آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ | تغییر حقوق بازنشستگان در آبان با علی‌الحساب همسان سازی

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ را در این مطلب بخوانید.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ | تغییر حقوق بازنشستگان در آبان با علی‌الحساب همسان سازی
صفحه اقتصاد -

​در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل برای واریز مبلغ علی‌الحساب به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دولتی با نسبت ۶ به ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیشی گرفته است و متولیان امر هنوز جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.

محمد اسدی گفت: «ما به‌طور جدی پیگیر واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم و نباید بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف تبعیض قائل شوند.»

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا از ایجاد شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی جلوگیری کند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی ۶ بر ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش افتاد و همچنان متولیان امر جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.

مابه‌التفاوت یک‌میلیون تومانی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برای ششمین ماه به حساب بازنشستگان دولتی واریز شده اما بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از واریز ۳ میلیون تومان بابت سه‌ماهه اول سال، دیگر پولی دریافت نکرده‌اند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با واریز مابه‌التفاوت سه‌ماهه در تیرماه، امید تازه‌ای به این قشر داده بود و انتظار می‌رفت به‌سرعت با صدور احکام قطعی، ترمیم معیشت بازنشستگان محقق شود؛ اما در عمل، نه‌تنها احکام قطعی بازنشستگان طبق قانون برنامه هفتم توسعه صادر نشد، بلکه واریز مابه‌التفاوت متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هم قطع شد و این اتفاق کام بازنشستگان تأمین اجتماعی را به‌شدت تلخ کرد.

بعدازاینکه دولت سیزدهم در تیرماه ۱۴۰۳، برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سه‌ماهه اول، سه میلیون تومان علی‌الحساب به حساب آنها واریز کرد، مقرر شد احکام قطعی بازنشستگان صادر شده و بعد از حساب‌وکتاب، رقم دقیق مبلغ متناسب‌ سازی اعمال شود.

در ادامه، با تغییر دولت برآورد می‌شد که صدور احکام قطعی به تأخیر بیفتد اما واریز مبلغ علی‌الحساب ادامه داشته باشد. در عمل اما، فقط واریز مبلغ علی‌الحساب به حساب بازنشستگان کشوری ادامه پیدا کرد و بازنشستگان تأمین اجتماعی در بلاتکلیفی ماندند.

در هفته اخیر، با دو نوبت واریز مبلغ یک‌میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری، مجموع دریافتی آنها بابت متناسب‌سازی ۶ ماهه به ۶ میلیون تومان رسید؛ درحالی‌که برای بازنشستگان تأمین اجتماعی فقط همان ۳ میلیون تومان دولت سیزدهم واریز شده و نه‌تنها خبری از واریزی جدید نیست، بلکه متولیان امر نیز دراین‌باره اظهارنظری نمی‌کنند.

در جلسه نمایندگان بازنشستگان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور چه گذشت؟

روز پنج شنبه ۱۹ مهر ماه باچندتن از مطالبه گران واقعی، همچون جناب روح‌الله هادی از کهگیلویه و بویراحمد و جناب مهندس مرادی از تهران  و جناب رضایی از بازنشستگان وزارت کشور در استان ایلام ،که از قبل تیم خودجوش هماهنگی های لازم را بااین عزیزان جهت احقاق حق بازنشستگان داشته اند، در جلسه سازمان و برنامه بودجه ،به دعوت جناب دکتر پورمحمدی حضور بهم رساندیم شایان ذکر است که قبل از شروع جلسه از سوی نمایندگان بازنشستگان جناب دکتر پورمحمدی که انسانی لایق و شایسته و بسیار متواضعی هستند، درخصوص پاره ای از مشکلات مهم بازنشستگان و کارهایی که انجام دادند ویادرشرف انجام است توضیحات واضح ، ارائه نمودند و در نهایت، عزیزان هرکدام به سهم خود دلسوزانه و بسیار قدرتمند از حق ما بازنشستگان دفاع نمودند برادرمان  جناب استاد  روح الله هادی درخصوص نحوه ی همسان‌سازی ،معوقات ۱۵درصد وحتی بیمه تکمیلی صحبت کردند جناب مهندس مرادی برادر جانباز و ایثارگرمان ،که  یکی از کارشناسان مطرح و دلسوز ،  از جهادکشاورزی  نیز بسیار عالی  مواردی مهمی را، درخصوص ایثارگران و حق بیمه بازنشستگان و سایر مطالبات دیگر را مطرح کردند همچنین برادرمان جناب رضایی از بازنشستگان وزارت کشور ،ویکی از کارشناسان فنی ، درخصوص مناطق جنگی ،دقیق  و دفاع قابل توجه ای  از حق و حقوق این دسته از  عزیزانی که سالهاست دست خوش برخی مسئولین شده است ، نمودند که جناب دکتر پورمحمدی باتواضع بسیار شنید، و یقین دادند به امید خداوند بعد از پروسه همسان‌سازی با هماهنگی های لازم ،جلساتی را در دستورکار قرار خواهند داد.

درپایان جلسه ،این حقیر که قبلاً تمام مسائل و مشکلات را به سمع و نظرشان رسانده بودیم، از ایشان تقاضا نمودیم باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه واعتبار موجود باید عدالت در توزیع مبلغ دراحکام، اعمال شود که بنا شد از ریاست محترم صندوق های کشوری، لشکری و فولاد،  دعوت بعمل آید و با توجه به مبلغ موجود که  ۵۰ همت می‌باشد، بهترین راهکار را ارائه داده و درحدتوان که قانون اجازه دهد ، و به میزان اعتبار موجود احکام تاحدی به عدالت اعمال و عملیاتی شود که قرار شد به همه ی عزیزانی که همسان‌سازی به آنها تعلق می گیرد یک میلیون را به صورت عادلانه بین سه میلیون خورده ای بازنشسته کشوری، لشکری و فولاد تقسیم، که حدود سی و چهار  همت می‌باشد  و باقیمانده را به نحوی تقسیم کنند ، بدین شکل که بازنشستگان که ، اختلاف بیشتری با شاغل مشابه در همان دستگاه دارند ،تقسیم و سهم بیشتری را دریافت نمایند. لذا ممکن است، چیزی که ما انتظار داریم کمی  از ۴۰درصد کمتر باشد که باتمام توان در این باره دفاع شد و نگرانی ها و اعتراضات شما بازنشستگان معزز را دقیق اطلاع رسانی و قرار شد در بودجه ی سال آینده ،تمام کم وکسری ها را لحاظ نمایند و همانگونه که قبلاً اطلاع رسانی شد و شخص دکتر نوبخت که  دراین باره زحمات فراوانی کشیدند این موضوع را به صورت جدی در حمایت ما بازنشستگان ، مطرح کردند، که به امید خدا چنانچه امکان داشته باشد سال ۱۴۰۴ بصورت یکجا سفره ی همسان‌سازی جمع شود. شایان ذکر است ،این  حقیر و تیم خودجوش  با صراحت بارها از این عزیزان خواستیم که به دلیل جایگاه مقدس بازنشستگان و کاهش قدرت خرید و مشکلات عدیده ، آنهم باتوجه به تورم های کمرشکن حداقل همسان‌ سازی را به صورت یکجا عملیاتی نمایید که این قطره چکانی ۴۰، ۳۰،۳۰ اجحافی بس بزرگ به پدران و مادران ، در این سرزمین بس غنیست، که بجای استراحت و زندگی بدون دغدغه، باید حقوقشان چنین دست آویز عده ای که خود را مجری قانون می دانند که شک داریم الفبای قانون را از بر باشند. نهایت گفتنی ها گفته شد، و جناب پورمحمدی  همه ی موارد را قبول داشتند اما به دلیل آنکه با بودجه و خزانه ای خالی روبرو هستند، امیدواری دادند تلاش خواهیم کرد مشکلات را درحد توان مرتفع نماییم. لذا از ایشان درخواست داشتیم ،به محض عملیاتی شدن احکام، نمایندگانی را از طیف وسیع بازنشستگان در هر سازمان و نهاد را دعوت، تا با وجود افراد کارشناس و آشنا به قوانین در همان دستگاه با همفکری این عزیزان ، بتوانند مشکلات و برخی مطالبات بجامانده را به یاری خداوند حل و فصل نمایند ،که ایشان قول دادند ،درنظر دارم ، در مرحله ی بعدی با هماهنگ شدن ،از مطالبه گر واقعی چه فرهنگیان عزیز،لشکری تا کشوری ،این مهم اتفاق بیفتد و تاجایی که  قانون اجازه بدهد ، مسائل را یکی یکی با همفکری حل نماییم.

 

درخواست پرداخت معوقات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در ادامه تیم خودجوش بازنشستگان به جناب دکتر حمید پورمحمدی که مدتهاست درحال رایزنی هستیم ، باردیگر پیشنهاد دادیم. درخصوص معوقات ۱۵درصد، ایثارگران، مناطق جنگی و...  بعد از احکام همسان‌سازی ،با اتحاد و برادری بدون منت بدون منیت بدون هیاهو تیم بزرگی در سراسر کشور ،از کارشناسان فنی و بزرگان و اساتید و مطالبه گران عدالت محور تشکیل شود تا برای همیشه این اختلاف نظرها در فضای مجازی و گروه های متعدد که گاها جز اعصاب خورد کنی و استرس برای این عزیزان چیزی در برندارد ، پایانی باشد برای شمشیر بستن بر روی همدیگر و موجب شود ، عزیزان باخیالی آسوده کار را به کاردان سپرده و خیالشان آسوده گردد. جا دارد بار دیگر علت کسری بودجه درخصوص اعتبار همسان‌ سازی را خدمتتان یادآور شوم درحدود سه ماه پیش اعلام شد جداول آماده و حتی در صندوق کشوری احکام از نظر فنی بررسی و قابل رویت نمی باشد که با سند و ارسال ویس جناب دکتر مرتضوی ، تیم خودجوش را اثبات نمودیم و آنزمان علت تعلل، در رویت احکام را بارها تیم اعلام داشتند ، به علت کمبود اعتبار و شانه خالی کردن صندوق کشوری بدین علت بود، چراکه حاضر نبود، خودش را بدهکار بازنشستگان نماید.
دلیل کسری اعتبار همسان سازی بازنشستگان مشخص شد بعداز شهادت دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور و پروسه ی انتخابات ، متاسفانه، در دولت گذشته برخی مسئولین با ناآگاهی از اعتبار و بودجه بازنشستگان کشوری و لشکری، فولاد و تامین اجتماعی به صورت مساوی برای هفت ونیم میلیون بازنشسته محترم به مبلغ سه میلیون پرداخت شد که این حرکت موجب گردید بودجه  باکسری مواجه شود، و ظاهرا درجاهای دیگر هزینه هایی صورت پذیرفت. دریکی دوماه گذشته بنا داشتند این مبلغ که ناکافی بود بصورت ماهیانه ، یک میلیون به صورت علی الحساب  واریز ، تا نهایت با یک قانون جامع و کامل به قول خودشان  مشکل را حل کنند ، و این روش بجز استرس ،نگرانی مضاعف برای این پدران و مادران بازنشسته فرهیخته چیزی نداشت ،که ما سعی نمودیم عزیزان را متقاعد کنیم، تا همین مبلغ، جای دیگر هزینه نشده است را در حکم به صورت قانونی عملیاتی کنند منتهی باید این قانون ۴۰، ۳۰،۳۰ که بصورت قطره چکانی است را در بودجه سال بعد درست نمایید و همه ی عزیزان در هر دستگاه  با شاغل مشابه کمتر از ۹۰درصد نباشد انجام پذیرد و پایان دهید بر این ناعدالتی. در پایان کلام این جلسه بسیار مهم استارتی بود، برای ادامه ی راه فرهیختگان و اساتید صاحب نام که همیشه در صحنه هستند ، که زین پس ملحق خواهند شد برای عدالت خواهی. از همه ی سرورانم استدعا داریم خدا را در نظربگیریم و در ذهن خود تصور نکنید که شما را نادیده گرفته ایم و خود را نماینده ی این قشر عظیم می دانیم. یادآور شویم به نمایندگی از فرهنگیان عزیز خانم شیخ الاسلام را دعوت که ایشان نتوانستند به دلیل مسافت طولانی در جلسه حاضر شوند. لذا احکام در مهرماه عملیاتی خواهد شد و پیشنهاد دادیم ، باید معوقات همسان‌سازی با حقوق مهرماه واریز شود تا طعم شیرینی آن مشخص شود وجناب دکترپورمحمدی قول دادند بعدازجلسه با صندوقها، این مورد را حتما گوشزد نمایند و انشاءالله، پرداخت نمایند.
پبدنی بازنشسته بهداشت و درمان

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد