سازی خدمت چک دیجیتال در منوی مربوطه در همراه بانک تجارت، خدمات مربوط به چک دیجیتال اعم از درخواست صدور دسته چک، صدور چک، امکان وصول درون بانکی و بین بانکی چک، مشاهده دسته چک صادر شده و برگه‌های چک دیجیتال، مشاهده چک‌های دریافتی، انتقال چک دیجیتال، ضمانت چک، مسدودسازی چک، ابطال چک و نقد کردن چک بدون مراجعه به شعبه قابل انجام خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد