تا روز ملی صادرات/ لزوم ثبات رویه در فرآیند صادرات/ افزایش نفوذ اقتصادی در سایه رشد صادرات

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران ضمن مثبت خواندن فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران بر تسهیل فرآیند تجارت با تکیه بر ثبات رویه در روند صادرات تاکید کرد.

تا روز ملی صادرات/ لزوم ثبات رویه در فرآیند صادرات/ افزایش نفوذ اقتصادی در سایه رشد صادرات
صفحه اقتصاد -

فرزین فردیس با بیان اینکه صادرکنندگان در نوک پیکان جدال اقتصادی کشور قرار دارند، گفت: صادرات، یکی از کلیدی‌ترین فعالیت‌ها در عرصه اقتصاد کشور است که علاوه‌بر بهبود تراز تجاری زمینه‌های نفوذ اقتصادی ایران در منطقه و قدرت چانه‌زنی ما در سایر حوزه‌ها را افزایش می‌دهد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران با اشاره به اهمیت صادرات در رشد و توسعه اقتصاد ملی، گفت: تجلیل از صادرکنندگان با فرآیند شفاف و اصولی اقدام نمادین خوبی است اما نباید حمایت از صادرات و صادرکننده به یک روز ختم شود؛ به نظر می‌رسد انتخاب صادرکنندگان نمونه نوعی تشویق از آنها برای ادامه این میسر دشوار است.

وی بین بهبود معیشت مردم با ارزآوری نسبت برقرار کرد و ادامه داد: مشوق‌های حمایتی به صادرکنندگان باید در قالب تشویق‌های صادراتی و تقویت زیرساخت‌ها خود را نشان بدهد. در حال حاضر سیاست‌ها و مقررات پیچیده داخلی روند تجارت در کشور را کند و دشوار کرده است از این‌رو سازمان توسعه تجارت ایران و دیگر نهادهای متولی تجارت خارجی باهدف توسعه و تسهیل فرآیند صادرات قوانین و مقررات مانع را مورد بازنگری قرار بدهد. 

به گفته این فعال اقتصادی؛ سیاست‌ها و مقررات داخلی باید به‌گونه‌‌ای تنظیم شوند که سهم تولیدات ایرانی در بازارهای بین‌المللی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به چالش‌ها ومشکلات صادرکنندگان، گفت: تحریم‌های بین‌المللی میزان ذخایر ارزی کشور را کاهش داد از این‌رو در داخل کشور برای فایق آمدن بر این چالش‌ها معلول‌هایی را دستکاری کردیم که چندان در این زمینه کارساز نبودند. به نظر بنده به‌جایی تغییر در آیین نامه‌ها که سیاست‌گذار، مجری سیاست و فعالان اقتصادی را سردرگم و گیج می‌کند بهتر است که ثبات رویه در مقوله صادرات داشته باشیم و بر درمان ریشه‌های اصلی معضلات اقتصاد متمرکز شویم.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد