صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۵

این گزارش ترجمه شده از پیش بینی ها بروک می باشد. بازار نزولی طولانی را نشان می دهد، و انتظار می رود نصف شدن بعدی بیت کوین در اوایل سال 2024 صورت گیرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۵
صفحه اقتصاد -

بر اساس بررسی ها سال 2022 یک بازار نزولی طولانی را نشان می دهد، و انتظار می رود نصف شدن بعدی بیت کوین در اوایل سال 2024 صورت گیرد.
بیت کوین نیازی به معرفی ندارد، زیرا این ارز دیجیتال مخرب اولین ارزی بود که درها را در بازار کریپتو شکست. طی چند سال گذشته، رشد سکه به صورت تصاعدی بوده است و راه را برای هزاران آلتکوین و پروژه ارز دیجیتال هموار کرده است تا جایگاه خود را ایجاد کنند. این راهنما پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین ما را برای کوتاه‌مدت و بلندمدت مورد بحث قرار می‌دهد و به کاربرد سکه، پتانسیل آینده آن و جایی که می‌توانید امروز در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید. با کارمزدهای معاملاتی کم، اشاره می‌کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال 2022

قیمت بیت کوین به دلیل روند نزولی پایدار در چند ماه گذشته و سقوط چشمگیر در روزهای اخیر، زیر 20000 دلار است. برای کمک به ارائه یک نمای کلی از چشم انداز بلندمدت BTC، پیش بینی قیمت ما برای سال های آینده در زیر ارائه شده است:

ارزش بیت کوین در ماه های اخیر عمدتاً در حال حرکت بوده است، اما تحلیلگران پیش از بهبود ماه دسامبر، کاهش چشمگیری را در کوتاه مدت پیش بینی کردند. ما تخمین می زنیم که بیت کوین تا پایان سال 2022 حداکثر 20000 دلار معامله می شود.

پایان سال 2023 - هنگامی که قیمت سهام بیت کوین روند صعودی را آغاز کرد، می تواند خود را برای هفته ها (یا حتی ماه ها) حفظ کند. با نزدیک شدن به نصف شدن بعدی، بیت کوین می تواند اوج های جدید را آزمایش کند و تا پایان سال 2023 با قیمت 75000 دلار معامله شود.

پایان سال 2025 - اگرچه برخی از بهترین آلتکوین ها ممکن است در سال های آینده کاربرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند، این ارز دیجیتال باید رتبه خود را به دلیل وضعیت «اولین حرکت دهنده» حفظ کند. به همین دلیل، پیش‌بینی بیت‌کوین ما تخمین می‌زند که این سکه می‌تواند تا پایان سال 2025 به اوج ارزش 100000 دلاری برسد.

پایان سال 2030 - با توجه به اینکه نرخ پذیرش کریپتو هیچ نشانه‌ای از کندی را نشان نمی‌دهد، این امکان وجود دارد که BTC در زمان پرداخت برای کالاها و خدمات به طور گسترده‌تری توسط بازرگانان پذیرفته شود. اگر این اتفاق بیفتد، بدون شک امکان دارد بیت کوین از 100000 دلار فراتر رفته و تا سال 2030 به 150000 دلار برسد. برخی از گاوهای بیت کوین حتی یک میلیون دلار بیت کوین را در آینده پیش بینی می کنند.

دارایی‌های رمزنگاری شده یک محصول سرمایه‌گذاری غیرقابل فرار بسیار فرار است.

تاریخچه قیمت بیت کوین

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتالی که به جریان اصلی راه یافت، دیوارهای بسیاری را در فضا فرو ریخته و مسیری برای شکوفایی پروژه های دیگر ایجاد کرده است. اگرچه بیت کوین برای مدت طولانی به عنوان "بهترین" ارز دیجیتال در نظر گرفته می شد، اما سکه های دیگری به وجود آمدند که دارای موارد استفاده جذابی هستند که توجه را از بیت کوین دور کرده است. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل پتانسیل ارزش و نوسان کم آن نسبت به سایر کوین ها همچنان به دنبال خرید بیت کوین هستند.

در ابتدایی ترین مفهوم آن، بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) است که تراکنش ها را از طریق فناوری بلاک چین تأیید می کند. این فناوری به طور گسترده در بازار ارزهای دیجیتال امروزی استفاده می شود، اما در سال 2009، زمانی که BTC راه اندازی شد، این مفهوم برای بیشتر صنایع بیگانه بود. خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، از زمان انتشار وایت پیپر معروف خود در سال 2008، که در آن جزئیات نحوه عملکرد بیت کوین را شرح داد، ناشناس مانده است. اولین بلوک BTC در اوایل سال 2009 استخراج شد و این سکه بلافاصله مورد توجه دانشجویان و برنامه نویسان فن آوری قرار گرفت. سپس ناکاموتو کنترل کد را در سال 2010 به توسعه دهنده دیگری سپرد و از آن زمان تاکنون خبری از او نشده است.

اولین قیمت ثبت شده BTC در جولای 2010 بود، زمانی که سکه با قیمت 0.0008 دلار شروع به معامله کرد. سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید ارز دیجیتال و قرار گرفتن در معرض این فناوری جدید بودند، به افزایش قیمت بیت‌کوین در سال‌های بعد کمک کردند، زیرا قیمت بیت‌کوین در سال 2013 به 250 دلار رسید. قیمت بیت کوین در نیمه دوم سال 2017 به میزان خیره کننده 2300 درصد افزایش یافت و از سطح 19000 دلار عبور کرد. بازار نزولی پایدار به دنبال این اوج بود که باعث شد بیت کوین حدود 85 درصد از ارزش خود را از دست بدهد. در این بازه زمانی، چند نوک صعودی پراکنده در اطراف مشاهده شد، اگر چه حرکت واقعی در اواخر سال 2020 آغاز شد.

از سپتامبر 2020 تا آوریل 2021، بیت کوین بیش از 540 درصد افزایش یافت و به 64700 دلار رسید. بر اساس گزارش CoinMarketCap، پس از یک عقب نشینی کوتاه، قیمت یک بار دیگر افزایش یافت و به بالاترین حد خود یعنی 68789 دلار رسید. با این حال، این اوج زودگذر بود و قیمت بیت کوین از آن زمان تا نوامبر 2022 نزدیک به 75 درصد کاهش یافت. اخیراً، قیمت سهام بیت کوین به شدت تحت تأثیر عواقب سقوط FTX قرار گرفته است. اگرچه بیت کوین مستقیماً درگیر نبود، اما اثر مسری ناشی از شکست، بسیاری از سرمایه گذاران را وادار کرد تا دارایی های رمزنگاری خود را نقد کنند. این اثر نامطلوب باعث کاهش قیمت بیت کوین شده است. بنابراین، در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 17.300 دلار معامله می شد. به نظر می رسد که قیمت ممکن است به سمت سطح 15000 دلار حرکت کند که سرمایه گذاران امیدوارند به دلیل اهمیت روانی آن به عنوان حمایت عمل کند.

ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین خود را در اکتبر 2008 منتشر کرد. کد منبع باز بیت کوین به طور رسمی در ژانویه 2009 منتشر شد. اولین قیمت ثبت شده بیت کوین 0.0008 دلار در جولای 2010 بود. بیت کوین در سال 2017 به بالاترین رقم 19000 دلار رسید. پس از این اوج، بیت کوین به نزولی طولانی مدت ادامه می دهد و 85 درصد از ارزش خود را از دست می دهد. بیت کوین بهبود می یابد و در نوامبر 2021 به بالاترین سطح تاریخ 68789 دلار می رسد. بیت کوین شروع وحشتناکی را تا سال 2022 تجربه می کند و سکه بین 35 تا 40 هزار دلار متغیر است. از آنجا بدتر می شود و سکه در ماه ژوئن به زیر 25 هزار دلار سقوط کرد. BTC اکنون در نوامبر 2022 زیر 20 هزار دلار معامله می شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024

بیت کوین برای سال‌ها به‌عنوان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت کریپتو در نظر گرفته می‌شود که دلیل آن موقعیت «اولین حرکت دهنده» سکه در بازار و تسلط آن است. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، قیمت کریپتو بیت کوین به طور قابل توجهی از بالاترین رکورد تاریخ نوامبر 2021 کاهش یافته است. با توجه به این واقعیت، باقی مانده سال 2022 چه چیزی را برای بیت کوین نگه می دارد؟

یکی از مهمترین چیزهایی که به نفع بیت کوین است، جایگاه نسبتاً محکم آن در بازار ارزهای دیجیتال است. این شهرت نه تنها ناشی از علاقه سرمایه گذاران خرده فروشی است، بلکه علاقه سرمایه گذاران نهادی نیز دارد. بسیاری از شرکت‌های معروف اکنون بیت کوین را در سبد سرمایه‌گذاری خود نگه می‌دارند تا در معرض بخش ارزهای دیجیتال قرار بگیرند. کریپتو دارای ذخایر بزرگی از پذیرندگان نهادی است، شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها، صندوق‌های دارایی و حتی ارائه‌دهندگان بازنشستگی همگی ذخایر قابل‌توجهی از سکه را در اختیار دارند. کشورهایی مانند السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی حتی بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته‌اند. آنها که به عنوان «طلای دیجیتال» توصیف می‌شوند، جذب پتانسیل رشد آن در سال‌های آینده و علاقه مشتریان به داشتن آن می‌شوند.

