خبر خوش برای صاحبان خودروهای فرسوده

تیراژ اسقاط خودرو افزایش یافته و این خبر خوشی برای صاحبان خودرو فرسوده است. در ادامه جزئیات این خبر را باهم می‌خوانیم.

خبر خوش برای صاحبان خودروهای فرسوده
صفحه اقتصاد -

اسقاط  خودروهای فرسوده  در کشور به طرز قابل توجهی افزایش یافته و رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، مهران سالاریه، اعلام کرد که این افزایش در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۳۳ درصدی را نشان می‌دهد. در سال گذشته، حدود ۷۲ هزار دستگاه خودرو که عمدتاً در حمل و نقل عمومی فعال بودند، اسقاط شدند که از این تعداد نزدیک به ۸,۱۰۰ دستگاه را تاکسی‌ها تشکیل می‌دادند.

سالاریه همچنین اشاره کرد که تا پایان نیمه اول سال جاری، حدود ۱۶۸ هزار دستگاه خودروی غیرتاکسی اسقاط شده است. با این حال، او از کاهش تعداد تاکسی‌های فرسوده ابراز نگرانی کرده و این موضوع را نیازمند بررسی و آسیب‌شناسی دانست. به نظر می‌رسد این رشد چشمگیر در اسقاط خودروهای فرسوده ناشی از تسهیل شرایط واردات خودرو به کشور باشد.

در سال گذشته، علی‌رغم اینکه امکان  واردات خودرو  وجود داشت، تعداد خودروهای وارداتی بسیار کم بود و تنها نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه به کشور وارد شد. اما در سال جاری، روند واردات تغییر کرده و تا پایان شهریور ۱۴۰۳، حدود ۲۲ هزار دستگاه انواع محصولات برندهای جهانی خودرو از گمرک‌های کشور ترخیص شدند که این میزان نشان‌دهنده رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

افزایش تیراژ اسقاط خودرو خبر خوشی برای صاحبان خودروهای فرسوده به حساب می‌آید، زیرا این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا خودروهای فرسوده خود را به مراکز اسقاط تحویل دهند و برنامه‌ریزی برای خرید خودروی جدید انجام دهند.

همچنین، بخشی از صاحبان خودروهای فرسوده در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو شرکت کرده و برنده شدند.

براساس اعلام شرکت ایران خودرو، حدود ۱۱۷ هزار دستگاه از محصولات این شرکت در این طرح فروش عرضه شده است که سهم صاحبان خودروهای فرسوده تقریباً ۲۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده است. این روند می‌تواند به بهبود شرایط حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی‌های ناشی از خودروهای فرسوده کمک کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد