پرداخت کالابرگ آذر با تاخیر مواجه شد؛ دهکهای ۱ تا ۳ چه زمانی اعتبار دریافت میکنند؟
علت واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی مرحله پنجم برای بسیاری از خانوارهای دهکهای اول تا سوم در آذرماه، برنامهریزی مرحلهای و آغاز پرداخت از گروههای خاص بوده است.
بر اساس اعلام رسمی، از روز شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ تنها سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی یعنی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در این سه دهک، اعتبار جدید را دریافت کردهاند و میتوانند برای خرید اقدام کنند.
این در حالی است که انتشار برخی اخبار نادرست درباره واریز همگانی، موجب سردرگمی تعداد زیادی از خانوادههای مشمول در دهکهای اول تا سوم شده است. بسیاری از آنان با مراجعه به فروشگاهها متوجه شدهاند که هنوز اعتباری برای حسابشان واریز نشده و قادر به خرید نیستند. طبق روال مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی، پیشبینی میشود که یارانه معیشتی برای سایر افراد دهکهای اول تا سوم که تحت پوشش مستقیم نهادهای حمایتی نیستند، در ادامه همین هفته واریز شود.
همچنین دهکهای چهارم تا هفتم باید حداقل دو هفته دیگر منتظر بمانند تا نوبت واریز اعتبار به آنان برسد. زمانبندی دقیق مراجعه این دهکها متعاقباً از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد.
در مرحله پنجم، مبلغ کالابرگ برای هر نفر در دهکهای اول تا سوم به ۶۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. این طرح در بیش از ۲۶۰ هزار فروشگاه عمده و خرده و نیز ۱۱ فروشگاه زنجیرهای بزرگ شامل افق کوروش، اتکا، جانبو، دبلی مارکت، رفاه، گندم، مینو مارت، هایبر فامیلی، هفت، شیرین عسل و وال مارت قابل استفاده است. مشمولان میتوانند بدون محدودیت در انتخاب برند یا مقدار خرید، اقلام اساسی تعیینشده را تهیه کنند و در صورت بیشبودن مبلغ خرید از اعتبار، مابهالتفاوت را پرداخت نمایند. اعتبار این مرحله تا پایان اسفند ۱۴۰۴ معتبر است و لازم نیست در یک نوبت مصرف شود.
برای استعلام مانده اعتبار و مشاهده فروشگاههای مجاز، راههای مختلفی وجود دارد: دانلود و نصب اپلیکیشن «شما»، استفاده از کد دستوری ۴۵۰۰۹۳۶۳#، یا دریافت پیامک ماهانه از سرشمار V.Refah. همچنین مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شده است. وزارت رفاه از هموطنان خواسته است تنها به پیامکهای رسمی این سرشمار اعتماد کنند و مراقب پیامهای مشکوک باشند.
نظر شما