احتمالاً شاهد خواهیم بود که بیت کوین بخشی از جایگاه خود را در بازار ارزهای دیجیتال بازیابی کند. مقدار پولی که در بیت کوین سرمایه گذاری شده است باید شاهد تسلط سکه از نظر ارزش بازار باشد و بستری برای بازگشت به بازار فراهم کند. با این حال، با توجه به نرخ تورم، بحران انرژی اروپا و به طور کلی شرایط اقتصاد کلان وحشتناک که بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد، چشم انداز کوتاه مدت احتمالاً به معنای دردسر بیشتری برای سرمایه گذاران خواهد بود.

آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

بسیاری از معامله گران و تحلیلگران قابل توجه، حرکت نزولی بیشتری را در روزها و هفته های آینده پیش از بازگشت قبل از پایان سال پیش بینی می کنند. به همین دلیل، پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین ما در سال 2022 نشان می‌دهد که سکه در کوتاه‌مدت به 15000 دلار کاهش می‌یابد قبل از اینکه تا پایان سال به حداکثر 20000 دلار برسد.

دارایی‌های رمزنگاری شده یک محصول سرمایه‌گذاری غیرقابل فرار بسیار فرار است. بدون حمایت از سرمایه گذاران بریتانیا یا اتحادیه اروپا.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 با نگاهی به آینده، نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین چگونه می تواند در سال 2023 شکل بگیرد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، آلتکوین های متعددی در چند سال گذشته راه اندازی شده اند که به دنبال سرمایه گذاری بر موفقیت بیت کوین هستند. بسیاری از این آلت‌کوین‌ها از نظر سرعت و مقیاس‌پذیری «برتر» از BTC لقب گرفته‌اند. در یک مفهوم عینی، به نظر می رسد که این درست باشد. بسیاری اتریوم را بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می دانند زیرا از فناوری بلاک چین به روشی خلاقانه تر از بیت کوین استفاده می کند. علاوه بر این، سایر شبکه‌ها نیز شروع به دور شدن از اجماع «اثبات اثبات کار» (PoW) بیت‌کوین به الگوریتم «اثبات سهام» (PoS) کرده‌اند که مقیاس‌پذیرتر و سازگار با محیط‌زیست است. با این حال، اگرچه ممکن است فناوری بیت کوین در حال منسوخ شدن باشد، اما این سکه همچنان در سراسر جهان به عنوان یک روش پرداخت در حال رشد است.

دو کشور در حال توسعه اکنون بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته اند و بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیز بیت کوین را به عنوان پرداخت برای کالاها و خدمات خود می پذیرند. دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین نیز محبوب شده‌اند و به کاربران این امکان را می‌دهند که پول نقد واریز کرده و بیت کوین (یا سایر ارزهای دیجیتال) را با استفاده از یک کیوسک فیزیکی خریداری کنند. رمز ارز خریداری شده سپس از طریق کد QR به کیف پول رمزنگاری کاربر ارسال می شود و راهی سریع و آسان برای خرید ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. طبق گزارش ها، در حال حاضر بیش از 30000 دستگاه خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان وجود دارد. این فراگیری باید به ادامه رشد ارز در طول زمان کمک کند. علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تنها بیشتر از نیروهای بازار سنتی جدا می‌شوند، به طوری که بیت‌کوین مدت‌ها به عنوان یک «حفاظ تورمی» بالقوه شناخته می‌شود که وقتی اقتصادها عملکرد بدتری دارند، بهتر عمل می‌کنند.

اگرچه سال 2022 یک بازار نزولی طولانی را نشان می دهد، بازارهای نزولی مانند بازارهای گاوی برای همیشه دوام ندارند. انتظار می رود نصف شدن بعدی بیت کوین در اوایل سال 2024 انجام شود، و با افزایش پذیرش و نزدیک شدن به نصف شدن، یک روند صعودی جدید باید ظاهر شود، به همین دلیل است که پیش بینی قیمت بیت کوین ما در سال 2023 تخمین می زند که سکه می تواند بالاترین قیمت های جدید را آزمایش کند و ارزش آن به 75000 دلار برسد. نقطه پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 در زمان نگارش این مقاله، نمودار قیمت بیت کوین مشاهده خوبی را ایجاد نمی کند با این حال چشم انداز سکه هنوز برای سال های آینده مثبت است. یکی از محرک های اصلی ارزش بیت کوین در سال 2024، رشد شبکه لایتنینگ - پروتکل پرداخت لایه 2 بیت کوین است. همانطور که توسط کوین بیس بیان شده است، شبکه لایتنینگ به کاربران اجازه می دهد تا با انتقال تراکنش ها به خارج از بلاک چین، بیت کوین را به سرعت و ارزان دریافت و ارسال کنند. این به بلاک چین اصلی اجازه می‌دهد سریع‌تر اجرا شود و مزیت دیگری نیز دارد که پرداخت‌های بیت‌کوین را جذاب‌تر می‌کند. شبکه لایتنینگ بیت کوین محبوبیت شبکه لایتنینگ را می‌توان در السالوادور دوستدار رمزنگاری مشاهده کرد، که بیت‌کوین را در سال 2021 به ارز قانونی تبدیل کرد.

دولت السالوادور یک کیف پول رمزنگاری سازگار با شبکه لایتنینگ برای شهروندان خود ایجاد کرد که پرداخت‌های بیت‌کوین را جهانی‌تر کرد. همانطور که افراد و کسب و کارها به قدرت شبکه لایتنینگ عاقل می شوند، این به بیت کوین کمک می کند تا جایگاه خود را به عنوان گزینه ای برای پرداخت ارز دیجیتال مستحکم کند. به این ترتیب، پیش‌بینی قیمت آینده بیت‌کوین ما برای سال 2024، ارزش این سکه را 90000 دلار نشان می‌دهد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2025

بر اساس پیش بینی 2025 در زمان نگارش این مقاله، نمودار تاریخچه قیمت بیت کوین یک روند نزولی پایدار را نشان داده است که بسیاری را بر آن داشت تا حدس بزنند که می تواند یکی از کم ارزش ترین ارزهای دیجیتال در بازار باشد. این به این دلیل است که بیت کوین به دلیل ارزش بازار و نوسانات نسبتاً کم در هنگام پذیرش کریپتو از سوی سرمایه گذاران نهادی، «بادوام ترین» گزینه باقی می ماند. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین در سال‌های آینده تأثیر بگذارد، انتشار ETF بیت‌کوین است که مدت‌ها منتظر آن بودیم. اگرچه در حال حاضر تعداد زیادی ETF آتی بیت کوین وجود دارد، SEC همه پیشنهادات برای یک ETF لحظه ای را کنار گذاشته است. نگرانی اصلی آنها پتانسیل دستکاری بازار است، زیرا بازار ارزهای دیجیتال هنوز نسبتاً غیرقابل تنظیم است.

با این حال، رد قبلی درخواست‌های ETF نقطه‌ای، شرکت‌های مالی را از ادامه امتحان شانس خود منصرف نکرده است. Grayscale Investments به تلاش برای متقاعد کردن SEC ادامه می‌دهد که اکنون زمان آن فرا رسیده است که این نوع سرمایه‌گذاری‌ها را مجاز کنند، در حالی که شرکت‌های دیگر (مانند Cathie Wood's ARK Invest) اخیراً درخواست‌های خود را ثبت کرده‌اند. اگر به یکی از این ETF ها اجازه راه اندازی داده شود، در معرض مستقیم قیمت بیت کوین قرار می گیرد. به نظر می رسد که فقط زمان زیادی است که یک ETF بیت کوین در دسترس قرار گیرد، که به طور قابل توجهی دسترسی سرمایه گذاری بیت کوین را برای تعداد قابل توجهی از معامله گران افزایش می دهد. در بهترین سناریوها، پذیرش بیت کوین و رمزارزهای گسترده تر فقط در سطح نهادی و خرده فروشی افزایش می یابد. با در نظر گرفتن این موضوع، پیش بینی قیمت بیت کوین ما در سال 2025 تخمین می زند که بیت کوین می تواند تا پایان آن سال به ارزش 100000 دلار برسد. بیت کوین بخرید دارایی‌های رمزنگاری شده یک محصول سرمایه‌گذاری غیرقابل فرار بسیار فرار است. بدون حمایت از سرمایه گذاران بریتانیا یا اتحادیه اروپا.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد