حرف های در گوشی رتبه برتر کنکور به رئیس‌ جمهور | او چه گفت؟

صبا معصوم‌نیا، رتبه یک گروه آزمایشی تجربی در کنکور سال جاری هنگام دریافت جایزه خود مطالبه شماری از همسالان خود را به گوش رئیس‌جمهور رساند و خواست در مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری شود.

حرف های در گوشی رتبه برتر کنکور به رئیس‌ جمهور | او چه گفت؟
صفحه اقتصاد -

تالار علامه امینی دانشگاه تهران امروز میزبان جشن آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور بود.

در این مراسم همچنین حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن حاجی‌ میرزائی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مهدی سنایی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معاونان وزارت علوم و روسای شماری از روسای دانشگاه‌های مطرح حضور داشتند.

رئیس‌جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین سه نماینده از سوی دانشجویان در این مراسم سخنرانی کردند و از داوطلبان برتر در گروه های پنج گانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تقدیر شد.

صبا معصوم‌نیا رتبه اول کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز امروز جایزه خود را از رئیس‌جمهور دریافت کرد و حین دریافت این جایزه زمان کوتاهی با رئیس‌جمهور نیز صحبت کرد که از چشم دور نماند.

وی در مورد اینکه به رئیس‌جمهور چه گفته است، توضیح داد: در روزهای اخیر پیام های زیادی در فضای مجازی دریافت کردم و افراد از من خواستند با رئیس جمهور در مورد مصوبه تاثیر قطعی معدل و مشکلاتی که برای داوطلبان به وجود آورده است، صحبت کنم تا در این مصوبه بازنگری و عدالت آموزشی بهتر اجرا شود.

معصوم نیا در پاسخ به سوال دیگری در مورد فضای جلسه امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران گفت: این جلسه تجربه‌های زیادی برای من داشت و خوشحالم که اینجا حضور داشتم.

وی مطالبه اصلی خود را از دولت چهاردهم برقراری عدالت آموزشی دانست و گفت همه ما دوست داریم بمانیم و کشور خود را بسازیم. من هم مشتاق هستم که شرایط طوری مهیا باشد که بتوانم با نهایت توان به ملت خود خدمت کنم.

رئیس جمهور نیز در این مراسم اظهار داشت: آنچه ما به دنبال آن هستیم و از دانشجویان و اساتید انتظار داریم، حل مشکلات و گره‌هایی است که در جامعه داریم؛ کسی که ذهن خلاقی دارد، توانمند است و انگیزه دارد و دلش می‌خواهد ایران را به عزت برساند، چشم‌انداز مورد تاکید رهبری مبنی اول شدن ایران در منطقه را می‌تواند با تلاش و کوشش امکان‌پذیر کند.

مسعود پزشکیان افزود: به‌عنوان یک ایرانی وقتی پیشرفت کشورهای خارجی را می‌بینم، برای من افت دارد و نمی‌توانم تحمل کنم که ما در این سطح باشیم و آنها در آن سطح. باید تلاش کنیم مردم ما به جایی برسند که از کسی کمتر نباشیم؛ ما از کسی کمتر نیستیم. این که می‌گوییم وفاق داشته باشیم و دعوا نکنیم، مبنای فکری و باور من از کتاب و قرآن است که با آن رشد کردیم.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد