ادعای عجیب درباره بازیکنان پرسپولیس و از دست رفتن میزبانی

امیرحسین اصلانیان، مهاجم اسبق پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در هفته‌های اخیر صحبت کرد.

ادعای عجیب درباره بازیکنان پرسپولیس و از دست رفتن میزبانی
صفحه اقتصاد -

پرسپولیس در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا مقابل السد قطر قرار گرفت و در پایان با وجود ارائه یک نمایش قابل قبول در جدال با حریف خود تن به شکست داد. با این شکست پرسپولیس پس از ۳ مسابقه در لیگ نخبگان شرایط خوبی ندارد و با کسب تنها یک امتیاز در رده دهم جدول ۱۲ تیمی این مسابقات قرار دارد. نتایج پرسپولیس در ۳ هفته ابتدایی باعث شده کار این تیم برای صعود به دور بعدی سخت شود و سرخپوشان در ۵ بازی آینده باید نتایج ۳ هفته ابتدایی را جبران کنند. 

پرسپولیس برخلاف لیگ نخبگان، در لیگ برتر ایران نتایج بسیار خوبی کسب کرده و از ۶ بازی ابتدایی خود ۱۴ امتیاز کسب کرده تا با یک بازی کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار بگیرد. به بهانه تقابل پرسپولیس با السد به سراغ امیرحسین اصلانیان رفتیم و مهاجم اسبق سرخ‌ها در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره عملکرد این تیم صحبت کرد.

صحبتمان را از بازی پرسپولیس و السد شروع کنیم. نظرتان در خصوص عملکرد پرسپولیس چیست؟

به نظرم نسبت به بازی خارج خانه قبلی مقابل الاهلی که خیلی روان بازی کردیم، کمی مشکل داشتیم ولی اینکه موقعیت درست کردیم و امیدگل داشتیم خوب بود. به هرحال توانستیم موقعیت‌های زیادی بسازیم ولی مهاجمان ما باهم هماهنگ نبودند و نتوانستند ضربات آخر را خوب بزنند. مخصوصا لوکاس که موقعیت‌های زیادی داشت و یک مقدار در انفجارها بدنش ضعیف بود و نتوانست ضربه نهایی را بزند. روی توپ‌های هوایی هم با وجود قد بلندی که داشت، به جز یک صحنه تاثیر زیادی نداشت و این نشان می‌دهد گاریدو تازه در مسابقات دارد از مسابقات تست می‌گیرد تا بفهمد بهترین ترکیبش چیست. این در آسیا کار را برای کادر فنی سخت می‌کند که هنوز ترکیبش را نشناخته چون دیر به تیم رسیده و هنوز نمی‌داند کدام نفرات را کنار هم قرار دهد. معمولا وقتی یک مهاجم قد بلند در ترکیب است، یک مهاجم سرعتی هم کنار می‌گذاری که از توپ‌های ارسالی که مهاجم بلندقد می‌زند، استفاده کند ولی علیپور کلا از باکس بیرون بود و توجیه نشده بودند. چیزی که به عنوان یک مهاجم از من درخواست می‌شد انجام دهم را ندیدیم. وقتی توپ و موقعیت می‌سازی و شوت به دروازه داری و تک به تک می‌شوی، نشان‌دهنده این است که تیم رو به جلو است و می‌توان به این تیم در لیگ برتر و جام حذفی امیدوار بود.

مهاجمان پرسپولیس در این بازی خیلی موقعیت خراب کردند. ۳ مهاجم پرسپولیس این فصل در مجموع فقط یک گل زده‌اند. شما که مهاجم هم بودید دلیل این موضوع و ناکامی آن‌ها را چه می‌دانید؟

یک مقدار میانگین سنی بالاست. بازیکن بالای 30 سال برای تصمیم‌گیری لحظه آخری به مشکل می‌خورد چون عضله یک سنی دارد و وقتی از 28 سال رد می‌شود پتانسیل قبلی را ندارد و به غیر از استثناها، برای اکثر بازیکنان صدق می‌کند. لوکاس ژوائو هم منتظر بودیم بازی به بازی او را ببینیم ولی اصلا چیزی از او ندیدم و انگار یک سکانس از بازی عقب بود و دوندگی لازم را نداشت. خیلی هم ریلکس بود و انگار توجیه نشده بود که باید گل بزند و توپ برای خط حمله تولید شده که استفاده شود. بدشانسی و بی‌دقتی هم چاشنی کار شد که توپ‌های به‌دست آمده تبدیل به گل شود. دیگر نماینده‌های ما هم نتوانستند انقدر موقعیت و امیدگل تولید کنند ولی خب به هرحال باختیم. خیلی هم نمی‌توان انتظار داشت. ما ساختار و زمین خوب نداریم. وقتی بیرون میزبانی می‌کنیم بچه‌ها خوشحال هستند که زمین باکیفیت می‌بینند و به لحاظ فنی راحت‌تر کار می‌کنند. تیم‌های دیگر بیشتر هزینه کردند و ساختار بهتری دارند و اگر ببریم شاهکار کردیم و بچه‌ها خارج از عرف نتیجه گرفته‌اند. در کل آن‌ها بیشتر هزینه کرده‌اند ولی خب بدشانسی هم هست و می‌شد توپ‌های ما به گل تبدیل شود.

بازیکنان پرسپولیس برای از دست رفتن میزبانی خوشحال بودند!

اصلا وقتی میزبانی را از ما می‌گیرند باید ناراحت باشیم ولی انگار تیم‌ها خیلی هم ناراضی نیستند!

نه من با بچه‌ها صحبت کردیم و خیلی خوشحال بودند. هم از حواشی دور بودند، هم سفر خارجی حساب می‌شود و سوم اینکه زمین صاف است و حرکات ترکیبی روی زمین بهتر اجرا می‌شود. شرایط برای پاسکاری و حرکات 2-3 نفره و ... بهتر است. به نوعی 2 سر برد.

در کل شرایط پرسپولیس از شروع فصل را چطور می‌بینید؟

در ایران نوع فوتبال تیم‌های بالای جدول و وسط جدول خیلی فرق ندارد چون زمین انقدر بد است که شما چیزهایی که تمرین کردی را نمی‌تونی انجام دهی و زمین اجازه نمی‌دهد و باید به بازی مستقیم روی بیاوری. در بازی مستقیم گولسیانی اضافه می‌شود و انتظار از مهاجم خارجی بلندقامت تیم هم این است که روی توهای بلند تاثیر بگذارد. انگار توجیه نشده یا شاید کلا سرزن نیست. بچه‌های فنی باید صحبت کنند که آیا در تمرینات هم اینطوری است یا شرایط این بازی به این شکل بود. پرسپولیس در کل پتانسیل رقابت در بازی‌های داخلی را دارد و از نظر روحی و روانی بهتر از بقیه تیم‌هاست. شما شرایط بقیه تیم‌ها را ببینید که انقدر حاشیه دارند ولی خدا را شکر پرسپولیس این مشکلات را ندارد و بچه‌ها با آرامش می‌توانند در این پازل تاکتیکی قرار بگیرند و بسیاری از نفرات هم آخرین سال‌های بازی‌شان است و باید به بهترین نحو استفاده شود.

 

در خصوص حاشیه‌ها گقتید که پرسپولیس این فصل داخل خود درگیر حواشی نبوده است. با این حال بحث بیرانوند هنوز ادامه دارد و حواشی زیادی به وجود آورده.

این بحث بیشتر گریبان خودش را گرفته و گل‌هایی که دریافت کرده نشان می‌دهد وقتی شرایط روحی و روانی او به هم می‌ریزد، نمی‌تواند 100 خودش را نشان بدهد. از این سمت پرسپولیس دروازه‌بانی گرفته که نسبتا عملکرد قابل قبولی داشته و از این قسمت حواشی بیشتر بیرانوند ضرر کرده و باید به یک آرامشی برسند چون کمی هم خسته‌کننده شده است. خیلی هم سخت نیست که این پرونده را جمع کنند و جریمه و محرومیت انجام شود. در فوتبال ما خیلی بازیکن بزرگ جابجا شده و خیلی نباید به این موضوع پرداخت. روی بیرانوند هم تاثیر گذاشته و گل‌هایی می‌خورد که از او انتظار نمی‌رود. او دروازه‌بان اصلی تیم ملی است و باید در شرایط ذهنی خوبی باشد. مصاحبه‌ها و پست‌های او هم نشان می‌دهد افکارش به‌هم ریخته است.

نظرتان درباره بازگشت کریم باقری چیست؟

نقش باقری از همان اول مشخص بود. اینکه به او گفتند نفر اول شو و گفت این را در خودم نمی‌بینم نشان می‌دهد او حد و حدود خودش را می‌داند و در پستی که باید نظم تیم را برقرار کند کارش را درست انجام می‌دهد. انقدر هم بازیکن بزرگی بوده که بقیه حرفش را گوش کنند. در تیم‌های بزرگ دیده‌ام اگر مربی از یک حدی بزرگ‌تر نباشد، بازیکنان به او احترام نمی‌گذارند ولی باقری از اسطوره‌های فوتبال ماست و انقدر از نظر فوتبالی بزرگ بوده که می‌تواند نقش خودش به عنوان کسی که نظم را در تیم برقرار کند را به خوبی انجام دهد.

بازیکنان پرسپولیس برای از دست رفتن میزبانی خوشحال بودند!

 

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: روزنو
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد