چری از فالوین A۹ رونمایی کرد/سایپا و ایران خودرو هنوز اندر خم یک کوچه!
در این مطلب از صفحه اقتصاد آمده است، کمپانی چری به تازگی تصاویر رسمی از سدان پلاگین هیبرید فالوین A۹ را منتشر کرده است. با ما همراه باشید!

اکثر کمپانی های خودروساز چینی به زحمت، قدمت ورود رسمی شان به صنعت خودروسازی به سه دهه می رسد. اما امروزه شاهد آنیم که با برنامه ریزی درست و دقیق و از طرفی همکاری با برند های مطرح جهانی و طراحان بین المللی، به خوبی توانسته اند برای خود سبد محصولات گسترده و بازار های هدف گوناگون ایجاد نمایند و به واسطه ی قیمت های رقابتی در کنار ارائه جدید ترین تکنولوژی های ممکن، گاهی حتی برای بزرگان صنعت خودرو نیز خط و نشان کشیده و دردسرساز ظاهر شوند. یکی از همین کمپانی ها چری است. خودروسازی که اکنون سبد محصول بسیار بزرگی دارد و همواره در حال رونمایی محصولات جدید نیز است. این کمپانی در تازه ترین اقدام خود به صورت رسمی از نسخه نهایی چری فالوین A۹ پرده برداشته است که سدانی بسیار لوکس و جذاب است. ما کجای کاریم؟ یا به دنبال پسوند جوانان برای تارا و دنا و یا به دنبال پسوند پلاس برای شاهین و اطلس!
در نمای ظاهری A۹ شاهد سبک طراحی مینیمال و سیال گونه هستیم به نحوی که تقریبا در آن خط شکسته ای مشاهده نمی شود. چراغ های کشیده جلو بوسیله ی یک نوار نورانی ظریف به یکدیگر متصل شده اند و دو نوار کرومی عمودی نیز در دو طرف سپر خودنمایی می کنند. نشان چری فالوین نیز در لبه کاپوت نقش بسته است. در نمای جانبی کروم کاری اطراف پنجره ها و بج AWD را داریم و سقف نیز با شیبی ملایم به صندوق بار متصل شده است. این نما کاملا قصد دارد به ما گوشزد نماید که با یک سدان لوکس با فاصله محوری بلند مواجه هستیم. دستگیره های مخفی شونده و رینگ های سوزنی پر کار نیز از دیگر مواردی هستند که در نمای جانبی جلب توجه می کنند. بالاخره به نمای پشتی می رسیم. در این بخش، چراغ ها به صورت به هم پیوسته با گرافیک خطی و پس زمینه تیره کار شده اند و سپر هم طراحی ساده و ارتفاع بلندی دارد که سعی شده به همین واسطه نمای عقب نیز لوکس و مینیمال جلوه داده شود.
کابین و امکانات
در داخل کابین هم شاهد سبک طراحی مینیمال و بکارگیری متریال بسیار با کیفیت هستیم. یک کلاستر کوچک دیجیتالی پشت فرمان خودرو دو شاخه خودرو خودنمایی می کند و یک مانیتور ۱۵.۶ اینچی هم در مرکز داشبورد به صورت شناور تعبیه شده است. در پنل میانی دو صندلی نیز آرم رست، کاپ هولدر و کلید های فیزیکی مربوط به سیستم تهویه طراحی و جانمایی شده اند. همین سبک طراحی را در تیگو ۸ و ۹ جدید و نیز آریزو ۸ جدید هم شاهد هستیم.
سیستم صوتی پیشرفته با ۲۳ اسپیکر، سیستم فعال کاهش صدای کابین، سیستم تهویه اتومات به همراه یونیزاسیون، سیستم های کمک رانندگی موسوم به رادار های ADAS، سیستم کنترل پایداری و کشش، تریم چرمی، صندلی های برقی جلو به همراه گرمکن و سردکن، ماساژور صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، دوربین دید اطراف، سیستم پارک خودکار، سنسور پارک جلو و عقب، ایربگ های جلو و جانبی و پرده ای، هد آپ دیسپلی، نور پردازی کابین، سقف شیشه ای و… نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی A9 به شمار می آیند.
مشخصات فنی
قوای فنی فالوین A9 از نوع پلاگین هیبرید انتخاب شده است. این سیستم متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است و یک موتور برقی نیز روی محور عقب قرار دارد ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می نماید. گیربکس این مدل هم از نوع تک سرعته DHT است. شتاب صفر تا صد ۴.۹ ثانیه ای، برد الکتریکی ۲۰۰ کیلومتری و برد ترکیبی ۱۵۰۰ کیلومتری نیز از دیگر ویژگی های A9 به شمار می آیند.
نظر شما