خودروسازی ملی یا شکست ملی؟ | ری‌را؛ نجات‌دهنده یا افت بزرگ ایران‌خودرو؟

آیا ایران‌خودرو می‌تواند با «ری‌را» به‌عنوان نخستین کراس‌اوور ملی، استانداردهای کیفیت را ارتقا دهد؟در ادامه خبر خواهید خواند.

خودروسازی ملی یا شکست ملی؟ | ری‌را؛ نجات‌دهنده یا افت بزرگ ایران‌خودرو؟
صفحه اقتصاد -

در روز ملی کیفیت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از محصول جدید این شرکت به نام «ری‌را» به‌عنوان نخستین کراس‌اوور ملی رونمایی کرد. «ری‌را» که به گفته مدیران ایران‌خودرو «آبروی صنعت خودرو کشور» است، با بالاترین استانداردهای کیفی تولید و عرضه می‌شود. این کراس‌اوور به‌ویژه در شرایط دشوار تحریم‌ها توسعه یافته و ایران‌خودرو مدعی است که قادر خواهد بود با محصولات مشابه وارداتی رقابت کند. اما آیا «ری‌را» می‌تواند انتظارات جامعه و مشتریان را برآورده کند؟ در ادامه، به جزئیات این رونمایی، برنامه‌های کیفی و استراتژی‌های ایران‌خودرو برای موفقیت این خودرو در بازار داخلی خواهیم پرداخت.

نخستین کراس‌اوور ملی: «ری‌را» به بازار عرضه می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسمی به مناسبت روز ملی کیفیت، از محصول جدید این خودروساز با نام «ری‌را» به‌عنوان نخستین کراس‌اوور ملی کشور رونمایی کرد. وی با افتخار از «ری‌را» به‌عنوان «آبروی صنعت خودرو کشور» یاد کرد و بر عرضه این محصول با بالاترین سطح کیفی تأکید کرد. عظیمی اظهار داشت که انتظار جامعه از خودروسازان داخلی عرضه محصولاتی باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی است و این محصول باید نیازهای کیفی بازار داخلی را به‌خوبی پاسخ دهد. او تأکید کرد که نباید هیچ‌گونه کوتاهی در رسیدن به اهداف کیفی صورت گیرد و هدف اصلی حفظ کیفیت در تمامی مراحل تولید و ارائه خدمات است.

تأکید بر نظارت‌های کیفی از سطح مواد اولیه تا قطعات نهایی

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به حساسیت بر نظارت‌های کیفی در تمام مراحل تولید، این نظارت‌ها را از سطح مواد اولیه و قطعات شروع کرد و آن‌ها را ضروری دانست. عظیمی خط قرمز تولید را تخطی از اهداف کیفی معرفی کرد و از تمامی بخش‌های این زنجیره خواست تا به بالاترین استانداردهای کیفی پایبند باشند. او اشاره کرد که نظام‌های کیفی مناسبی در خطوط تولید برخی از قطعه‌سازان پیاده‌سازی شده و هدف این است که این نظام‌ها به تمامی قطعه‌سازان تسری پیدا کند. ایران‌خودرو در حال تعریف پروژه‌های کیفی در زنجیره تامین است تا مطمئن شود تمام قطعات با بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌شوند.

چالش‌ها و شرایط سخت تحریم‌ها در تولید ری‌را

در این نشست، عظیمی به چالش‌های متعددی که در مسیر تولید این کراس‌اوور به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به وجود آمده، اشاره کرد و تأکید کرد که با وجود این شرایط سخت، «ری‌را» توانسته به مرحله تولید و عرضه برسد. به گفته او، این محصول باید بتواند به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی، نیازهای مشتریان داخلی را برآورده کند و در عین حال، قدرت رقابت با محصولات مشابه وارداتی را نیز داشته باشد. او افزود که برای این محصول، برنامه‌های ویژه‌ای جهت ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان در نظر گرفته شده و این برنامه‌ها در راستای ارتقای رضایت مشتریان اجرا خواهند شد.

حمایت مشتریان و لزوم ارائه خدمات پس از فروش حرفه‌ای

به گفته عظیمی، یکی از اهداف اصلی این شرکت، ارتقای سطح خدمات پس از فروش است و به همین دلیل برای هر دستگاه از خودروهای ری‌را که به مشتریان تحویل داده می‌شود، کارشناس پشتیبان ویژه‌ای نیز در نظر گرفته خواهد شد. او توضیح داد که این کارشناسان به صورت مستمر وضعیت خودروها را بررسی خواهند کرد و در صورت بروز مشکل، بلافاصله اقدام به امدادرسانی خواهند کرد. این اقدام به منظور ارتقای تجربه مشتریان و اطمینان از کیفیت خدمات پس از فروش برنامه‌ریزی شده است.

آموزش کارکنان و مشتریان؛ گام‌های کلیدی در مسیر موفقیت

عظیمی بر لزوم آموزش کارکنان شبکه خدمات پس از فروش و همچنین مشتریان «ری‌را» تأکید کرد. به گفته او، این خودرو امکانات و ویژگی‌های فنی‌ای دارد که تاکنون در هیچ‌یک از محصولات داخلی به کار نرفته است. بنابراین، آموزش مشتریان و کارکنان برای ارائه خدمات به این خودرو ضروری است. او اعلام کرد که آموزش‌های لازم به صورت کامل در زمان تحویل خودرو و همچنین برای کارکنان شبکه خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند خدماتی حرفه‌ای و تخصصی به مشتریان ارائه دهند.

اراده ملی و رقابت با برندهای جهانی

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به تولید این کراس‌اوور به‌عنوان نتیجه اراده ملی مهندسان این شرکت، گفت: «ری‌را» یکی از پروژه‌های بزرگ ایران‌خودرو است که با هدف رسیدن به سطح کیفی و فنی خودروسازان جهانی طراحی و تولید شده است. عظیمی اظهار امیدواری کرد که این خودرو بتواند به‌عنوان رقیبی جدی برای محصولات وارداتی، جایگاه خود را در بازار داخلی پیدا کند. او ابراز امیدواری کرد که با عرضه خودروهای باکیفیت، مشتریان ایرانی به جای انتخاب محصولات خارجی، به محصولات داخلی و ملی روی آورند و از تولیدات داخلی حمایت کنند.

بررسی شاخص‌های کیفی ری‌را و آمادگی خدمات پس از فروش

در این نشست، معاون کیفیت ایران‌خودرو گزارشی از وضعیت شاخص‌های کیفی «ری‌را» ارائه کرد و وضعیت کیفیتی این محصول را مناسب و مطابق با استانداردهای پیش‌بینی شده دانست. این معاون تاکید کرد که تمامی اقدامات کیفی به‌طور کامل رعایت شده‌اند و «ری‌را» با شاخص‌های کیفی بهینه به مشتریان عرضه خواهد شد. همچنین مدیران شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو از آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان خبر دادند و این امر را برای تضمین رضایت مشتریان از این محصول جدید بسیار ضروری دانستند.

چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی ایران‌خودرو با «ری‌را»

با عرضه «ری‌را» به‌عنوان نخستین کراس‌اوور ملی، ایران‌خودرو گامی بلند در مسیر تولید خودروهای ملی و رقابت با بازارهای خارجی برداشته است. اما آیا این خودرو می‌تواند به عنوان محصولی باکیفیت و رقیب جدی محصولات مشابه خارجی در بازارهای داخلی جایگاه خود را بیابد؟ چالش‌های موجود در زنجیره تأمین، تضمین کیفیت در تمام مراحل تولید، و ارائه خدمات پس از فروش به‌موقع از جمله مواردی است که می‌تواند به موفقیت یا شکست این محصول تأثیرگذار باشد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد