تحول تجربه کاربری در صنعت بیمه با اپلیکیشن بیمه سامان

دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، سومین پنل تخصصی با محوریت “اپ بیمه سامان: تحول در تجربه کاربری و خرید بیمه‌های دیجیتال (تمرکز روی UX/UI و طراحی متفاوت اپ بیمه) برگزار شد.

تحول تجربه کاربری در صنعت بیمه با اپلیکیشن بیمه سامان
صفحه اقتصاد -

دراین رویداد، میثم بهشتیان، مدیر اپلیکیشن بیمه سامان، بر اهمیت میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن و نرخ بازگشت آنها پس از اولین تجربه استفاده تأکید کرد و گفت: صرفاً زیبایی بصری اپلیکیشن کافی نیست؛ بلکه این زیبایی زمانی ارزشمند است که در کنار سهولت استفاده قرار گیرد و کاربر بتواند بدون نیاز مکرر به بخش راهنما، نیاز خود را به سرعت برطرف کند.

بهشتیان افزود که این موضوع در اپلیکیشن‌ های حوزه بیمه اهمیتی دوچندان دارد، زیرا خدمات بیمه‌ای به دلیل پیچیدگی‌های ذاتی و آشنایی کمتر عموم مردم با جزئیات آن، نیازمند طراحی کاربرپسند و فرآیندهای ساده‌سازی‌شده هستند تا تجربه‌ای روان و قابل درک برای کاربران ایجاد شود.

او با اشاره به پیچیدگی‌های روند خرید بیمه ادامه داد: یکی از نقاط قوت اپلیکیشن بیمه سامان این است که در حال حاضر هر محصول بیمه‌ای که به‌صورت فروش و صدور آنلاین در این اپلیکیشن ارائه می‌شود، مشروط به یک اصل مهم هستند؛ این‌که فرآیند خرید باید در سه گام و تنها با سه کلیک به پایان برسد.

در ادامه پنل، حمیدرضا قنبری، مدیر بازاریابی شرکت بیمه سامان، با اشاره به نقش پررنگ تلفن‌های همراه در زندگی روزمره گفت: امروزه گوشی‌های هوشمند حجم زیادی از اطلاعات کاربران را در خود جای داده‌اند، در گذشته خرید بیمه‌نامه‌ هایی مانند بیمه‌های اشخاص فرآیندی طولانی و زمان‌بر بود و نیاز به تکمیل فرم‌های متعدد داشت، اما اپلیکیشن‌ها این روند را متحول کرده‌اند.

قنبری افزود: اپلیکیشن‌ها کمک می‌کنند اطلاعات موردنیاز به‌صورت یک‌باره جمع‌آوری شود و فرآیند خرید بدون طولانی شدن انجام گیرد. به عنوان مثال، با دریافت یک پروفایل کامل از کاربر می‌توان از همان اطلاعات برای صدور انواع بیمه‌نامه‌های بعدی استفاده کرد. همچنین با بهره‌گیری از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند مانند گام‌شمار یا سنجش ضربان قلب، می‌توان اطلاعات سلامت کاربر را دریافت و در بهبود خدمات بیمه‌ای به‌کار گرفت. این موضوع نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌ها تا چه اندازه می‌توانند در تحول سنت‌های بیمه‌ای و ارتقای خدمات شرکت‌های بیمه نقش‌آفرین باشند.

در ادامه پنل، محسن صدیق آهنگر، رئیس اداره توسعه نرم‌افزار بیمه سامان، با اشاره به ویژگی‌های خاص صنعت بیمه گفت: این صنعت پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و از سوی دیگر قوانین حاکم بر آن، فرآیندها را تا حدی خشک و دشوار می‌کند، اگر بتوانیم این فرآیندها را هرچه ساده‌تر، قابل فهم‌تر و شفاف‌تر طراحی کنیم، بیمه‌گذار به شکل خودجوش به سمت خدمات بیمه‌ای جذب می‌شود، مسیر خرید را پیدا می‌کند و بر اساس نیاز خود اقدام به تهیه بیمه‌نامه می کند.

مهناز وکیلی، مالک محصول اپلیکیشن بیمه سامان، در این پنل با اشاره به پیچیدگی فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت در صنعت بیمه گفت: از آن‌جا که بسیاری از این فرآیندها برای کاربران ناشناخته و دشوار هستند، ما موظفیم در طراحی اپلیکیشن آنها را شفاف‌سازی کنیم، اصطلاحات تخصصی بیمه‌ای باید به زبان ساده و قابل فهم برای کاربر ترجمه شود و کل فرآیند، چه در بخش خسارت و چه در صدور بیمه‌نامه، باید به صورت کاملاً شفاف و مرحله‌به‌مرحله طراحی شود.

وی افزود: با توجه به داده‌های دریافت شده از کاربران و تحلیل رفتار آنها، تلاش می‌کنیم نیازهای کاربر را به بهترین شکل شناسایی کرده و با ساده‌سازی فرآیندها تجربه‌ای روان و بی‌دغدغه برای آنها ایجاد کنیم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه