رئیس کل بیمه مرکزی در اولین جلسه از سلسه نشست های گفتگو محور با رسانه های تخصصی صنعت بیمه:
رسانه های تخصصی بیمه بخش بیشتری از فعالیت خود را به بازتاب دغدغه های مردم در خصوص صنعت بیمه اختصاص دهند
انتظار از نهادناظر صنعت بیمه باید منطقی و در چارچوب وظایف آن باشد.
دکتر پرویز خسروشاهی که در جمع اصحاب رسانه های تخصصی صنعت بیمه سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: ماموریت اصلی نهادناظر صنعت بیمه، نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه است تا هزینه های ناکارآمدی در بخش عرضه صنعت بیمه به بیمه گذاران و زیاندیدگان تحمیل نشود.
دکتر خسروشاهی با تاکید بر استقلال شرکت های بیمه در سیاستها و برنامههای داخلی خود تصریح کرد: تمرکز بیمه مرکزی بر ماموریت های اصلی خود با رویکرد مداخله هدفمند به افزایش رضایت مردم از صنعت بیمه منتهی خواهد شد.
وی از رسانه ها خواست تا در انعکاس اخبار و تحلیل های خود به تفکیک وظایف و مسئولیت های نهاد ناظر و شرکت ها و سایر عرضهکنندگان بیمه، توجه بیشتری داشته باشند.
بر اساس این گزارش، دکتر خسروشاهی از رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی یاد کرد و افزود: انعکاس مسائل بخش عرضه صنعت بیمه در رسانه ها نبایستی مسائل ناظر بر مأموریتهای اصلی صنعت بیمه و دغدغههای عموم مردم را کمرنگ کند.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید ویژه بر استقلال رسانههای بیمه ای به آنان پیشنهاد کرد بخش بیشتری از اخبار و گزارشهای خود را به دغدغههای مردم در خصوص صنعت بیمه اختصاص دهند و بدین ترتیب زمینه لازم را برای افزایش رضایتمندی و اعتماد آحاد جامعه به صنعت بیمه فراهم کنند. در این راه توجه ویژه به صحت و سقم تحلیلها و اخباری که منتشر میشود بسیار حائز اهمیت است چون به افزایش سرمایه اجتماعی صنعت بیمه در درون و بیرون آن خواهد انجامید.
دکترخسروشاهی، حقوق بیمه گذاران را در چارچوب مفاد بیمه نامه یا قرارداد بیمه دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت سریع و درست خسارت زیاندیدگان وظیفه شرکتهای بیمه است و رسانه ها باید این را از آنها مطالبه کنند.
گفتنی است در ابتدای این نشست، خبرنگاران تخصصی در خصوص موضوعاتی نظیر: ضرورت بهسازی پورتال بیمه مرکزی، نظارت فعال بر فرایندهای بیمه گری، مقابله با تعارض منافع، شفافیت و تامین امنیت فعالیت رسانهای، اهمیت مرجعیت اطلاع رسانی نهادناظر، تدوین برنامه های ترویجی و تبلیغی یکپارچه در حوزه فرهنگسازی، تفکیک ماموریت های متفاوت رسانه ها و روابط عمومی ها، دانش افزایی رسانه ای، تقویت فرهنگ تعامل محوری و تخصص گرایی در روابط عمومی های صنعت بیمه به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
شایان ذکر است این نشست دومین جلسه از سری نشست های گفتگو محور با متخصصان و کارشناسان صنعت بیمه با هدف تبادل نظر در خصوص مسائل مبتلا به صنعت به شمار می آید و پیش از این رئیس کل بیمه مرکزی با برخی از مدیران جوان صنعت بیمه دیدار و گفتگو کرده است.
نظر شما