پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا دوشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی آذربایجان شرقی فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا دوشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا دوشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی آذربایجان شرقی فردا
صفحه اقتصاد -

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار در استان حاکم است، گفت: این وضعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان می‌شود.

پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی

محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، امروز در نواحی شرقی و شمالی استان و منطقه ارسباران جوی ناپایدار حاکم می شود.

وی با بیان اینکه پدیده غالب در بقیه نواحی استان، افزایش ابر است، اظهار کرد: از اواخر امروز موج ضعیف بارشی از جو استان خارج می شود و تا پایان هفته پدیده بارشی خاصی در استان روی نمی دهد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی از کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان کاسته می شود و در برخی نواحی استان احتمال بروز غبار محلی وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده شهرهای صنعتی و پرجمعیت خودداری کنند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۲ درجه و جلفا با دمای مثبت ۲۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

امیدفر، افزود: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به هشت درجه و در گرمترین زمان به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی (۱۰:۳۰) این شهر ۱۱ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

آخرین وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی را در صفحه اقتصاد دنبال کنید. 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد