رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایات صنعت پتروشیمی رونمایی می شود

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همزمان با برگزاری نخستین همایش بازرسی و پاسخگویی به شکایات صنعت پتروشیمی ایران ، نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت های این صنعت رونمایی خواهد شد.

نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایات صنعت پتروشیمی رونمایی می شود
صفحه اقتصاد -

وحید برزگررئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین از جایگاه ویژه ای در امر تولید و ارزآوری در کشور برخوردار است و حفظ و توسعه این موقعیت متمایز، مستلزم بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود در امر مدیریت و تولید است.

وی با بیان این که برای پایداری چنین مأموریت و رسالت خطیری، وجود نهاد نظارتی پویا، امری ضروری است گفت: بازرسی به عنوان یکی از ارکان موثر در حفظ و استمرار ارزش آفرینی سازمانی، از جایگاه خاصی در فرآیند عالی شرکت ها برخوردار است.

برزگز افزود: برگزاری همایش های تخصصی به ویژه در حوزه های نظارتی و بازرسی از رویکردهای مهم در امر تعامل، همراستایی و وحدت رویه در صنایع پتروشیمی برخوردار است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی با مرکزیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ( NPC) ضمن حفظ وظیفه رگولاتوری نقش محوری بازرسی را به عنوان بازوی مدیریتی در شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان ارج نهاده است. بدین منظور صنعت پتروشیمی نیازمند نهادی یکپارچه ساز و وحدت گرا به منظور هماهنگی کلیه سیاست گذاری، برنامه ریزی ها و اقدامات متعالی در امر بازرسی است.

برزگر تصریح کرد: هدف از همایش آتی، ایجاد همراستایی کلیه موارد فوق و تبادل نظر پیرامون سیاست ها، سیستم ها، رویه ها، رویکردها و برنامه های حال حاضر و آینده در امر بازرسی و پاسخگویی به شکایات است.

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با عنایت به اهداف ذکر شده، استراتژی های محوری در همایش به شرح ذیل است:

۱- تدوین سند راهبردی و استراتژی های هوشمندانه در حیطه بازرسی که محور اصلی آن، ایجاد سازو کاری بازدارنده و انسان مدارانه قبل از رخ داد مشکل/ حادثه در سازمان است.

۲- استراتژی پاسخگویی به شکایات : با استفاده از روش های علمی، مدیریتی و با بهره گیری از ظرفیت های استاندارد ISO۳۷۰۰۱ و بالاتر با هدف تسهیل و ارائه راهکارهای نوین در شرکت ها .

۳- استراتژی شفاف سازی و مسئولیت پذیری :

رکن اصلی در فرآیند سلامت سازمانی و اداری با بهره گیری از ظرفیت های مدیریتی، فرآیندی، سازمانی، منابع انسانی با رویکرد تعالی رویکردها :

۱- ایجاد شورای هماهنگ کننده راهبردی در صنعت پتروشیمی از طریق تدوین و استقرار نظام نامه بازرسی صنعت پتروشیمی

۲- تشکیل کارگروههای هماهنگی و تخصصی بر اساس حوزه های حرفه ای ( تولید، HSE، منابع انسانی، مالی و …) با رویکرد حل مسأله

۳- تدوین برنامه جامع آموزش و توسعه مدیران شرکت ها و همکاران بازرسی در حیطه های مرتبط طبق استانداردها و سرفصل های مصوب

۴- ایجاد اتاق فکر روسای بازرسی و پاسخگویی به شکایات با هدف تسهیل فرآیندها و تحقق زنجیزه ارزش در صنعت پتروشیمی

۵- هوشمند سازی و استانداردسازی فرآیندهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات مطابق با چارچوب های فرهنگی، قانونی، بین المللی و ….

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد