پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمانشاه فردا یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی کرمانشاه فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمانشاه فردا یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمانشاه فردا یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی کرمانشاه فردا
صفحه اقتصاد -

با ورود امواج ناپایدار و کم رطوبت به جو استان کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود دمای هوا بین هفت تا ۱۰ درجه کاهش پیدا کند.

ورود امواج ناپایدار به استان کرمانشاه / دما ۷ تا ۱۰ درجه کاهش پیدا

مسوول مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی در هفته جاری، عبور امواجی کم رطوبت از جو منطقه، به تناوب سبب افزایش ابر و وزش باد در سطح استان می‌شود.

سعید قاسمی اضافه کرد: وزش باد که طی ساعاتی از امروز تا روز سه شنبه، قابل توجه خواهد بود؛ در نقاط مستعد با گردوخاک محلی نیز همراه می‌گردد.

وی یادآور شد: شرایط مذکور، بخصوص در ساعاتی از امروز (شنبه) و با شدت کمتر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، بارش‌های پراکنده‌ای نیز احتمالاً همراه با رعدوبرق، بویژه برای نواحی کوهستانی استان در پی خواهد داشت.

مسوول مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: متوسط دمای هوا که تا روز چهارشنبه بتدریج و به شکلی محسوس و به طور غالب بین هفت تا ۱۰ درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان کاهش و در ۲ روز پایانی هفته مختصراً افزایش خواهد داشت.

قاسمی گفت: آنطور که خروجی مدل‌های هواشناسی تا این لحظه نشان می‌دهد، در روز سه شنبه، حداکثر دمای هوا در شهر کرمانشاه به ۲۰ و حداقل دمای هوا به ۲ تا سه درجه سلسیوس بالای صفر برسد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سومار با بیشینه دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین و گواور با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس خنک ترین منطقه استان بودند، دمای هوای شهر کرمانشاه نیز بین کمینه ۱۳ درجه و بیشینه ۳۰ درجه در نوسان بود.

شاخص هوای کنگاور و سرپل‌ذهاب در وضعیت ناسالم قرار گرفت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهرهای کنگاور و سرپل‌ذهاب امروز شنبه ۲۸ مهرماه به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت نارنجی (ناسالم ) قرار گرفته است.

سعید دزفولی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس استخراج داده‌های سنجش کیفی هوا شاخص کنونی (۱۱:۳۰ ) کیفیت هوا AQI برای ایستگاه‌ شهر سرپل‌ذهاب ۱۴۵ را نشان می دهد که شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس گزارش می شود.

وی اضافه کرد: در شهر کنگاور نیز عدد شاخص به ۱۲۰ رسیده است که این عدد نیز وضعیت نارنجی و هشدار را نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: توده گرد و غباری که از اواخر روز گذشته از غرب وارد جو استان شده و ریزگردهای حامل آن باعث افت کیفیت هوا در برخی نواحی استان شده است.

براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی در هفته جاری، عبور امواجی کم رطوبت از جو منطقه، به تناوب سبب افزایش ابر و وزش باد در سطح استان می‌شود که وزش باد طی ساعاتی از امروز تا روز سه شنبه، قابل توجه خواهد بوده و در نقاط مستعد با گردوخاک محلی نیز همراه می‌گردد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

استان کرمانشاه دارای ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوای فعال است که از این تعداد چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر کرمانشاه (میدان آزادی، شهرداری، زیبا پارک و شرکت نفت) و پنج ایستگاه نیز در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، پاوه و کنگاور است که به صورت آنلاین آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و داده‌ها برای تجزیه و تحلیل و سنجش آلودگی هوای شهرهای مختلف استان به اداره‌کل محیط زیست ارسال می‌شود.

بحران ریزگردهای کرمانشاه، یک بحران زیست‌محیطی است که چند سالی است در این استان وجود دارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد