کالابرگ الکترونیکی چیست؟ + صفر تا صد کالابرگ
در این خبر به همه چیز درباره کالابرگ الکترونیکی پرداخته شده است.

دولت با هدف حمایت از دهکهای کمدرآمد و تأمین نیازهای اساسی خانوارها، طرح کالابرگ الکترونیکی را جایگزین روشهای سنتی توزیع کوپن و سبد کالا کرده است. این سیستم جدید، بدون نیاز به کاغذ یا ارائه فیزیکی کالا، اعتباری الکترونیکی برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در نظر گرفته است تا اطمینان حاصل شود که خانوادههای نیازمند به پروتئین، ویتامینها و ریزمغذیهای ضروری دسترسی دارند.
میزان اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای هر دهک
بر اساس تقسیمبندی درآمدی، دهکهای اول تا سوم مجموعاً ۹۰۰ هزار تومان (شامل ۵۰۰ هزار تومان کالابرگ و ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی) و دهکهای سوم تا هفتم نیز ۶۵۰ هزار تومان (شامل ۳۵۰ هزار تومان کالابرگ و ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی) دریافت میکنند. برای اطلاع از وضعیت دهک درآمدی خود، سرپرستان خانوار میتوانند به **پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ([www.sso.my.gov.ir](http://www.sso.my.gov.ir)) مراجعه و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند.
چگونه از اعتبار کالابرگ خود مطلع شویم؟
اعتبار کالابرگ برای تمامی یارانهبگیران دهکهای اول تا هفتم واریز شده است و این افراد میتوانند با مراجعه به فروشگاههای طرح کالابرگ، خرید خود را انجام دهند. برای یافتن نزدیکترین فروشگاه، کافیست اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار «شما» را از طریق نرمافزار بازار دانلود و نصب کنند. همچنین، سرپرستان خانوار میتوانند با شمارهگیری #۱۴۶۳*۵۰۰* و انتخاب گزینه «موجودی یارانه سرپرست»، مانده اعتبار خود را استعلام نمایند.
روش استفاده از کالابرگ الکترونیکی
مشمولان این طرح میتوانند با مراجعه به فروشگاههای طرح کالابرگ و ارائه کارت بانکی سرپرست خانوار، از اعتبار کالابرگ خود استفاده کنند. در هنگام خرید، کافیست به صندوقدار اعلام کنند که قصد استفاده از کالابرگ الکترونیکی را دارند تا مبلغ کالاهای اساسی انتخابی از اعتبار آنها کسر شود.
این طرح با حذف روشهای دستی و کاغذی، سرعت و دقت توزیع یارانه را افزایش داده و دسترسی آسانتر خانوادههای نیازمند به کالاهای ضروری را فراهم میسازد.
نظر شما