نمادهای پالایشی در شش ماهه اخیر چه عملکردی داشتند؟

سایت کدال این روز‌ها میزبان گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها در سال جاری است. در این مطلب سعی شده است تا عملکرد 6 نماد پالایشی شاوان، شتران، شبریز، شپنا و شبندر و شراز در ۶ ماهه منتهی به شهریورماه مورد بررسی قرار گیرد. این شش نماد پالایشی در ۶ ماه سال جاری چه عملکردی داشتند؟

نمادهای پالایشی در شش ماهه اخیر چه عملکردی داشتند؟
صفحه اقتصاد -

به طور کلی در بازار سهام شش نماد پالایشی فعالیت دارند که از این ۶ نماد دو شرکت پالایش نفت شیراز «شراز» و پالایش نفت لاوان «شاوان» در بازار دوم فرابورس معامله می‌شوند و چهار نماد دیگر شامل پالایش نفت تهران «شتران»،  پالایش نفت اصفهان «شپنا»،  پالایش نفت بندرعباس «شبندر» و پالایش نفت تبریز «شبریز» بورسی هستند. بررسی عملکرد ۶ نماد این گروه نشان می‌دهد، بیشتر شرکت درآمد‌های خود را به نسبت سال گذشته افزایش داده اند. کدام نماد سود بیشتری را محقق نمود؟

 

شراز  و سود ۶۰۱ ریالی به ازای هر سهم و افت ۵۰ درصدی سود

شرکت پالایش نفت شیراز در ۶ ماهه منتهی به شهریور سود خالصی معادل ۶۶۱ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افت ۵۰ درصدی سود در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. شراز به ازای هر سهم نیز ۶۰۱ ریال سود شناسایی کرد. سودناخالص به ۱۱۲۷ میلیارد تومان رسید.

شپنا و ۸۳ ریال سود به ازای هر سهم و افت ۷۳ درصدی سود 

شرکت پالایش نفت اصفهان در ۶ ماهه منتهی به شهریور سود خالصی معادل ۶۴۲۳ میلیارد تومان محقق نمود. درآمد عملیاتی شپنا در بازه زمانی مورد بررسی به حدود ۲۴ همت رسید که در مقایسه با درآمد ۱۷۸ همتی محقق شده در دوره مشابه در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۴ درصدی را به ثبت رساند. سود ناخالص شپنا نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان گزارش شد و در نهایت معادل ۸۳ ریال به ازای هر سهم سود خالص گزارش کرد. در مجموع سود ۶ ماهه به دوره مشابه سال قبل ۷۳ درصد کاهش داشت.

شبریز و ۱۰۰۵ ریال سود به ازای هر سهم و رشد ۱۳ درصدی سود

پالایش نفت تبریز در  ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۳ سود خالصی حدود ۳۰۱۶ میلیارد تومان محقق نمود. شرکت در دوره مشابه قبل سود خالصی حدود ۲۶۶۲ میلیارد تومان داشته است. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد  ۱۳ درصدی سود خالص در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.  
شبریز به ازای هر سهم نیز ۱۰۰۵ ریال سود ساخت. درآمد عملیاتی ۶ ماهه ۸۷% رشد داشت و با افزایش معادل ۹۸% در بهای تمام شده، سود عملیاتی با رشد ۳ درصدی به حدود ۳۹۵۶ میلیارد تومان رسید. گفتنی است شرکت ۷۲ همت درآمد عملیاتی و ۵۳۰ میلیارد تومان سایر درامد‌های عملیاتی به ثبت رسانده است.

شبندر و  ۲۶۷ ریال سود به ازای هر سهم و افت ۷۱ درصدی سود 

شرکت پالایش نفت بندرعباس در ۶ ماهه منتهی به شهریور سود خالصی معادل ۳۵۹۲ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از افت ۷۱ درصدی سود در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. شبندر به ازای هر سهم نیز ۲۶۷ ریال سود شناسایی کرد. سودناخالص به ۵۶۰۴ میلیارد تومان رسید.

شاوان و  ۹۸۰ ریال سود به ازای هر سهم و افت ۴۵ درصدی سود 

شرکت پالایش نفت لاوان در ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۳ سود (زیان)  خالصی معادل ۷۸۴ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از کاهش ۴۶ درصدی سود در ۶ ماهه جاری نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد.  پالایش نفت لاوان به ازای هر سهم نیز سود ۹۸۰ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با کاهش ۴۵ درصدی همراه شد و به ۱۰۳۴ تومان رسید.  درآمد‌های عملیاتی این شرکت با سرمایه ثبت شده حدود  ۸۰۰ میلیارد تومانی  ۴۴ درصد افزایش داشت و به ۳۱۹۱۴ تومان رسید

شتران و سود ۲۴۰ ریالی به ازای هرسهم و کاهش ۱۸ درصدی سود 

شرکت پالایش نفت تهران در ۶ ماهه منتهی به شهریور سود خالصی معادل ۹۳۵۳ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت نشان می‌دهد سود خالص محقق شده در دوره جاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی شناسایی شده در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور سال ۱۴۰۲ با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده است. درآمد عملیاتی شتران به ۱۴۸ همت رسید که نسبت به دوره مشابه قبل افزایش ۶۳ درصدی داشت، اما بهای تمام شده منجر به افت سود ناخالص از ۹ همت به ۸ همت شد.  در مجموع در این شش ماه شرکت به ازای هر سهم ۲۴ تومان بوده است در حالی که در سال گذشته ۲۹۰ ریال بوده.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد